امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30722 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش اعلام کرد؛

باغ کتاب تهران می‌تواند به عنوان یکی ازکانون‌های مورد استفاده برای اوقات فراغت دانش آموزان باشد/ کلید ورود به دنیای نور و روشنایی کتاب است

خبرایران: رئیس سازمان دانش آموزی گفت: باغ کتاب تهران می‌تواند به عنوان یکی ازکانون‌های مورد استفاده برای اوقات فراغت دانش آموزان مورد توجه واقع شود.
باغ کتاب تهران می‌تواند به عنوان یکی ازکانون‌های مورد استفاده برای اوقات فراغت دانش آموزان باشد/ کلید ورود به دنیای نور و روشنایی کتاب است

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم«امضای تفاهم نامه میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان دانش آموزی»بعدازظهرامروزسه شنبه 19 تیرماه 1397 با حضور«سعید اوحدی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ،«علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش ورئیس سازمان دانش آموزی،«محمد روشنی»قائم مقام سازمان دانش آموزی، «سید مجید حسینی» رییس موسسه نشر شهر و مدیر باغ کتاب تهران،«علی رمضانی» مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش و اصحاب رسانه در باغ کتاب تهران برگزار و دراین مراسم«علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی با تبریک اولین سالگرد آغاز فعالیت باغ کتاب و همچنین حرکت جدید فرهنگی که آغاز شده ، اظهارداشت: به عنوان یک ایرانی به تلاش‌هایی که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام گرفته است، افتخار می‌کنم. این مرکز چند ویژگی مهم دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: به نظر می‌رسد کلید ورود به دنیای نور و روشنایی کتاب است و بسیاری ازعقب ماندگی‌های کشوربه نبود انس و الفت با کتاب بر می‌گردد واساس نظام آموزشی بر اساس محتوای کتاب‌های آموزشی تدوین شده است.مهم‌ترین ویژگی این مکان دراین است که یک نقطه بسیار استراتژیک را دردست‌یابی به توسعه، نه با رویکرد فروش که با هدف ایجاد انس و الفت بین جامعه و کتاب، هدف‌گذاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم‌تر ارائه بسته‌های فرهنگی است که با ذائقه‌های جدید مخاطبان تناسب دارد که می‌توان به رویکرد فناوری‌های جدید و نیزمهارت آفرینی و یادگیری عمیق برای دانش آموزان اشاره کرد. این ظرفیت می‌تواند دراختیار دانش آموزان تهرانی، شهرستان‌های نزدیک تهران و نیز نمایندگان دانش‌آموزی سراسر کشور قرار گیرد.

کاظمی عنوان داشت: این مرکزمی‌تواند به عنوان یکی ازکانون‌های مورد استفاده برای اوقات فراغت دانش آموزان مورد توجه واقع شود. آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند چنین ظرفیت‌هایی ایجاد کند.  نکته مهم دیگر این است که بسیاری از مردم ما ازاین ظرفیت آگاهی ندارند. اولین وظیفه ما و جامعه رسانه اطلاع‌رسانی به جامعه مخاطب است. نکته دیگر استفاده از این ظرفیت در قالب فرآیند یاددهی و یادگیری تحت عنوان اردوهای یک روزه و چندروزه وبرگزاری همایش‌های استانی، ناحیه‌ای و ملی است.

وی درپایان سخنان خود گفت: یکی ازفعالیت‌های خوبی که دوستان انجام داده‌اند، اردوهای یک روزه با هدف ارتقای هویت دینی و ملی و همین طور ایرانگردی و آشنایی با مفاخر و تمدن عظیم ایران و حمایت از کالاهای ایرانی است و مجددا از جناب آقای اوحدی و دکتر حسینی تشکر می کنم و نیز از آقای دکتر رمضانی که ضلع مهم این فرآیند هستند.

بنابراین گزارش، در این مراسم تفاهم نامه میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان دانش آموزی با حضور اصحاب رسانه در باغ کتاب تهران به امضاء رسید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب