امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3099 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی؛

صدور حکم اعدام برای 700 نفر در مصر ننگ‌آور است/این حکم جاده را برای رژیم غاصب اسرائیل صاف می‌کند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «مصر مهد تمدن است» صدور حکم اعدام برای 700 فعال سیاسی در این کشور را ننگ‌آور دانست و از سکوت مجامع بین‌المللی و الازهر انتقاد کرد.
صدور حکم اعدام برای 700 نفر در مصر ننگ‌آور است/این حکم جاده را برای رژیم غاصب اسرائیل صاف می‌کند

 

 

به گزارش خبر ایران ، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود با تأکید بر افزایش روحیه ایثار و گذشت در جامعه با اشاره به عفو یک محکوم به اعدام از سوی خانواده مقتول گفت: من وقتی می‌شنوم برخی در لحظه قصاص از حق خود می‌گذرند لذت می‌برم. وی با بیان این‌که «اگر روحیه گذشت در جامعه تقویت شود بسیاری از مشکلات حل و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی کاهش می‌یابد» اظهار کرد: امیدواریم با الهام گرفتن از کلمات ائمه معصوم(ع) بتوانیم زندگی خوبی داشته باشیم. این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با محکوم کردن صدور احکام وحشتناک از سوی حاکمان مصر گفت: حاکمان مصر در حکمی عجیب و بی‌سابقه بیش از 700 نفر را محکوم به اعدام و 500 نفر را محکوم به حبس ابد کرده‌اند! من نمی‌دانم اینها این عدد را نمی‌فهمند یا انسان‌ها را گوسفند می‌پندارند؟.

مکارم‌شیرازی افزود: ما از جمعیت اخوان‌المسلمین دل خوشی نداریم؛ چراکه افراد متعصب خشکی هستند که از سلفی‌های تندرو و افراطی تبعیت می‌کنند و هم خود را بدبخت کردند و هم مصر را به چاله انداخته‌اند؛ اما این دلیل نمی‌شود که در مقابل چنین احکامی سکوت کنیم. وی افزود: مصر گهواره تمدن است، مصر از کشورهای پیشرو در جهان اسلام به‌شمار می‌آید؛ در چنین کشوری احکامی صادر می‌شود که وحشتناک و بی‌سابقه است. این مرجع تقلید سکوت سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال چنین احکامی را نشانه دروغگویی آنان دانست و با محکوم کردن این مسئله، افزود: اگر در کشور ما چنین حکمی صادر می‌شد تمام دنیا به هم می‌ریخت؛ ما چهار قاچاقچی مواد مخدر خطرناک اعدام می‌کنیم رسانه‌های غربی و بیگانه دادشان به آسمان بلند می‌شود، اما در قبال چنین حکم وحشتناکی تمام مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند، چرا؟ چون موافق با این حکومت هستند آب از آب تکان نمی‌خورد. مکارم‌شیرازی یادآور شد: ایراد ما به علمای الازهر است؛ شما چرا در قبال این مسئله و احکام بی‌سابقه در جهان اسلام ساکت هستید؟ به ما اعتراض نکنند که چرا در مسائل کشور ما دخالت می‌کنید؛ چراکه مراجع و علما مرز ندارند و می‌توانند نسبت به تمام جهان اسلام قضاوت و اظهارنظر کنند. وی افزود:‌ این مسئله یک عیب دیگر دارد که جاده را برای رژیم غاصب اسرائیل صاف می‌کند و اگر آن‌ها حکم اعدام تعداد زیادی از مردم فلسطین را صادر کردند می‌گویند این احکام در کشورهای خودتان هم سابقه دارد. این مرجع تقلید بیان کرد: چنین حکم‌هایی برای جهان اسلام مایه ننگ است، متأسفانه من در مطبوعات و رسانه‌های خودمان هم نمی‌بینم که کسی اینها را نقد کند و زیر سؤال ببرد. مکارم شیرازی گفت: ما می‌خواهیم مصر همچنان میان کشورهای اسلامی پیشرو باشد و الازهر در مقابل سلفی‌های نادان بدرخشد و در مقابل این مسائل بایستند و شجاعت داشته باشند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب