امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30985 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری «رویداد خلق ایده» اعلام شد؛

نظری زاده: هدف رویدادخلق ایده ورود جوانان به فضای حرفه ای و گسترش ارتباطات با متخصصان است/ جلالی: ما به اندازه کافی با بحران ایده و فیلمنامه مواجه هستیم/ قاضی نظام: یکی ازمشکلات اساسی سینمای ما فیلمنامه است

خبرایران: کارگاه «رویداد خلق ایده» سوم، چهارم و پنجم مرداد ماه ۹۷ در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.
نظری زاده: هدف رویدادخلق ایده ورود جوانان به فضای حرفه ای و گسترش ارتباطات با متخصصان است/ جلالی: ما به اندازه کافی با بحران ایده و فیلمنامه مواجه هستیم/ قاضی نظام:  یکی ازمشکلات اساسی سینمای ما فیلمنامه است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «رویداد خلق ایده» با هدف «رویدادی نوین با شاخصه‌های جهانی برای خلق، پرورش و ارائه ایده‌های سینمایی» بعدازظهر روز سه شنبه  2 مرداد ماه 1397 با حضور« مریم جلالی» مدیر پردیس ملت، «مصطفی نظری زاده» دبیر اجرایی رویداد خلق ایده، «علی اکبر قاضی نظام »مشاور و از مربیان رویداد خلق ایده و اصحاب رسانه درپردیس ملت برگزارو دراین نشست مریم جلالی مدیر پردیس ملت اظهارداشت: رویدادهای استارتاپی در دنیا، استانداردهای خاصی دارد و سال‌هاست که در حال انجام است. بعد از نهضت سیلیکون ولی یک اتفاق افتاد؛ ایده‌ها و خلاقیت ها بها پیدا کردند و حلقه‌های حرفه ای شکسته شد و ایده‌های نو، قیمتی شدند.

 

جلالی: مابه اندازه کافی با بحران ایده و فیلمنامه مواجه هستیم

 مدیر پردیس ملت تصریح کرد: در بازار تکنولوژی و فناوری، شاهد آن بودیم که اتاقهای طوفان فکری شکل گرفت اما استارت آپ ویک اند ها در حوزه فناوری‌های نرم یا همان حوزه هنری ورود نکرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به اندازه کافی با بحران ایده و فیلمنامه مواجه هستیم. این یک اتفاق ویژه است که به همت یک عده جوان با هدایت آقای علی اکبر قاضی نظام آغاز به کار کرده‌اند. ایشان با تمام اعتبار و تجربه اش به کمک این جوان‌ها آمده است.

جلالی  ابرازداشت: او حلقه واسطی بین دژ محکم حرفه‌ای‌ها و جریان سیال و دریایی خلاقیتی که در آماتورها وجود دارد، شده و پردیس ملت هم جایی است که قرار است از این اتفاق حمایت کند. یک تجربه جهانی به یک اتفاق بومی و ملی تبدیل میشود که امیدواریم این اتفاق نتایجی به نفع همه داشته باشد.

 

نظری زاده:هدف رویدادخلق ایده ورود جوانان به فضای حرفه ای و گسترش ارتباطات با متخصصان است

مصطفی نظری زاده دبیر اجرایی رویداد خلق ایده نیز در ادامه این نشست اظهارداشت:اولین دوره از یک رویداد را برگزار می‌کنیم که خودش در یک روند خلق ایده ساخته و پرداخته شد. یک دغدغه مشترک باعث شکل گیری این ایده شد تا ورود جوانان و تازه کارها به فضای حرفه ای و گسترش اطلاعات و ارتباطات با متخصصان ایجاد شود.

دبیر اجرایی رویداد خلق ایده عنوان داشت: من می دیدم که در استارت آپ ویکند ها در یک بازه زمانی کوتاه، دوستان در حوزه فناوری اطلاعات یک گستره زیادی از اطلاعات و ارتباطات را پیدا می‌کنند و در یک محیط با ریسک پایین ایده خود را می سنجند.

وی افزود: این رویداد دو بال دارد و یک بال آن سازمان سینمایی است که این رویداد را به عنوان یک اتفاق رسمی سینمایی ثبت کرده و بال دیگر ما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که بحث علمی این پروژه برایشان بسیار جذاب بود.

نظری زاده تاکید کرد: مجموعه فارابی به ما اضافه شد، سازمان سینمایی و دفتر دکتر اربابی خیلی به ما کمک کردند. آقای قاضی نظام بیشترازآنچه که تصور می کردند به ما کمک کرد و این رویداد 4 محور اصلی دارد و محور ابتدایی ما تولید و بها دادن به ایده هاست؛ ما می خواهیم ثابت کنیم که این ایده ها ارزشمند هستند .

وی در خصوص سایر ایده های این رویداد اضافه کرد: مورد دوم اینکه کار تیمی انجام دادن البته با هدایت مربیان درحال اتفاق است و محورسوم نوشتن طرح چهار صفحه‌ای از فیلمنامه و محور پایانی بحث ارائه کردن است؛ در سینمای روز دنیا این بحث خیلی جدی است و یکی از مولفه های اساسی و مهم است. ما در قالب ۵۴ ساعت می‌خواهیم این موارد را به بچه ها آموزش دهیم.

دبیر اجرایی رویداد خلق ایده ابرازداشت: ما به جای استفاده از واژه «استارت آپ ویک اند» از ترکیب «استارت آرت ویک اند» استفاده کرده ایم و برای جذب افراد در این رویداد، هنرجویان را به 3 گروه تقسیم کرده اند و گروه اول حداقل باید یک کار ساخته شده داشته باشند، گروه دوم فارغ التحصیل رشته های مرتبط باشند و گروه سوم افرادی که صرفاً علاقه مند به فعالیت در حوزه فیلمنامه نویسی هستند،باشند.

وی یادآورشد: موسسه تصویر شهر 3 فیلمنامه را حمایت خواهد کرد و همچنین بنیاد فارابی در حوزه های کودک و نوجوان، معناگرا و دفاع مقدس از آثاری که با استانداردهای این بنیاد مطابق باشد، حمایت می‌کند.

نطری‌زاده در پایان سخنان خود گفت: داوران ما رضا میرکریمی، کمال تبریزی، پریسا بخت آور، وحید مصطفوی، سید جمال ساداتی و اربابی هستند. آنها بدون مشورت با یکدیگر رای خود را اعلام می کنند و جوایزی نقدی به گروه های برگزیده اول، دوم و سوم اهدا خواهد شد. 7 میلیون تومان برای نفر اول، 5  میلیون تومان برای نفر دوم و 3  میلیون تومان برای نفر سوم در نظر گرفته ایم.

 

قاضی نظام:  یکی ازمشکلات اساسی سینمای ما فیلمنامه است

علی اکبر قاضی نظام مشاور و از مربیان رویداد خلق ایده نیز دراین نشست خبری اظهارداشت: یکی از مشکلات اساسی سینمای ما فیلمنامه است و کسی قدم مثبتی در راستای بهبود کیفیت فیلمنامه ها انجام نمی‌دهد.

قاضی نظام از فرهاد توحیدی، کامپوزیا پرتوی، عباس رافعی، شهرام‌ مکری، مهراب قاسم خانی، سروش صحت، مهدی سجاده چی به عنوان مربی‌هایی نام برد که همراه بچه ها هستند، آنها را راهنمایی و به پرورش ایده ها کمک می‌کنند.

بنا براین گزارش، کارگاه «رویداد خلق ایده» سوم، چهارم و پنجم مرداد ماه ۹۷ در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب