امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 304 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جلیل اکبری‌ صحت ؛

جشنواره فجر با پیشرفت سینمای ایران همراه خواهد شد

خبر ایران: مدیر روابط عمومی جشنواره سی و دوم فجر تأکید کرد جشنواره امسال خود را با پیشرفت‌های تولیدی سینمای ایران همگام خواهد کرد.
جشنواره فجر با پیشرفت سینمای ایران همراه خواهد شد

به گزارش خبر ایران: جلیل اکبری‌ صحت مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره آخرین خبرهای اجرایی این جشنواره به سوره سینما گفت: امسال در شیوه مدیریت روابط عمومی جشنواره به روش‌هایی برمی‌گردیم که در دوره‌های گذشته جشنواره خوب جواب داده است. این روش‌ها در مهمانداری مناسب و نمایش فیلم در شرایط مطلوب خلاصه می‌شود. سینمای ایران در تولیدات خود از حالت تعاونی خارج و به سمت پروداکشن نزدیک شده یعنی شما می‌توانید پروداکشن و تولید سیستماتیک را در فیلم‌های اخیر سینمای ایران ببینید. جشنواره فجر هم باید در این مسیر خود را تغییر بدهد. پخش دیجیتال یکی از نمودهای همسان شدن با این پیشرفت است.

وی افزود: وقتی فیلم‌ها به صورت دیجیتال نمایش داده شوند یعنی ما به استاندارد نزدیک شده‌ایم. در حال حاضر هر روز به صور غیرمحسوس داریم سینماها را بازدید می‌کنیم و از کیفیت پخش آنها گزارش تهیه می‌کنیم. درست است که زمزمه پخش دیجیتال در جشنواره سال گذشته هم با دقت پیگیری می‌شد اما در یک سال نمی‌توان به همه اهداف در پخش مناسب فیلم دست یازید. سینمای ایران یک سینمای متکی به مردم است. اگر مردم را از این سینما دور کنیم چیزی باقی نمی‌ماند چون اولا نه شرایط استاندارد در تولید داریم نه سالن خوب. خود سینماگران را داریم که به عنوان بخشی از مردم در جهت بهبود کیفیت تلاش می‌کنند.

اکبری‌ صحت اضافه کرد: حضور مردم در جشنواره فجر در بخش تجلی اراده ملی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگر نمود دارد. جشنواره فجر بسته‌ای به مردم پیشنهاد می‌دهد که ارائه‌کننده فیلم‌هایی است که در طول سال نمایش داده خواهند شد. با تمرکز صحیح در بحث روابط عمومی می‌توان مردم را در پوشش این جشنواره سینمایی سهیم کرد و به تدریج ذائقه آنها را به سمت فیلم فرهنگی تغییر دهیم. امسال در روابط عمومی جشنواره به سیستم ۱۰ سال قبل برمی‌گردیم یعنی کمیته‌ای عمل می‌کنیم. همیشه پنج فکر بهتر از یک فکر عمل می‌کند. کمیته‌های ما متشکل از کارشناسان است که با بررسی ابعاد مختلف، تحلیل درستی از جریان‌ها به ما ارائه می‌دهند. نمی‌گویم بهترین عملکرد را امسال خواهیم داشت اما تمام تلاشمان را برای نیل به این هدف خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: خواسته اهالی مطبوعات مبنی بر ساماندهی کاخ جشنواره را شنیدیم. درخواست آنها درباره کم کردن شلوغی بیش از حد کاخ جشنواره که در سال گذشته شاهدش بودیم منطقی است. در این راستا در حال ارزشگذاری هستیم. امسال تلاش می‌کنیم کسانی به کاخ جشنواره بیایند که کار رسانه‌ای می‌کنند. نه کسانی که برای دیدن دوستانشان فرصت بقیه را می‌سوزانند.

وی گفت: در فرصت‌های آینده خبرهای بزرگداشت را منتشر خواهیم کرد. رسانه‌ها می‌توانند مستقیما اخبار را از روابط عمومی دریافت کنند. پوستر جشنواره و دیگر امور اجرایی را محمد حیدری مدیر هنری جشنواره مدیریت می‌کند. تفاوت ویژه امسال با سال‌های گذشته این است که جشنواره مدیر هنری دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب