امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3036 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

توضیحات شرکت «اسکانیا»درباره حادثه مرگبار اتوبان آزادگان

نام اتوبوس های«اسکانیا» بار دیگر در یک حادثه مطرح شد. این بار با خبر واژگونی یک اتوبوس در اتوبان آزادگان که موجب کشته شدن 7 نفر شد.
توضیحات شرکت «اسکانیا»درباره حادثه مرگبار اتوبان آزادگان

 

 

به گزارش خبر ایران ،به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران حوالی ساعت ۹ صبح امروز یک دستگاه اتوبوس شرکت واحدبخش خصوصی که از شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در باند کندرو در حال حرکت بوده و قصد ورود به بزرگراه حکیم شرق را داشته که در راستگرد این ورودی واژگون می‌شود و به گارد ریل ها برخورد می کند.
به گفته سرهنگ جهانی احتمالا سرعت غیر مجاز دلیل این حادثه بوده است. هر چند مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران با اعلام خبر ابطال مجوز شرکتی که این اتوبوس متعلق به آن بوده اعلام کرده سرعت اتوبوس تنها 50 کیلومتر در ساعت بوده است.با این وجود بار دیگر برخی رسانه ها انگشت اتهام را به سوی شرکت "عقاب افشان" تولید کننده اتوبوس های اسکانیا گرفته اند.
مهندس نوروزی، مدیر خدمات پس از فروش اتوبوس های اسکانیا ضمن رد این موضوع می گوید تا زمانی که تحقیقات در این باره به نتیجه دقیق نرسد نمی توان اظهار نظر قطعی کرد و برخی رسانه ها با قصد  وغرض نام اتوبوس های اسکانیا را مطرح می کنند.او در ادامه ضمن تشریح جزئیات حادثه می گوید: "از زمانی که خبر واژگونی این اتوبوس به ما رسید سریعا تیمی برای بررسی به محل اعزام شد اما به دلایلی، حراست شرکت واحد اجازه مشاهده نزدیک اتوبوس را به ما نداد اما شوهد نشان گر این بود که اتوبوس به سمت راننده واژگون شده است. با توجه به این که حدود 10 عدد از گاردریل های محل تعویض شده بود به نظر می رسد اتوبوس پس از واژگونی نزدیک به 50 متر روی زمین کشیده شده است پس یکی از احتمالات سرعت غیر مجاز بوده اما ما تا پایان تحقیقات در این زمینه اظهار نظری نمی کنیم."
نوروزی در ادامه گفت: "شرکت خصوصی مالک این اتوبوس مدت ها است که با شرکت اسکانیا همکاری دارد اما این شرکت پارکینگ و تعمیرگاه متعلق به خود را دارد و ما نظارتی بر نحوه تعمیرات این شرکت نداریم اما هر زمان که به خدمات ما نیاز داشته اند امکانات ما در اختیار آن ها قرار گرفته است. "
او درباره احتمال نقص نفی در اتوبوس می گوید: "تا زمانی که کارشناسان ما نتوانند اتوبوس را بررسی کنند امکان اظهار نظر قطعی در این زمینه وجود ندارد و مطمئن باشید در صورتی که اجازه بازدید به ما داده شود ظرف 48 ساعت نتیجه را اعلام خواهیم کرد. باید توجه کرد بیش از 1300 دستگاه از این اتوبوس ها در سراسر کشور در حال خدمات رسانی به مردم هستند و خدمات شرکت اسکانیا به این اتوبس ها به صورت مداوم در جریان است اما ساز و کار قانونی برای نظارت قطعی ما در زمینه تعمیرات این اتوبوس ها وجود ندارد. پس نمی شود بدون بررسی دقیق مساله را به شرکت اسکانیا و نقص فنی مرتبط دانست. این مساله پس از تحقیقات دقیق و هم چنین بررسی اظهارات راننده و هم چنین بررسی های ما قابل طرح خواهد بود."
او در پاسخ به این سوال که چرا چنین حادثه هایی بیش تر برای اتوبوس های اسکانیا رخ می دهد می گوید: "این مساله واقعیت ندارد و هر روز چنین اتفاق هایی رخ می دهد اما برخی رسانه ها به دلایلی خاص تنها اخبار مرتبط با اسکانیا را منتشر می کنند و برابر اتفاق های دیگر سکوت می کنند."
پیش از این نیز در چند حادثه مشابه، آتش سوزی در اتوبوس های اسکانیا موجب مرگ چند نفر شده بود. پس از این حوادث پلیس راهوار شماره کردن این اتوبوس ها را متوقف کرد.
مسئولان اسکانیا می گویند دلیل اصلی این حادثه ها رعایت نکردن اصول ایمنی و تغییرات غیر اصولی در سیستم برق کشی به وسیله صاحبان این اتوبوس ها بوده است. این شرکت هم چنین مدعی شده کارشناسان سوئدی شرکت اسکانیا نیز نقص فنی در اتوبوس های آتش گرفته را رد کرده اند. با این وجود هنوز مسئولان درباره این حادثه ها اظهار نظر قطعی نکرده اند و مشخص نیست دلیل حادثه هایی که هر چند وقت یک بار موجب مرگ چند تن می شود چیست.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب