امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30552 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب مطرح کرد:

شهر آفتاب مرکز در تجارت آزاد خواهد شد

خبرایران:مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب: پیشنهاد منطقه آزاد تجاری شدن شهرآفتاب مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.
شهر آفتاب مرکز در تجارت آزاد خواهد شد

به گزارش خبرایران،محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با بیان این مطلب اظهار داشت: هدف ویژه مناطق آزاد تجاری رفع محدودیت های گمرکی و کم شدن حجم کارهای اداری است تا با جذب سرمایه های خارجی و داخلی ظرفیت های ویژه اقتصادی را با داخل کشور پمپاژ کند. در کشور هم مناطق آزاد زیادی وجود دارد اما به دلیل نداشتن ظرفیت های سیاسی لازم از رسیدن به این اهداف بازمانده اند.
وی افزود: تهران علاوه بر اینکه پایتخت سیاسی کشور است، پایتخت تجاری و اقتصادی نیز است و با منطقه آزاد شدن شهرآفتاب می تواند ظرفیت های لازم را برای اثرگذاری مثبت در اقتصاد کشور ایفا کند.
قادری از موافقت ضمنی مسئولین با این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: با دولت، مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای شهر صحبت های اولیه انجام شده و تمام مسئولین با این طرح موافقت کرده اند و در حال حاضر مشغول آماده سازی طرحی در این خصوص برای ارسال به مجلس هستیم.
مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب سرعت توسعه شهرآفتاب را مناسب دانست و اظهار داشت: با تکمیل شدن همه فاز های شهر افتاب ما شاهد متولد شدن شهر نمایشگاهی آفتاب هستیم که در بزرگترین مرکز نمایشگاهی خاورمیانه خواهد بود و داری مجموعه های متنوعی نظیر سالن های همایش، هتل ها، سالن های برگزاری نمایشگاه و... خواهد بود.
قادری از تفاهم میان دولت و شهرداری برای انتقال نمایشگاه های بزرگ و پر مخاطب به سایت شهرآفتاب خبر داد و اظهار داشت: این موضوعی است که با دستور شورای شهر در حال پیگیری است و قانونی در این زمینه توسط آنها تصویب شد که منع برگزاری رویدادهای صنعتی بزرگ در سایت تهران را متذکر می‌شود اما مسئله موجود این است که صنایع بزرگ چندان میلی به جابه‌جایی ندارند. یعنی تغییر محل برای آنها دشوار است و نمی‌خواهند زحمت اینکار را به خودشان بدهند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب