امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3064 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش خبرداد؛

تجلیل از 43 معلم برگزیده کشوری/ ملاقات جمعی از معلمان نمونه 17 اردیبهشت‌ماه با مقام معظم رهبری/ پرداخت تمام هدایای معلمان در طول سال‌های گذشته / استفاده از دانش، اطلاعات و توانمندی معلمان نمونه

خبرایران: «خسرو نظری» قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم گفت:‌‌در سطح کشوری 43 معلم برگزیده شده‌اند که 12 نفر زن و 31 نفر مرد هستند. در سطح استانی 670 معلم و در سطح منطقه‌ای 14 هزار و 800 نفر به عنوان معلم نمونه انتخاب شده‌اند.
تجلیل از 43 معلم برگزیده کشوری/ ملاقات جمعی از معلمان نمونه 17 اردیبهشت‌ماه با مقام معظم رهبری/ پرداخت تمام هدایای معلمان در طول سال‌های گذشته / استفاده از دانش، اطلاعات و توانمندی معلمان نمونه

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری هفته بزرگداشت مقام معلم صبح امروز با حضور«خسرو نظری» قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم ،«محسن کرمانشاهی» دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم و اصحاب رسانه برگزارشد.

دراین نشست خبری «خسرو نظری» قائم مقام وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: برمبنای تجربیات سال‌های گذشته فرم‌هایی در 3 زمینه ارزشی، دانشی و مهارتی با 25 شاخص و 1070 امتیاز طراحی شده است که معلمان در گروه‌های 27 گانه از پایه اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه ارزیابی می‌شوند و حداقل امتیازی که معلمان باید داشته باشند در سطح منطقه‌ای 200 امتیاز، استانی 260 امتیاز و کشوری 320 امتیاز است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. چرا که کارشناسان ما با بازنگری در شاخص‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان سطح امتیاز را ارتقاء داد.

وی تصریح کرد: ‌در سطح کشوری 43 معلم برگزیده شده‌اند که 12 نفر زن و 31 نفر مرد هستند. در سطح استانی 670 معلم و در سطح منطقه‌ای 14 هزار و 800 نفر به عنوان معلم نمونه انتخاب شده‌اند. همچنین شیوه‌نامه انتخاب معلم نمونه هیچ محدودیتی را برای معلمان زن ندارد و مزیتی را نیز برای آقایان در نظر نمی‌گیرد بلکه شرایط مساوی برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

نظری عنوان داشت: در سطح منطقه‌ای 8 هزار 467 نفر که معادل 57.2 درصد است معلمان زن هستند. در سطح استانی نیز 247 نفر زن و 423 نفر مرد هستند و کمیته‌ای را با صاحبنظران تعلیم و تربیت تشکیل دادیم تا ظرفیت‌سنجی کنیم که در طول سال چه برنامه‌های دیگری می‌تواند در بحث بزرگداشت معلم طراحی کرد که یکی از طرحهای‌مان فرهنگیان فرهنگ‌ساز است تا از این طریق اقدامات معلمانی را که شایسته تقدیر است به جامعه معرفی کنیم.

وی در خصوص هدایایی که در سالهای گذشته قرار بود به معلمان پرداخت شود اما پرداخت نشد، گفت: آموزش و پرورش هیچ دینی به معلمان برگزیده ندارد و تمام هدایای معلمان برگزیده در سطوح منطقه، استان و کشور در اختیار آنها قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر در ستاد بزرگداشت مقام معلم در خصوص استفاده از توانمندی معلمان نمونه در آموزش و پرورش هم تاکید کرد: یکی از نکات قابل توجه، استفاده از دانش، اطلاعات و توانمندی معلمان نمونه است و تلاش می‌کنیم تا از آنها در بخش‌های مدیریتی و گروه‌های آموزشی استانها یا به عنوان مشاور مدیران کل استانها استفاده کنیم.

وی به ملاقات جمعی از معلمان نمونه طی 17 اردیبهشت‌ماه جاری، با مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: دیدار با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد و سخنرانی پیش از خطبه وزیر آموزش و پرورش در نماز جمعه این هفته از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

نظری با بیان اینکه تکریم معلم نباید صرفا محدود به اردیبهشت ماه شود گفت: کمیته صاحبنظران تعلیم و تربیت تشکیل شده است و این افراد معلمان تلاشگر و ساعی را شناسایی و در قالب فیلم، عکس، کتاب و نشریه به عموم مردم و معلمان در طول سال معرفی می‌کنند.

وی بر ضرورت استفاده از توانمندی‌ها، دانش و معلمان نمونه تأکید و تصریح کرد: از این افراد در بخش‌های مدیریت، گروه‌های آموزشی و مشاوره به رؤسای آموزش و پرورش و نشر مطالب استفاده می‌شود.

نظری در خصوص عفو معلمان زندانی در هفته معلم گفت: در این خصوص تلاش می‌کنیم تا با معاون حقوقی آموزش و پرورش مذاکرات لازم را برای ارائه درخواست به مقامات قضائی انجام دهیم.

در ادامه نشست «محسن کرمانشاهی» دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در خصوص پرداخت هدایای معلمان برگزیده طی سالهای گذشته افزود: بنده از سال 87 در این سمت فعالیت می‌کنم. تاکنون هیچ مطالبه و دیونی به معلمان برگزیده نداریم و در حوزه مالی تمام پرداخت‌ها انجام شده و هیچ معلم برگزیده‌ای نیست که هدیه خود را نگرفته باشد و در سالهای گذشته علاوه بر هدایای نقدی، فیش حج هم به معلمان برگزیده می‌دادند که این فیش زماندار بود و فرد باید در یک زمان مشخص از آن استفاده می‌کرد اما برخی معلمان نتوانستند از آن استفاده کنند و فیش حج‌شان سوخت، بنابراین مجددا آن را مطالبه می‌کنند. باید بگویم که هیچ کدام از روسای قوا وعده‌ای را برای دادن هدیه به معلمان نمونه نداده‌اند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب