امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3033 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بهناز ضرابی زاده زندگی شهید علی چیت سازیان را می نویسد

بهناز ضرابی زاده، نویسنده كشورمان، خاطرات زندگی زهرا پناهیان و همسر شهیدش علی چیت سازیان كه یكی از سرداران به نام و شهید شاخص سال 93 استان همدان است را خاطره نویسی می كند.
بهناز ضرابی زاده زندگی شهید علی چیت سازیان را می نویسد
به گزارش خبرایران از حوزه هنری؛ بهناز ضرابی زاده نویسنده كشورمان در خصوص نگارش خاطرات زهرا پناهیان همسر شهید علی چیت سازیان از سرداران بنام هشت سال دفاع مقدس استان همدان گفت: پناهیان با توجه به این كه یك سال و اندی با این سردار شهید زندگی كرده است ولی خوشبختانه خاطرات بسیار خوب و تأثیرگذاری از این شهید به یاد دارد كه ما توانسته ایم با مصاحبه هایی آن را در قالب "خاطره" به نگارش در آوریم. 
وی در ادامه افزود: علاوه بر مصاحبه ها سعی كرده ام فیلم های مختلفی را نیز ببینم و كارهای تحقیقاتی بسیاری در این زمینه داشته باشم تا ان شاء الله بعد از "دختر شینا " كار ماندگاری را به مخاطبان ارائه دهم.
بهناز ضرابی زاده با اشاره به این كه كتاب های دیگری نیز از این شهید توسط سایر نویسندگان به نگارش در آمده ولی این كتاب بسیار متفاوت با سایر كتاب ها بوده، گفت: در كتاب هایی كه تا به حال به چاپ رسیده، بیشتر به شخصیت خود شهید اشاره شده ولی دراین كتاب، سعی شده به تمام ابعاد زندگی این سردار اشاره شود و امیدوارم كه بتوانم آن را به ثمر برسانم. 
وی در پایان گفت: امیدوارم كتاب خاطرات علی چیت سازیان بتواند بعد از كتاب "دختر شینا" كه امسال به چاپ دوازدهم رسیده و در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران عرضه می شود، یك كارحرفه ای و خوبی برای مخاطبان باشد.
سردار شهید علی چیت سازیان در سال 1341 همزمان با سالروز تولد حضرت امیرالموُمنین(ع) در همدان چشم به جهان گشود، در دامان خانواده مستضعف و مذهبی رشد كرد و با موفقیت دوران ابتدایی و راهنمایی را طی كرد. ورود او به هنرستان فنی دیباج مصادف بود با قیام ملت قهرمان كه می‌رفت تا در اوج شكوه به ثمر نشیند.
 
او كه از ابتدا انسانی الهی و فردی انقلابی بود از هستی و جان خود در این قیام مایه می‌گذاشت، با پیروزی انقلاب اسلامی در میان امواج خروشان مردم مسلمان وارد شد و از دم مسیحائی امام(ره) تولدی دوباره یافت، پیرو فرمان امام خمینی(ره) مبنی برتشكیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد دریای مواج بسیج و در پادگان قدس مشغول دوره آموزش شد.
 
هوش و ذكاوتش در كسب فنون نظامی طوری بود كه در مدت كوتاهی به‌عنوان مربی نیروهای آموزشی، انتخاب شد، برای تشكل بخشیدن به نیروهای بسیجی، به همراه همرزمان اقدام به تشكیل گردان كوهستانی انصارالحسین كرد و خود مسئولیت آموزش‌های آنان را به‌عهده گرفت همراه همین بچه‌ها پا به عرصه اخلاص و ایثار جبهه نهاد.
 
به‌عنوان مسئول دسته و گروهان به پاسداری از انقلاب پرداخت و به خاطرعلاقه خاصی كه به گشت داشت تیم‌های گشتی و اطلاعات و عملیات را راه اندازی كرد و در عملیلت نفوذی مسلم بن عقیل علاوه بر سن كمش 14 مزدور عراقی را اسیر كرده و از خاك عراق به پشت جبهه انتقال داد.
 
با تشكیل تیپ انصارالحسین وی مسئول واحد اطلاعات و عملیات شد و در این مسئولیت خوش درخشید، در عملیات والفجر2 بعد از تلاش ها و دلاوری‌های فراوان مجروح شد و مدتی در بیمارستان بستری شد در عملیات والفجر5 چهره فعال و موفقی بود. علی و واحدش نقش مؤثری در پیروزی‌های اسلام داشت.
 
آنان والفجر 8 را نیز با حماسه آفرینی‌های خود در صحنه تاریخ ماندگار كردند به گونه‌ای كه فرمانده محترم كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنان را حافظان تنگه احد در نبرد فاو لقب داد.
 
در اوایل سال65 با حفظ مسئولیت در واحد اطلاعات و عملیات مأموریت یافت تا محور عملیات بعد را تشكیل دهد در عملیات‌های كربلای 4 و 5 علی با حفظ مسئولیت قبلی مسئول محور عملیات نیز گردید، در تیر ماه سال 66 برادرش امیر چیت سازیان كه مسئول گردان فتح جهاد سازندگی استان همدان بود در عملیات نصر 4 به شهادت رسید. سردار شهید علی چیت‌سازیان شهید شاخص سال ۹۳ در همدان شد.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب