امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3029 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی سرای اهل قلم؛

برنامه نشست‌های تخصصی حوزه دین و اندیشه در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

در طول برگزاری بیست‌ و‌ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست‌های تخصصی حوزه دین و اندیشه، به همت سرای اهل قلم، در طبقه دوم شبستان برگزار می‌شود.
برنامه نشست‌های تخصصی حوزه دین و اندیشه در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

به گزارش خبرایران، در طول برگزاری بیست‌ و‌ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود نشست‌های تخصصی حوزه دین و اندیشه نیز در طبقه دوم شبستان، به همت سرای اهل قلم برگزار می شود که جزئیات آن در ادامه می‌آید.
براساس این گزارش، در روز چهارشنبه 10 اردیبهشت، نشستی با موضوع «آزاد اندیشی در علوم انسانی» با همکاری مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی و مسعود معینی پور ازساعت 16:30 تا 17:45 برگزار می‌شود.
همچنین از ساعت 18 تا 19:30 همان روز، نشست «ترجمه و علوم انسانی» به همت موسسه خانه کتاب و با حضور نعمت‌اله3 فاضلی، فرزانه فرحزاد، محمد‌امین قانعی‌راد و حسین ملانظر در طبقه دوم شبستان مصلی تهران برگزار می‌شود.
براساس این گزارش، در دومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، در روز پنجشنبه 11 اردیبهشت، نشست‌های متعددی برگزار می شود. از ساعت 11 تا 12:45 نشست «بررسی کارنامه الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» با همکاری مرکز الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و با حضور هادی اکبر‌زاده و صادق واعظ‌زاده برپا می‌شود.
همچنین از ساعت 16:30 تا 17:45 نشست «وضعیت فلسفه معاصر ایران» همراه با رونمایی از آثار رضا داوری‌اردکانی و غلامحسین ابراهیمی‌دینانی از سوی معاونت پژوهشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با همکاری موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود و غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، محمدجواد اسماعیلی، رضا داوری‌اردکانی و مالک شجاعی‌جشوقانی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
این گزارش می‌افزاید: در روز جمعه، 12 اردیبهشت، همزمان با روز بزرگداشت معلم، نشست «سبک زندگی دینی از دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری» به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ساعت 10 تا 11:15 برگزار می‌شود. همچنین به همت مؤسسه خانه کتاب و انتشارات انقلاب اسلامی، نشست «چیستی و الزامات اقتصاد مقاومتی» همراه با رونمایی از کتاب «چیستی، اهداف و الزامات جهاد اقتصادی در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)» با حضور دکتر داوود دانش جعفری از ساعت 13:30 تا 4:45 برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش، در روز شنبه 13 اردیبهشت از ساعت 10 تا 11:15 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور و حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی، از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به معرفی و بررسی دانشنامه فاطمی (س) می‌پردازند و از ساعت 11:30 تا 12:45 به همت مرکز ساماندهی ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات، نشست «انتقال اثر بخش آرا و اندیشه‌های متفکران اسلام و ایران به مخاطبان در دیگر کشورها» با حضور علی دهگایی، پاتریک رینگن برگ، افشین شحنه‌تبار، کراس کری و دکتر لشتیا برگزار می‌شود.
همچنین در همین روز از ساعت 13:30 تا 14:45 به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از مجموعه هفت جلدی «جنگ‌های صلیبی » با حضور حبیب‌الله اسماعیلی و عبدالله ناصری‌طاهری رونمایی می‌شود.
این گزارش حاکیست: در روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 11:15 نشست «نقد و بررسی چهره اسلام در اروپای قرون میانه» با همکاری انجمن ایرانی تاریخ و با حضور صادق آیینه‌وند، حبیب‌الله اسماعیلی، عبدالله ناصری و داریوش رحمانیان برگزار می‌شود و از ساعت 16:30 تا 17:45 از ترجمه عربی تفسیر «نور» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زراقط، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و نجفعلی میرزایی رونمایی می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: در روز دوشنبه 15 اردیبهشت از ساعت 11:30 تا 12:45 به همت کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشست « سبک زندگی دینی» با حضور علیرضا علی‌احمدی برگزار می‌شود.
براساس این گزارش، در روز سه‌شنبه 16 اردیبهشت از ساعت 13:30 تا 14:45 نشست « سیمای پیامبران در سینمای ایران و هالیوود» به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور عبدالله بیچرانلو، محمدعلی رجبی‌دوانی، سعید مستفایی و راضیه یاسینی برگزار می شود. همچنین به همت بنیاد ایران شناسی، نشست «دانش ایران شناسی در جهان معاصر» از ساعت15 تا 16:15 با حضور ژاله آموزگار، فریبا افکاری، زهره زرشناس، طهمورث ساجدی و پوران طاحونی برگزار می‌شود .
این گزارش می‌افزاید: در روز چهارشنبه، 17 اردیبهشت از ساعت 16:30 تا 17:45 به همت مؤسسه احیای فرهنگ نهج‌البلاغه، نشست « امیرالمؤمنین و نهج البلاغه» با حضور مصطفی دلشاد‌تهرانی، آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور، محمدمهدی علی‌قلی و بخشعلی قنبری برگزار خواهد شد.
همچنین روز پنجشنبه 18 اردیبهشت از ساعت 10 تا 11:15 به همت فرهنگستان هنر، نشست «نقد و بررسی کتاب فرهنگ تاریخی زیبایی‌شناسی» با حضور علیرضا اسماعیلی، فریبرز مجیدی و محمدعلی معلم دامغانی برگزار می‌شود و از ساعت 11:30 تا 12:45 نشست «چشم‌انداز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و  از ساعت 18 تا 19:30 نشست «ظرفیت شناسی فلسفه اسلامی در تحول علوم انسانی» و رونمایی از  چند کتاب، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، به همت مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: در روز شنبه 20 اردیبهشت به همت مؤسسه فرهنگی نبأ، آئین رونمایی از دوره 10 جلدی «عبقات الانوار» با حضور محسن احتشامی‌نیا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی و عبدالحسین طالعی از ساعت 10 تا 11:15 برگزار می‌شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب