امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30432 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۸:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری«طرح ملی حفظ قرآن کریم«بشارت ۱۴۵۲» اعلام شد؛

حضور 90 شبکه تلویزیونی در طرح ملی حفظ قرآن کریم«بشارت ۱۴۵۲» / حفظ قرآن کریم موضوعی راهبردی و اساسی و دارای سند درسطح کشوراست/ طرح ملی حفظ قرآن کریم«بشارت ۱۴۵۲» باعث گسترش فعالیت های قرآن است/ فعالیت‌های قرآنی در بین ادارات دولتی ترویج پیدا می کند

خبرایران: نشست خبری «طرح ملی حفظ قرآن کریم «بشارت ۱۴۵۲» دوشنبه4 تیرماه 97 با حضور «محمدحسین محمدزاده»مدیرشبکه قرآن، «حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی» رئیس توسعه فرهنگ قرآنی، «احمد عبدالقاسمی»مدیر شبکه رادیو قرآن،«حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و... درشورای عالی انقلاب فرهنگی برگزارشد.
حضور 90 شبکه تلویزیونی در طرح ملی حفظ قرآن کریم«بشارت ۱۴۵۲» / حفظ قرآن کریم موضوعی راهبردی و اساسی و دارای سند درسطح کشوراست/ طرح ملی حفظ قرآن کریم«بشارت ۱۴۵۲» باعث گسترش فعالیت های قرآن است/ فعالیت‌های قرآنی در بین ادارات دولتی ترویج پیدا می کند

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری «طرح ملی حفظ قرآن کریم«بشارت ۱۴۵۲» بعدازظهرامروزدوشنبه  4 تیرماه 1397 با حضور«محمدحسین محمدزاده» مدیر شبکه قرآن، «حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی» رئیس توسعه فرهنگ قرآنی، «مهدی قره شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن کریم،« احمد عبدالقاسمی »مدیر شبکه رادیو قرآن،«حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، «حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد» رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، «محمدرضا مصیب‌زاده» مدیرکل قرآن و عترت نماز وزارت آموزش و پرورش، «حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحیمی» نماینده نیروهای مسلح و بسیج، «حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی» معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، «دکترابراهیم صادقی‌فر» سرپرست فرهنگی و اجتماعی وزارت رفاه و تعاون، «حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی جیحونی» معاون تعلیم و تربیت بسیج مستضعفین، «حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی» دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و اصحاب رسانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و دراین نشست خبری «حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی» با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب ،پیرامون ۱۰ میلیون حافظ قرآن اظهارداشت:‌ این جمله راهبردی و کلیدی از مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به عنوان راهبرد اصلی همه فعالان و دستگاه‌های قرآنی مد نظر قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی: حفظ قرآن کریم موضوعی راهبردی و اساسی و دارای سند درسطح کشور است

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید به سمت اجرایی شدن این راهبرد اصلی حرکت کنند و سندی که در شورای توسعه فرهنگی قرآن که بالاترین مرکز تعیین سیاست‌های برنامه‌های قرآنی کشور است و با همکاری همه دستگاه‌ها به تصویب رسیده، اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ قرآن کریم یک موضوع راهبردی و اساسی و دارای سند در عالی‌ترین سطح کشور قرار دارد و بعد از بحث سند، راه‌اندازی قرارگاه‌های حفظ و تعیین تکلیف دستگاه‌ها نسبت به تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم مطرح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عنوان داشت: علیرغم اقدامات پراکنده‌ای که همه دستگاه‌ها در سال‌های گذشته داشتند اما به نکات خوبی در اجرایی سازی امر تربیت ۱۰ میلیون حافظ رسیده‌ایم و در سال ۹۷ باید از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم. در همین برنامه «بشارت ۱۴۵۲» که ۱۴۵۲ سال از نزول قرآن کریم تا به امسال گذشته است باید تمام ظرفیت‌های صداوسیما تمام قد در اختیار این طرح باشد و تمام دستگاه‌ها با ظرفیت‌های بودجه‌ای و نیروهای انسانی برای تحقق این موضوع باید ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد : در ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های فشرده‌ای داشتیم و امروز که مراسم آغازین این طرح را داریم در تلاشیم از آخر جزء ۳۰ به سمت آغاز این جزء حرکت کنیم و در گام نخست در تابستان سوره «ناس» تا «زلزال» و در گام دوم سوره «طارق» تا «البینه» مربوط به فصل پاییز است و گام سوم سوره «نبأ» تا «البروج» را برای فصل زمستان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی اضافه کرد: ما 3 مرحله آزمونی خواهیم داشت و نهایتا آزمون نهایی در هفته اول اسفند ۹۷ برگزار خواهد شد و پیش‌بینی ما حداقل مشارکت پنج میلیون نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم است. اگر بتوانیم با تبلیغات شایسته و گسترده و اهتمام دستگاه‌ها و آحاد جامعه این عدد را به دوبرابر می‌رسانیم. تلاش شده است در این طرح از نهایت ظرفیت و امکانات برای تشویق مردم بهره ببریم. بر همین اساس برنامه‌های متعدد زیادی در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای پخش خواهد شد.

وی افزود: شبکه رادیویی قرآن و شبکه سیمای قرآن دو راهبردی اصلی در این طرح خواهند بود. همان طور که سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سایر دستگاه‌ها هر کدام می‌توانند به نوعی نقش‌آفرینی داشته باشند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پایان سخنان خود گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم در سه قالب مشارکت‌های عمومی، دولتی و مردمی را با هم همراه کنیم. علاقه‌مندان می‌توانند به صورت انفرادی، خانوادگی، سازمانی و دستگاهی ورود کنند و هر کدام امتیاز ویژه‌ای دارد.

 

قره‌شیخ‌لو: طرح ملی حفظ قرآن کریم«بشارت ۱۴۵۲» باعث گسترش فعالیت های قرآن است

مهدی قره‌شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در ادامه این نشست خبری طی سخنانی اظهارداشت: تعامل خوبی  بین دستگاه‌های مختلف برقرار شده و ما بار دیگر شاهد طرح قرآنی در سطح ملی با عنوان 1452 هستیم.

‌ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ابرازداشت:‌این طرح با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم طراحی شده است. محوریت این طرح سال‌هاست که با رسانه ملی یعنی شبکه قرآن و رادیو قرآن است و دیگر دستگاه‌ها بنابر امکانات و سعی که دارند در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اما چون کار، کار رسانه‌ای است در سازمان دارالقرآن طی سال‌های گذشته تلاش‌مان بر این بوده که فضایی را برای استفاده افرادی که دوست دارند در این طرح شرکت کنند در رابطه با جلسات آموزش حضوری و رفع اشکالات و استفاده از راهنمایی اساتیدی که در حوزه حفظ کار کرده‌اند، شرایطی را فراهم کنیم.

قره‌شیخ‌لو یاداورشد: امسال نیزعدد 200 هزار نفری برای این طرح از سوی سازمان دارالقرآن در نظر گرفته شده است، اصل اجرای این تعداد بسته به تامین اعتبار است. این تعداد را در نظر داریم از سوی موسسات و خانه‌های قرآن سراسر کشور اجرایی کنیم و بنابر این است که فضایی برای حضور اساتید و مربیانی که در حوزه حفظ قرآن صاحب نظر و تجربه هستند فراهم شود.

وی ادامه داد: این طرح هزینه‌هایی دارد که حداقل آن از سوی سازمان به موسسات و خانه‌های قرآن پرداخت می‌شود و کلاس‌های حضوری در قالب 6 ماهه بسته شده و بخشی از آن نیز همراهی دوستان با برنامه رسانه ملی در این طرح 1452 است و امیدواریم با این تعامل و همکاری  فضایی را ایجاد کنیم که مدنظر مقام معظم رهبری است،

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: با اینگونه کارها و حرکات فرهنگی می‌توانیم حفظ قرآن را در کشور جاری و ساری کنیم که نقش رسانه در این امر بسیار مهم است تا مردم نسبت به حفظ قرآن و انس با قرآن ارتباط بیشتری داشته باشند به ویژه والدین می‌توانند در حفظ قرآن فرزندان موثر باشند.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به حضور در فضای آموزشی طرح ملی 1452 می‌توانند به موسسات و خانه‌های قرآن در سراسر کشور مراجعه کنند. امیدواریم همین‌گونه که ما مردم را به مشارکت در این طرح دعوت می‌کنیم، مسئولان تلاش کنند اگر وعده‌ای داده می‌شود سر موعد مقرر به آن عمل کنند و این خودش ابزار تشویق و ترغیب برای مردم و نوجوانان به فضای قرآنی است و سبب می‌شود که جوانان و نوجوانان ارتباط دائمی با قرآن داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی : 16 دستگاه ماموریت ویژه‌ای را برای تحقق طرح ملی حفظ قرآن بر عهده دارند

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی  رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت : بر اساس راهبردهایی که در طرح ملی حفظ قرآن کریم مدنظر قرار گرفته است در مجموع 32 راهبرد، مسئولیت، عملیات و اقدام در ذیل سه راهبردی چون تربیت معلم، مربی حفظ قرآن و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای تربیت حافظان قرآن و همچنین توسعه موقوفات قرآنی به سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده است که در مجموع 16 دستگاه ماموریت ویژه‌ای را برای تحقق طرح ملی حفظ قرآن بر عهده دارند و 192 اقدام در ذیل این سند پیش‌بینی شده است  و طرح حفظ قرآن به عنوان نخستین اولویت سازمان  در میان برنامه‌های سال 97 خواهد بود.

وی درخصوص برگزاری نشست ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم در شورای توسعه هم تاکید کرد: امروز هر دستگاه قرآنی اقداماتی که در ذیل این راهبردها برای تحقق طرح ملی حفظ قرآن کریم در سال 97 دارد را اعلام می‌کنیم و وظایف و رسالت‌ها به صورت خلاصه بیان می‌شود. پس از فرمان مقام معظم رهبری در سال 90 مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، سازمان اوقاف در کنار سایر دستگاه‌های قرآنی فعالیت خود را آغاز کرد و امسال شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تحقق بیانات رهبری اهتمام ویژه‌ای داشته است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی  ابرازداشت: قرار بر این است که همه دستگاه‌ها و همچنین سازمان اوقاف طرح حفظ جزء 30 قرآن با ترجمه و تفسیر در کنار دیگر برنامه‌های قرآنی چون مراکز حفظ شبانه‌روزی، مراکز تربیت مربی، مراکز قرآنی بقاع متبرکه داشته باشد.

وی عنوان داشت: امیدواریم بتوانیم در مجموعه اوقاف در کنار سایر دستگاه‌ها اقدامات موثری را برای اجرای این طرح ملی داشته باشیم. نخستین بار است که چنین عزم جدی در میان دستگاه‌های قرآنی در زمینه حفظ قرآن به وجود آمده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  تصریح کرد: قطعا تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نیز در پرتو همین یکپارچگی است و با اینگونه اقدامات می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد تحقق بیانات مقام معظم رهبری باشیم. در هر فصل آزمون الکترونیکی از طریق سامانه و اپلیکیشنی که برای این طرح پیش‌بینی شده است، برگزار می‌شود اما در سال‌های گذشته آزمون حضوری داشتیم که طی سال گذشته با اهتمام وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی آزمونی که سال‌ها به صورت جداگانه برگزار می‌شد به صورت ادغامی برپا شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه‌ای که ستاد راهبردی قرآن کریم برای امسال داشته است، امسال تمام آزمون‌های عمومی که در حوزه حفظ قرآن برگزار می‌شود ادغام و بخش حضوری در اسفند ماه برگزار می‌شود. همه مخاطبان که در آزمون یکپارچه حفظ و مفاهیم سازمان اوقاف و ارشاد حضور پیدا کرده‌اند امسال نیز منتظر اطلاعات تکمیلی این آزمون باشند. این اجازه به تمام افراد داده می‌شود که در کار ویژه حفظ جزء سی‌ام قرآن مشارکت کنند چرا که امتیازات خوب و جوایز ویژه‌ای برای این طرح دیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی درپایان سخنان خود گفت: اگرما می‌خواهیم در کشور شاهد تربیت 10 میلیون حافظ باشیم ابتدا از مجموعه‌های قرآنی باید آغاز کنیم. برای کارمندان و خانواده‌های پرسنل سازمان اوقاف برنامه‌های ویژه‌ای داریم. اگر خود ما که دعوت‌کننده مردم هستیم این طرح را آغاز نکنیم نباید توقع داشته باشیم دیگران در این طرح وارد شوند. ان‌شاءالله امسال شاهد خروجی خوبی برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باشیم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی: طرح قرآنی 1452 با گذشت 12 سال ، طرح ارزشمند و گران‌سنگی است

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: از طرح قرآنی 1452، 12 سال می‌گذرد و به نظرم طرح ارزشمند و گران‌سنگی است، هدف‌گذاری مقام معظم رهبری چشم‌انداز تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است که تمام ارگان‌ها، دستگاه‌ها و نهادها باید برای تحقق این امر فعالیت و اقداماتی داشته باشند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد درصدد احیای این امر برآمده است و در حدود 14 هزار کانون در کل کشور داریم که تاکنون 2000 کانون در این طرح مشارکت داشته‌اند، همچنین در طرح «سجا» نیز کانون فرهنگی هنری مساجد به صورت مجزا در این امر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای این امر فقط حفظ مدنظر نیست بلکه از طریق حفظ است که می‌توانیم به ترویج مفاهیم قرآنی برسیم. وقتی فرزندان ما با قرآن مانوس شوند شاهد کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور خواهیم بو و برآورد ما این است که حدود 30 هزار نفر در این طرح مشارکت داشته باشند که هر کدام از این افراد با کد ملی ثبت می‌شود و حافظ یک جزء از قرآن شوند که در کنار حفظ قرآن، تدبر در مفاهیم و ترجمه قرآن نیز داشته باشیم.

 

ابوالقاسمی: تولید و پخش ویژه برنامه در طول برگزاری طرح ازشبکه رادیویی قرآن   

احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن نیز در ادامه این نشست خبری از تولید و پخش ویژه برنامه در طول برگزاری این طرح ازشبکه رادیویی قرآن خبرداد و اظهارداشت: روزانه 4 آیتم به این طرح اختصاص یافته است. پنجشنبه‌ها از ساعت 17 تا 18:30 از بقاع متبرکه این طرح به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

وی افزود: شبکه‌های دیگر معاونت صدا نیز در اجرای این طرح همراه هستند و برنامه‌هایی را به این موضوع اختصاص خواهند داد.

 

خدمتکار: فعالیت‌های قرآنی در بین ادارات دولتی بیشتر ازگذشته ترویج پیدا می کند

مرتضی خدمتکارمدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نیز نیزدر ادامه این نشست خبری اظهارداشت: برای اجرای طرح‌های قرآنی نیازمند اراده جمعی نهادهای قرآنی هستیم، ما در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با هماهنگی که با سایر نهادها داشتیم در سال 97 درصدد هستیم که به طرح حفظ قرآن کریم اهتمام بیشتری داشته باشیم و در این عرصه فعالیت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما یکسری برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی داریم که با این طرح‌ها و بسته‌های قرآنی می‌توانیم درصدد اجرای این طرح برآییم و حمایت از انیمیشین‌ها و فیلم‌های قرآنی در ذیل برنامه‌های معاونت قرآن و عترت قرار دارد.

خدمتکاردر پایان سخنان خود گفت: درصدد هستیم که این فعالیت‌های قرآنی را در بین ادارات دولتی بیشتر از گذشته ترویج بدهیم و توجه ویژه‌ای به موضوع حفظ قرآن در فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در قالب نمایشگاه‌های قرآن، جشنواره‌های قرآنی و هفته‌های قرآنی داریم و از سایر گروه‌ها و نهادهای مردمی نیز می‌خواهیم که در جهت حفظ قرآن کریم و ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه تلاش کنند.

 

محمدزاده: 90 شبکه تلویزیونی در طرح ملی حفظ قرآن کریم«بشارت ۱۴۵۲» حضور دارند

محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: طی تأمین اعتبار به عمل آمده جوایز برگزیدگان باقی مانده سه دوره گذشته این طرح یعنی از طرح ۱۴۴۹ تا ۱۴۵۱ به آنها طی روزهای آینده اهدا می‌شود و امیدواریم تا چند هفته آینده تمامی برگزیدگان دوره‌های گذشته جوایز خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد : این طرح ملی جوایز ارزنده ای برای تشویق و ترغیب خانواده‌ها و جوانان برای حضور در این پویش بزرگ است و سال ۹۷، به نوعی تبلور اوج همکاری‌ها و تعاملات مؤسسات بین تمام نهادهای فرهنگی و قرآنی به ویژه اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی است و برگزاری موفق و با تلاش همه جانبه همکاران می‌تواند تبلور این نکته باشد که بلوغ و به اوج رسیدگی این تعاملات مختلف فرهنگی و قرآنی برای اقدام مشترک در سال ۹۷ که همان کمک به حفظ جزء سی‌ام قرآن خواهند داشت.

  مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ابرازداشت: این مربوط به افرادی می‌شود که حافظ جزء سی‌ام قرآن باشند اما گروندگان به این طرح بزرگ و بهره‌مندی از بخشی از آموزه‌های جزء سی‌ام قرآن قاعدتا عددی بیش از ۵، ۱۰ و ۲۰ میلیون خواهد بود.

وی درپایان سخنان خود گفت: امیدواریم با تلاشی که در دستگاه‌های مختلف می‌شود، بتوانیم به گروندگان به این طرح بزرگ به نسبت شرکت‌کنندگان در طرح‌های قبلی بیفزاییم و بیش از ۹ شبکه تلویزیونی دیگر علاوه بر شبکه قرآن و معارف سیما در این طرح حضور دارند و بالغ بر هفت ساعت برنامه تلویزیونی در رابطه با این طرح برنامه‌سازی و پخش خواهند داشت و زمان برپایی و اجرای این طرح از لحاظ رسانه‌ای ابتدای هفته آینده، ۹ تیرماه خواهد بود.

 

سردارمیدانی  : تعداد خوبی را سپاه پاسداران توانسته در راستای حفظ قرآن کریم پرورش بدهیم

سردارمیدانی  معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح  نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: نیروهای مسلح از آغازین روزهای این طرح مشارکت بسیار زیادی با مسئولین قرآنی داشته‌اند و نیروهای مسلح از زمان تدوین برنامه رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اقدامات بسیار زیادی را داشته است و در سپاه پاسداران توانستیم تعداد خوبی را در راستای حفظ قرآن کریم پرورش بدهیم.

وی ابرازداشت: در ارتش جمهوری اسلامی نیز 6000 حافظ قرآن را تربیت کردیم و در نیروی انتظامی نیز چندین هزار نفر از نیروهای انتظامی در این طرح شرکت داشتند. برنامه ما این است که به سقف 10 میلیون حافظ قرآن برسیم و بر همین اساس یک راهبرد و برنامه 10 ساله تدوین کرده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام رجبی: فعالیت‌های قرآنی متعددی از سوی حوزه در کنار طرح ملی بشارت ۵۲ انجام می‌شود

حجت‌الاسلام رجبی درادامه این نشست خبری به نمایندگی از سوی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران اظهارداشت: فعالیت‌های قرآنی متعددی از سوی حوزه در کنار طرح ملی بشارت ۵۲ انجام می‌شود.

وی درپایان این نشست خبری گفت: امسال نیز 2 طرح با دو گروه مخاطب مجزا یکی با عنوان نهصت قرآنی ویژه دانش‌آموختگان قرآنی برای فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه در جلسات خانگی، بقاع متبرکه و همچنین طرح نور هدایت با هدف جزء سی‌ام قرآن که با جامعه هدف طلاب و در حال تحصیل برگزارخواهد شد.

 

رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت: بخش بزرگی ازآموزش‌های قرآن به وسیله تشکل‌های مردمی انجام می‌شود

حسن محمدی رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت نیزدر ادامه این نشست خبری اظهارداشت: بخش بزرگی از آموزش‌های قرآن به وسیله تشکل‌های مردمی انجام می‌شود و 5000 موسسه مردم‌نهاد در این طرح شرکت می‌کنند.

رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت افزود: برای اولین سال‌ در استان‌ها یک اتحادیه واحد خواهیم داشت و این انسجام و حضور حداکثری نهادهای قرآنی می‌تواند باعث ایجاد باشکوه‌تر شدن این طرح شود. در هماهنگی که با ستاد اربعین داشته‌ایم درصدد هستیم با سازوکار مشابهی این طرح را ادامه بدهیم و برنامه‌های مختلفی در تشکل‌های قرآن و عترت برای حفظ قرآن در نظر داریم.

بنابراین گزارش؛ درآغازاین نشست خبری از پوستر «طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ » رونمایی شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب