امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30502 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی ‌اصغر جعفری درنشست خبری اعلام کرد؛

افتتاح 5 بخش جدیدموزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس دردهه فجر/ تشریح برنامه های تابستانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ رپایی شبهای شعر و خاطره با حضور شاعران از17 تیرماه در موزه انقلاب ودفاع مقدس/خرید هواپیما حامل انتقال امام (ره) از پاریس به تهران

خبرایران: مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درمورد افتتاح ۵ بخش جدید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دهه فجرگفت: ساخت بخش‌های مقاومت، انقلاب اسلامی، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش رزمندگان تهرانی در دفاع مقدس و کودک و نوجوان از امروز آغاز می‌شود و هزینه‌های راه اندازی این ۵ بخش حدود ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
افتتاح 5 بخش جدیدموزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس دردهه فجر/ تشریح برنامه های تابستانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ رپایی شبهای شعر و خاطره با حضور شاعران از17 تیرماه در موزه انقلاب ودفاع مقدس/خرید هواپیما حامل انتقال امام (ره) از پاریس به تهران

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تشریح «ویژه برنامه‌های تابستانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» صبح امروزیکشنبه 10 تیرماه 1397 با حضور«علی‌اصغرجعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اصحاب رسانه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار ودراین نشست خبری «علی‌اصغرجعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی شهر مهران به دست رزمندگان اسلام در عملیات کربلای یک اظهارداشت: امروز فعالیت‌های تابستانه موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس آغاز و این برنامه‌ها تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: عمده‌ترین اتفاقاتی که در این بازه زمانی رخ خواهد داد، راه‌اندازی شیفت دوم موزه است که عملا ساعت کاری موزه از امروز از ساعت 9 صبح الی 22 خواهد بود واین فرصت را فراهم خواهد کرد تا علاقه‌مندان بتوانند در ساعتهای مختلف از موزه بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نکته قابل ذکر است که شیفت دوم موزه را  100 نفراز فرماندهان، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل خواهد داد و این افتخار بزرگی است که بتوانیم از ظرفیت این گنجینه‌های عظیم در فضای موزه استفاده کنیم.

جعفری برگزاری کرسی‌های روایتگری با حضور فرماندهان عالیرتبه دفاع مقدس، ارائه بستر اینترنت رایگان برای بازدیدکنندگان، اجرای هر روزه آب‌نمایش موزه در محل دریاچه هورالعظیم، اجرای ویدئو مپینگ بر روی مسجد خرمشهر را از دیگر برنامه‌های تابستانی موزه عنوان کرد و همچنین در بازه تابستان امسال جشنواره تئاتر خیابانی با اجرای 100 نمایش در قالب 10 گروه تئاتر در پردیس سوسنگرد موزه با محوریت موضوع دفاع مقدسرا داریم.

وی ابرازداشت: برپایی هفتگی نشست‌های سه‌شنبه‌های کتاب با محوریت نقد کتب دفاع مقدس، برگزاری جلسات ثابت نقد فیلم دفاع مقدس با عنوان «انتهای خیابان سرو» با حضورکارشناسان برجسته سینما در تالار هویزه، برپایی شبهای شعر وخاطره با حضور شاعران از هفدهم تیرماه، برنامه پلاک 8 با همکاری رادیو ایران و با موضوع فعالیتهای پیش‌روی موزه، راه‌اندازی رادیو اینترنتی سرو و برپایی جشنوراه طعم جبهه ویژه دانش‌آموزان به مدت 6 هفته از دیگر برنامه‌های موزه خواهد بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در پایان مردادماه، انتشار ماهنامه فرهنگی هنری سرو و چاپ و رونمایی از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان هفته دفاع مقدس، افتتاح اولین کتابخانه دیجیتال انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیش از هزار عنوان کتاب، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری و موزه سیار دفاع مقدس، تولید برنامه‌های تلویزیونی و برنامه‌های جُنگ شبانه در موزه را از دیگر برنامه‌های این موزه در فصل تابستان عنوان کرد.

وی درمورد تمهیدات اندیشیده شده برای حضور بازدیدکنندگان خارجی در ایام تابستان تاکید کرد: از جمله اهداف ایجاد بخش شبانه موزه توجه به نیاز گردشگران خارجی بود و با هماهنگی‌های انجام شده شورای راهبردی ستاد گردشگری از امروز ظرفیت ویژه‌ای را برای گردشگران خارجی راه‌اندازی کردند.

جعفری  ادامه داد: موزه درصدد امضای تفاهمنامه با تورهای گردشگری است تا از این ظرفیت برای بازدید از موزه استفاده کند.

وی در مورد برنامه راهیان نور غرب و برگزاری دوره‌های روایتگری این موزه اضافه کرد: به مانند سالهای گذشت اعزام کاروانهای راهیان نور از جانب موزه نخواهد بود. البته از سال گذشته و طی ماموریتی مدیریت یادمان والفجر یک در شمال فکه به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واگذار شده و با تمهیدات اندیشیده شده و امکانات مناسب این یادمان حضور زائران را در طول سال خواهد داشت. همچنین در نظر داریم تا در فصل تابستان دوره روایتگری ویژه علاقه‌مندان برگزار کنیم و از ظرفیت آنان در موزه استفاده کنیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درمورد حضورموزه در فضای مجازی ابرازداشت: در چند روز آینده پرتال جدید موزه را راه‌اندازی خواهیم کرد که دارای امکانات مختلف و متنوعی برای کاربران است و همچنین درصدد ایجاد خانه شهید مجازی هستیم تا در آن اطلاعات کاملی از شهدا شامل زندگینامه، وصیتنامه و خاطرات آن را در آن پرتال بارگذاری کنیم.

وی افزود: کرسی‌های روایتگری با حضور فرماندهان عالی رتبه ارتش، سپاه و بسیج برگزار خواهد شد و این فرماندهان در سطح قرارگاهی هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هفته‌ای یک مرتبه حضور خواهند یافت.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره افتتاح ۵ بخش جدید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دهه فجر هم عنوان داشت: ساخت بخش‌های مقاومت، انقلاب اسلامی، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش رزمندگان تهرانی در دفاع مقدس و کودک و نوجوان از امروز آغاز می‌شود و هزینه‌های راه اندازی این ۵ بخش حدود ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: درنظر داریم هواپیمایی که امام (ره) را از پاریس به تهران منتقل کرد به ایران بازگردانیم که این امر به هزینه و زمان نیاز دارد و تا دهه فجر محقق نمی‌شود و همچنین در نظر داریم لوازم زندگی امام خمینی (ره) را نیز به این موزه منتقل می شوند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب