امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30699 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اسماعیل آجرلو مطرح کرد؛

نگرش علمی و هنری دو بُعد برای نمایش چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی است

خبرایران: دبیر سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی گفت: ما تلاش کردیم در سومین دوره از جشنواره حقوق بشر آمریکایی با دعوت از اساتید بعد علمی را نیز تقویت کنیم؛ زیرا در کنار نگرش هنر مسئله نگرش علمی نیز مطرح است که باید در هر دو بعد حرکت کنیم تا چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی نمایان شود.
نگرش علمی و هنری دو بُعد برای نمایش چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی است

سماعیل آجرلو، دبیر سومین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی، در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری درباره آشکار کردن چهره واقعی آمریکا و بحث حقوق بشر در سطح بین‌الملل اظهارداشت: آمریکا بزرگ‌ترین دشمن حقوق بشر است و دست به جنایات بزرگی زده که هیچ کشوری اقدام مشابه‌ای نداشته است؛ اما این کشور با دستگاه‌های رسانه‌ای خود به‌نوعی تبلیغات می‌کند که خود را بزرگ‌ترین حامی حقوق بشر معرفی می کند.

وی ادامه داد: چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی باید به مردم جهان معرفی شود. حقوق مردم آمریکا به‌ویژه سیاه‌پوستان سالیان سال است که زیر پا گذاشته شده. کشورهای مورد هجوم آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم وضعیت بسیار وخیمی دارند؛ به طوری که در افغانستان بعد از حمله آمریکا تولید مواد مخدر چندین برابر شده است. از همین رو، نیاز است که افکار عمومی جهان نسبت به واقعیت آگاه شود.

این پژوهشگر تصریح کرد: برای همین منظور ما سعی کرده‌ایم تا با فراهم کردن فرصتی برای هنرمندان مسیری را ایجاد کنیم که از طریق هنر بتوانیم افکار عمومی را آگاه سازیم. از طرفی حضور پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان به مسائل علمی به‌ویژه مسائل مرتبط با آمریکا خود میدان جدیدی را برای شناخت حقوق بشر آمریکایی بازگشایی کرده است.

آجرلو با اشاره به برگزاری نشست علمی درباره حقوق بشر آمریکایی گفت: ما تلاش کردیم در سومین دوره از جشنواره حقوق بشر آمریکایی با دعوت از اساتید بعد علمی را نیز تقویت کنیم؛ زیرا در کنار نگرش هنر مسئله نگرش علمی نیز مطرح است که باید در هر دو بعد حرکت کنیم تا چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی نمایان شود.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که هنرمند با بیان صریح خود تلنگری به باوهای مردم جهان می‌زند، نشست‌های علمی نیز از طریق اقناع مخاطب از طریق استدلال علمی، بیان مستندات واقعی و تاکید بر واقعیت، مسیر جدیدی را بازگشایی می‌کند که می‌توان آن را یکی از ابعاد مهم در کنار مسیر علم دانست. ما سعی می‌کنیم در دوره‌های بعدی نیز بحث علمی را تقویت کنیم تا این نگرش استدلالی تقویت شود.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب