امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30614 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تکرار ادعاهای واهی وزیر خارجه آمریکا؛

سران اروپا باید موضوع اقدامات ایران را در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران مطرح کنند

خبرایران: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه همزمان با نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه عضو برجام در وین و در ادامه سیاست ایران هراسانه کاخ سفید خواستار مقابله اروپا با آنچه که وی اقدامات تروریستی ایران خوانداست، شد.
سران اروپا باید موضوع اقدامات ایران را در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران مطرح کنند

به گزارش خبرایران، مایک پمپئو در توئیتی در حالی اقدام به انتشار ادعاهای واهی در مورد ایران کرد که اقدامات آمریکا طی سال های گذشته در خاورمیانه و حمایت آشکار دولتمردان این کشور از گروه های تروریستی در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و یمن باعث کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی گناه و آواره شدن میلیون ها نفر شده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با هدف جو سازی علیه ایران در حالی نظام جمهوری اسلامی ایران را شرور خطاب کرد که شرارت های این کشور و همدستان منطقه ای او موجب به خاک و خون کشیده شدن میلیونها انسان بیگناه شده است.

وی با هدف برهم زدن فضای نشست امروز وین ادامه داد: سران اروپا باید موضوع اقدامات ایران را در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران مطرح کنند.
نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه عضو برجام در وین آغاز شده است.

در نشست امروز جمعه که به درخواست ایران برگزار خواهد شد، وزیران خارجه ایران و پنج قدرت جهانی درباره بسته پیشنهادی اروپا و راهکارهای حفظ برجام پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از توافق هسته ای بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

در آستانه نشست وین صبح امروز 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک صبحانه کاری در هتل کوبورگ با یکدیگر دیدار و در مورد مذاکرات چند ساعت آینده به گفت وگو و رایزنی پرداختند.

در همین حال وزیر امور خارجه چین با اشاره به اهمیت حفظ و تداوم برنامه هسته ای ایران موسوم به «برجام» اظهار امیدواری کرد «همه کشورها باید برای حفظ و اجرای همه جانبه برجام تلاش کنند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه گذشته به بهانه عدم پایبندی ایران به برجام و ادعای حمایت تهران از تروریسم، کشورش را از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم‌ها را بازخواهد گرداند؛ این در حالی است که سازمان بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون یازده بار پایبندی ایران به این توافق را تائید کرده است.

همچنین سران انگلیس، فرانسه و آلمان نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند و به تعهدات دولت‌های خود در آن پایبندند. چین و روسیه دو کشور دیگر امضاکننده برجام نیز بر ادامه پایبندی خود به این توافق بین‌المللی تأکید کرده‌اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب