امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30530 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معماری در جمع بازاریابان عرضه محصولات فرهنگی اعلام کرد

فضای توزیع پاک میزان فروش و نتیجه بخشی را بیشتر می کند

خبرایران: مدیر امور استان های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری در همایش ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی که عصر امروز در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، گفت: کارت شناسایی، بازاریابان پخش های مجاز محصولات فرهنگی را به بازوهای اجرایی ستاد صیانت از آثار سینمایی سمعی و بصری تبدیل می کند. اگر فضای فعالیت توزیع پاک باشد، میزان فروش و نتیجه بخشی بیشتر خواهد بود
فضای توزیع پاک میزان فروش و نتیجه بخشی را بیشتر می کند

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری؛ همایش ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی با حضور مهدی یزدانی دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری و مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، جمعی از مدیران و بازاریابان شرکت های پخش محصولات فرهنگی عصر امروز-یکشنبه 10 تیر- در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

نادر معماری مدیر امور استان های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری در ابتدای این همایش بیان کرد: نیاز بود تا این همایش برگزار و برنامه های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری برای بهبود وضعیت شبکه نمایش خانگی مرور شود. طی چند ماه گذشته با مدیران شرکت های پخش صحبت و دغدغه های مشترک آن ها را برای پیدا کردن راه حلِ بررسی صحبت کردیم. متاسفانه پخش فیلم های مجاز و غیرمجاز از شبکه های مجازی، بازار فیلم را ضعیف کرده و شبکه نمایش خانگی نسبت به سال های گذشته ضعیف تر شده است اما می توان با ساماندهی این فضای کاری، طول عمر عرصه پخش را افزایش داد.

وی افزود: در حال حاضر خانواده های زیادی از  محل درآمد شرکت های پخش، ارتزاق می کنند. در ستاد صیانت تصمیم گرفته شده برای جلوگیری از فعالیت کسانی که به طور شخصی و غیرمجاز فعالیت می کنند، کارت هایی برای اعضای مجاز برای مدت سه ماه صادر شود تا فروشگاه هایی که محصول خریداری می کنند، صرفا از بازاریابان دارای کارت شناسایی معتبر این آثار را دریافت کنند.

معماری درباره سازوکارهای ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی توضیح داد: به منظور اطلاع رسانی در این زمینه به هر فروشگاه یک اطلاعیه داده شده است و اگر غیر از خرید مجاز، خریدی توسط فروشگاه صورت بگیرد، مسئولیت بر عهده خود اوست. یک فرم اخطاریه هم در نظر گرفته شده که در صورت بروز تخلف در فروشگاه ها، امکان اطلاع دادن به ستاد صیانت را فراهم می کند. همچنین برنامه ای در ستاد طراحی شده که مشخص می کند هر فروشگاه توسط کدام بازاریابان سرویس دهی می شود.

معماری ادامه داد: این کارت شناسایی بازاریابان را به بازوهای اجرایی ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری تبدیل می کند. اگر فضای فعالیت عرصه پخش پاک باشد، میزان فروش و نتیجه بخشی بیشتر خواهد بود. همچنین اگر در محل چاپ، بسته بندی و توزیع آثار تخلفی صورت گرفته و توسط بازاریابان گزارش شود، پاداش یک تا ده میلیون تومانی برای گزارش کننده تخلف در ستاد صیانت در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که نسخه های غیرمجاز محصولات فرهنگی که اکنون در فروشگاه ها قرار دارند چگونه جمع آوری می شوند، گفت: برگه های گزارش تخلف به فروشگاه تذکر می دهد که این محصول را جمع آوری کند و در صورت دریافت گزارش دوم از این تخلف، ستاد صیانت برخورد می کند

معماری همچنین خاطر نشان کرد: بازاریابان تعهد می کنند که صرفا محصولات شرکت خود و محصولات مجاز را عرضه کنند. در غیر این صورت با آن ها برخورد قانونی می شود؛ ضمن این که ما صرفا به گزارش های تخلف بسنده‌ نمی کنیم. بلکه خود نیز به صورت دوره ای فروشگاه ها را بررسی خواهیم کرد. اگر مدیری اجازه بدهد بازاریابی به جز محصولات شرکت خود، محصولات سایر شرکت ها را نیز پخش کند، از نظر ستاد صیانت مانعی ندارد.

مدیر امور استان های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری ادامه داد: بهتر است فروشگاه های متخلف توسط بازاريابان شناسايي و سپس توسط بازرسين به اين فروشگاهها تذكر داده شود. هر جا تخلفی باشد، ستاد حتما در آنجا حضور دارد. در حال حاضر بخش عمده ای از تخلفات از استان البرز گزارش می شود.

در پایان معماری از همکاری مناسب نیروی انتظامی، پلیس امنیت، دادسرای ویژه و اماکن تقدیر و تشکر کرد.

 در ادامه این همایش 12 هدیه به قید قرعه به 12 بازاریاب شرکت های پخش کننده فیلم داده شد.

 مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و دبیر کل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری، حسین حاج بیگی، صادق یاری و سیروس ذوالفقاریان برای اهدای این جوایز به روی سن رفتند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب