امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3019 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دفاع تمام قد لاریجانی از روحانی؛

برخی برای کوبیدن دولت ، دست به هر کاری می زنند/: چرا مثل مارکسیست ها انتقاد می کنید

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پخش سی دی «من روحانی هستم»، گفت: برخی ها مشی مارکسیستی دارند و برای کوبیدن دولت به هر کاری دست می زنند و سی دی های خلاف واقع منتشر می کنند.
برخی برای کوبیدن دولت ، دست به هر کاری می زنند/: چرا مثل مارکسیست ها انتقاد می کنید

 

 

به گزارش خبرایران ، علی لاریجانی در دیدار با اعضای تشکل های کارگری و بسیج کارگران با بیان اینکه فضای سیاسی کشور باید به سمت بستر سازی برای تولید حرکت کند و تورم و بیکاری را مهمترین مشکل کنونی کشور بداند، گفت: دعواهای سیاسی مشکلات کشور را حل نمی کند و این دعواها چیزی نیست جز متفرق کردن ذهن ها به سمت و سویی دیگر.
وی با انتقاد شدید از پخش سی دی «من روحانی هستم» گفت: مثلا برای متفرق کردن ذهن ها چند روز پیش سی دی «من روحانی هستم» منتشر شد که آقای روحانی را در آن به دست داشتن در ماجرای «مک فارلین» متهم کردند که این دروغی بزرگ است.
وی با توصیه با کسانی که این سی دی را ساخته و منتشر کردند، گفت: حداقل در این زمینه از بزرگانی که در جریان انقلاب بودند درباره این موضوع سوال می کردید تا آنها به شما نیز می گفتند که البته مستندی که شما تهیه کرده اید خلاف واقع است و به تاریخ هم دروغ می گویید.
رییس قوه مقننه با تاکید دوباره بر اینکه سی دی «من روحانی هستم» دروغی بزرگ به تاریخ است، گفت: برخی ها فکر می کنند با تهیه این سی دی انتقام گرفته اند اما این کارها برای مردم نان و آب نمی شود.
عضو شورای امنیت ملی گفت: بعدا صدای شان هم در می آید که چرا نگذاشتید این سی دی پخش شود. رونق تولید با دعواهای سیاسی درست نمی شود.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: سرمایه گذاران وقتی می بینند که شهر شلوغ است رغبتی برای سرمایه گذاری در کشور ما ندارند.
وی گفت: تهیه چنین سی دی هایی درست نیست، درست است که آزادی بیان است اما قرار نیست هر کاری که دلمان خواست انجام دهیم. دود این کارها به چشم طبقات ضعیف جامعه می رود و حرکتی مسوولیت ساز در کشور نمی باشد.


لاریجانی ادامه داد: در شرایط حاضر کشور، مصاف های مهمی در مسائل خارجی داریم و مشکلات کنونی اقتصاد کشور نیز بر این موضوع سایه افکنده که باید با حل این دو مشکل فضای آرامی برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم تا مشکل اقتصاد کشور حل شود.
لاریجانی با بیان اینکه من نمی گویم آرامش گورستانی باید در کشور حاکم باشد، ادامه داد: اما دروغ گفتن و سی دی درست کردن و متهم کردن افراد کاری ناصحیح است. این چه کاری است که برای کسی که مسوولیت اجرایی کشور را برعهده دارد سی دی دروغ تهیه می کنید.نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه امروز در کشور احتیاج به همدلی داریم ادامه داد: برخی ها مشی مارکسیستی دارند و این مردانگی نیست که برای رسیدن به اهدافمان از هر حربه ای استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: برخی ممکن است سبک دوستان دولت را نپسندند خب باید نقد منصفانه داشته باشند نه اینکه از هر ابزاری برای کوبیدن دولت استفاده کنند.وی به نمایندگان مجلس توصیه کرد: منتقدان دولت در مجلس نیز باید حرف خود را بزنند اما آراستگی و متانت را فراموش نکنند.لاریجانی اظهار داشت: باید کشور در فضای منطقی و معقولی به حرکت خود ادامه دهد.

**
مشکلات اقتصادی کنونی ناشی از مدیریت سال های قبل است

لاریجانی در سخنان خود خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کنونی ناشی از مدیریت سال های قبل است در حالی که کشور ثروتمندی هستیم اما به دو دلیل مهم دچار مشکلات اقتصادی شدیم.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: دلیل اول بزرگ شدن حجم دولت است زیرا با وسیع شدن دامنه اختیارات دولت هرچه منابع مالی از فروش نفت و گاز به دست می آوردیم باید هزینه جاری کشور می شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 90 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری دولت شده است، اظهار داشت: هرچه نفت و گاز بفروشیم ثروت ملی است که باید صرف تولید شود و اگر آن را صرف هزینه های جاری کنیم چیزی برای اشتغال و کاهش تورم نخواهیم داشت.
رییس مجلس ادامه داد: در سال های گذشته بخش های جدید به وزارتخانه ها اضافه می شد که این مشکلی تاریخی برای کشور ایجاد کرد لذا این بحث ها بودجه خور شدند و چیزی برای عمران باقی نماند.
وی دلیل دوم مشکلات به وجود آمده طی سال های گذشته را برنامه ریزی نادرست اقتصادی عنوان کرد و گفت: درآمد حاصل از فروش نفت و گاز کم نداشتیم و چیزی حدود 600 میلیارد دلار از این محل عاید کشور شد اما هرگز آن را در تولید هزینه نکردیم.
رییس قوه مقننه تصریح کرد: این برنامه ریزی های دولت طی سال های گذشته نادرست بود ولی به شکلی در افکار عمومی عنوان می شد که کارهای ما راه حلی بزرگ برای حل مشکلات کشور است.
وی خاطرنشان کرد: حالا باید این دو نقص را برطرف کنیم یعنی دولت را کوچک و کارخانه ها بزرگ شوند زیرا وزارتخانه بزرگ سربار دولت است و فقط وظیفه آن نظارت و اجرای قوانین می باشد.لاریجانی گفت: متاسفانه هم اکنون باب شده هر شخصی که سمتی می گیرد می خواهد همه بخش های خود را حفظ کند اما باید وزارتخانه ها کوچک شوند تا پول کمتری بگیرند تا این پول به جای صرف هزینه های جاری به بخش تولید اختصاص یابد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب