امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30755 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رجبی دراجلاس سازمان نظام مهندسی کشورمطرح کرد؛

سازمان نظام مهندسی می تواند به کمک مردم و دولت بیاید / باید درمقابل امانتی که در دست داریم، امانتدار باشیم/ امانت دار 20 سال تلاش و کوشش همکاران مان درعرصه مهندسی هستیم

خبرایران:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در بیست ویکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورگفت: سازمانهای نظام مهندسی به دلیل سنخیتی که باموضوع دارند، می توانند به کمک مردم و دولت بیایند.
سازمان نظام مهندسی می تواند به کمک مردم و دولت بیاید / باید درمقابل امانتی که در دست داریم، امانتدار باشیم/ امانت دار 20 سال تلاش و کوشش همکاران مان درعرصه مهندسی هستیم

به گزارش خبرایران، مراسم «بیست ویکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی کشور» عصرامروز چهارشنبه 20 تیرماه 1397 با حضور«دکترعلی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی، «مهندس علی اکبرترکان» مشاوررئیس جمهور درامورهماهنگی نوسازی در بافت فرسوده،«فرج الله رجبی» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اعضای هیات مدیره استان های سازمان نظام مهندسی کشور و اصحاب رسانه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزارو دراین مراسم ،«فرج الله رجبی»رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورابتدای سخنان خود با تشکر از مجلس شورای اسلامی درپیگیری مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهارداشت:دکتر علی لاریجانی واعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حساسیت مسائل سازمان نظام مهندسی ساختمان را پیگیری کردند .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورتصریح کرد: یکی از مرجع های پیگیری ما در سال گذشته مجلس شورای اسلامی بود و دوران پر فراز و نشیبی درحوزه مهندسی طی می کنیم. در این دوران است که قدر مردان و عیارها عیان می شود. اما در این در دوران پرتلاطم مدیرانی می توانند موفق عمل کنند که عیار حرفه ای بالا داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ما خودمان را عرضه کردیم و مردم ما را پذیرفتند و باید در مقابل امانتی که در دست داریم، امانتدار باشیم.ما موظف و مکلف هستیم که با تمام توان وظیفه مان را انجام دهیم و این فراز و فرودها دردریای دل انسان های توانمند آرام می شود، ما امروز پاسدار و امانت دار 20 سال تلاش و کوشش خودمان و همکاران مان در عرصه مهندسی هستیم.

مهندس رجبی عنوان داشت: آقای دکتر لاریجانی، بارهاگفته اید چالش های زیادی داریم و سازمان های نظام مهندسی به دلیل سنخیتی که باموضوع دارند، می توانند به کمک مردم و دولت بیایند. یکی از چالش های امروز، اشتغال و یکی از راهبردها مسکن است.

وی ابرازداشت : شاکله اقتصاد با مسکن  ساخت و سازگره خورده است. بخش مسکن، خرده سیاست نیست بلکه راهبرد اساسی در حل مشکلات است. ماباید این مساله را مدیریت کنیم و مجلس نیز باید مطالبه گری کند تا این راهبردهامشخص شود. در این صورت ما در سیاست گذاری موفق خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورتاکید کرد: ما نمونه هایی ازعدم تصدی گری دولت داریم و دراصلاح قانون نظام مهندسی باید بگوییم این دستگاه خصوصی است و تکلیف باید مشخص شود. ما می گوییم دستگاه خصوصی است تا رشد ونمو داشته باشد. این سازمان با تشکل های صنفی فرق می کند.

وی یادآورشد:اولین تفاوت به این موضوع برمی گردد که این تشکیلات انتفاعی است. تفاوت دوم موضوع آموزش است. سازمان وظایفی دارد و باید مهندسان را آموزش دهد تا وارد حرفه شوند و برکارشان نظارت داشته باشد و دربررسی قانون اتفاق های جدیدی افتاد. با بررسی کارشناسی به ایننتیجه رسیدیم که سازمان نظام مهندسی و نظام فنی اجرایی باید مکمل یکدیگر باشند تابا استفاده از قانون موجود به هم افزایی دست یابند.

مهندس رجبی با اشاره به زلزله کرمانشاه اضافه کرد:اتفاقی که دراین استان افتاد، ما را در سایه روشن فضای مهندسی قرارداد.بخش روشن آن درمقایسه با بم و رودباربود که تعداد کشته های کمتری داشت. البته کشته شدن یک فاجعه انسانی است اما کاهش آمار فوتی ها در زلزله نسبت به سالهای گذشته نشان می دهد که حرکت رو به جلو داشتیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: در زلزله کرمانشاه مشخص شد برخی از ساختمان هایی که فروریخته بودند بعد از اتمام یک طبقه اضافه کرده بودند. سازمان نظام مهندسی یک سرمایه ملی است و باید دراین خصوص تلاش های زیادی صورت گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب