امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30884 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری؛

اصناف ؛ روح جریان زندگی در قلب طهران هستند

خبرایران: هفتاد و ششمین نشست کمیسیون سلامت ؛ محیط زیست و خدمات شهری به میزبانی قلب طهران برگزار شد.
اصناف ؛ روح جریان زندگی در قلب طهران هستند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 12تهران ، در این نشست که با بازدید سه ساعته از سطح منطقه و برخی پروژه های مرتبط با حوزه سلامت ، خدمات شهری و محیط زیست همراه بود ؛ اعضاء کمیسیون ، مشاوران و دبیران کمیته ها؛ در کنار شهردار و معاونین و مدیران منطقه 12حضور داشتند.

زهرا صدر اعظم نوری عضو و رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری در هفتاد و ششمین نشست این کمیسیون در سخنانی با تاکید بر اهمیت خاص منطقه 12 در شکل گیری تحولات تاریخی ایران معاصر ، به مباحث هویتی و تاریخی تهران اشاره و حمایت از ظرفیت های گردشگری را از اولویت های شورای شهر تهران برشمرد.

وی افزود : منطقه 12 به دلیل وجود بازار و بافت اقتصادی ویژه خود ، طبیعتاً حجم بالایی از پسماند و زباله های روزانه را در خود دارد که بسیار بيشتر از سطح استانداردهای جهانی است و لذا می بایست برای مدیریت پسماند هزینه های فراوانی نماید.

این عضو شورا ضمن تشکر از اقدامات منطقه 12 در راستای استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه پسماند و استقرار کیوسکهای جمع آوری پلاستیک و همچنین طرح کارت شهروندی ؛ گفت : باید تمهیدات ویژه ای در محدوده بازار برای آموزش و جلب مشارکت اصناف و شهروندان در خصوص تفکیک زباله و مدیریت پسماند صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون سلامت شورا افزود : توجه به ا یمنی در بازار تهران نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه های متولی است و جان و مال شهروندان همه روزه در مخاطره است.

وی با اشاره به اهمیت تعامل با اصناف به عنوان روح جریان زندگی در قلب طهران ، خواستار افزایش نظارت و توسعه اقدامات منطقه در خصوص ایمنی اصناف شد .

صدراعظم نوری با تاکید بر حفظ امنیت روانی و حمایت از اشتغال مولد در محدوده منطقه ١٢ ، جریان ایمنی را ، فرآیندی تعاملی و دو طرفه دانست که مي بايد ما بین مدیریت شهری و اصناف وجود داشته باشد .

وی توجه به آراء ماده 7 ، حفظ و گسترش فضای فضای سبز در منطقه با توجه ویژه به مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی ، ضرورت حمایت از ایده های خلاقانه در خصوص حل معضل بافت فرسوده و همچنين توسعه گردشگری و رفع شب مردگی را از مسائل مهم منطقه 12 دانست .

لازم به ذکر است در این جلسه خانم دکتر خداکرمی و آقای دکتر حسینی میلانی ضمن برشمردن مشکلات منطقه ١٢ در جهت ویژگیهای خاص آن به ارائه راهبردهای پیشنهادی پرداختند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب