امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31051 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مجید سرسنگی درنشست خبری اعلام کرد؛

دومین دوره طرح روزی با دانشگاه تهران 8 مرداد با حضور 7 هزار داوطلب کنکور به همراه خانواده هایشان برگزار می‌شود/ اجرای طرح توان افزایی و توسعه شایستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران/ افتتاح اولین مدرسه تابستانی بین المللی در کشور توسط دانشجویان

خبرایران: معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران از برگزاری اولین دوره مدرسه تابستانی بین المللی کشور در دانشگاه تهران خبرداد و گفت: این مدرسه 10 شهریور سال جاری به همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
دومین دوره طرح روزی با دانشگاه تهران 8 مرداد با حضور 7 هزار داوطلب کنکور به همراه خانواده هایشان برگزار می‌شود/ اجرای طرح توان افزایی و توسعه شایستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران/ افتتاح اولین مدرسه تابستانی بین المللی در کشور توسط دانشجویان

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با موضوع برنامه روزی با دانشگاه تهران و تشریح چند طرح دیگر حوزه فرهنگی اجتماعی، عصر شنبه 6 مرداد 1397 با حضور«دکتر مجید سرسنگی»معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و اصحاب رسانه  در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار و دراین نشست خبری «دکتر مجید سرسنگی » معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با تقدیر از اصحاب رسانه، پیشاپیش روز خبرنگار را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت و اظهارداشت: دومین برنامه «روزی با دانشگاه تهران»، دوشنبه 8 مرداد از ساعت 9 تا 16 در تمام پردیس ها و دانشکده های دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی افزود: دومین دوره طرح روزی با دانشگاه تهران هشتم مرداد با حضور بیش از ۷۰۰۰ داوطلب کنکور به همراه خانواده هایشان برگزار می‌شود. ایده ما این است قبل از اینکه دانشجویان محل تحصیل خود را انتخاب کنند از نزدیک با دانشگاه تهران آشنا شوند تا بتوانند انتخاب درستی را داشته باشند.

دکتر سرسنگی، اضافه کرد: سال قبل 3 هزار نفر به همراه خانواده از قسمت‌های مختلف دانشگاه بازدید کردند که امسال این تعداد به 7 هزار نفر افزایش یافته است که  ثبت نام کرده اند و کلیه واحد‌های دانشگاه تهران که پذیرش کارشناسی را دارند میزبان ثبت نام کنندگان خواهند بود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران، یادآور شد: ستاد‌هایی در دانشکده‌ها توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی همان واحد تشکیل شده که تور‌هایی برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کنند تا از قسمت‌های مختلف بتوانند بازدید کنند اگر کسی نتوانسته تاکنون ثبت نام کند می‌تواند از طریق اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران درخواست خود را ارائه دهد تا بتواند در این طرح شرکت کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه فقط کلاس درس و محیط آموزشی نیست بلکه مجموعه شامل بخش‌های فرهنگی، پژوهشی، رفاهی و ... است که متقاضیان ورود به آن باید با شناخت کامل انتخاب خود را انجام دهند.

طرح توان افزایی و توسعه شایستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران اجرایی می‌شود

دکتر سرسنگی با اشاره به طرح توان افزایی و توسعه شایستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران توان افزایی و توسعه مهارت‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران، گفت: اگر بخواهیم از 5 طرح خوب در سه دهه اخیر در حوزه آموزش عالی نام ببریم، یکی از آن‌ها همین طرح توان‌افزایی و توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیئت علمی است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین از اجرای طرح توان افزایی و توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این طرح تا پایان شهریور ماه نهایی خواهد شد و در صورت فراهم شدن همه جوانب آن از مهر ماه در دانشگاه تهران به صورت پایلوت اجرا می‌شود در این طرح به دنبال این هستیم که اعضای هیئت علمی نه فقط در حوزه آموزش بلکه در حوزه روانشناسی، مهارت‌ای ارتباطی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی بتوانند دارای مهارت شوند و کسانی که این مهارت ها را دارا هستند، بتوانند مهارت شان را به روز کنند.

وی در ادامه تشریح این طرح، افزود: طرح توان‌افزایی و توسعه شایستگی‌های اعضای هیئت علمی به صورت پایلوت در دانشگاه تهران اجرا خواهد شد اما ما آمادگی داریم که این طرح را در سطح کشور نیز اجرا کنیم.

دکتر سرسنگی، تاکید کرد: دانشگاه تهران آمادگی خود را اعلام می‌کند که اگر نهادی برای بهتر شدن این طرح پیشنهادی را دارد به معاونت فرهنگی دانشگاه تهران اعلام کند.

معاون فرهنگی درباره الزام اجرای این طرح، گفت: نسل امروز نسل 3 دهه پیش نیست بنابراین نوع برخورد ارتباط و مهارت‌های تربیتی نسبت به آن ها با نسل های دیگر باید متفاوت باشد. معلم خوب علاوه بر آموزش و پژوهش باید به تربیت دانشجو و مسایل فرهنگی او توجه ویژه داشته باشد و بتواند از منظر مسائل روانشناسی با دانشجو به خوبی ارتباط برقرار کنند و به عبارت دیگر روانشناسی جوان را بدانند.

وی تصریح کرد: این طرح در وهله اول برای اعضای هیئت علمی موجود در دانشگاه اجرا می‌شود و بعد از آن اعضای هیئت علمی که قرار است وارد دانشگاه شوند از همان ابتدا این دوره‌ها را می‌گذرانند علاوه بر ان در نظر داریم برای افرادی که در دانشگاه مسئولیت می‌پذیرند نیز دوره‌های مهارتی تخصصی برگزار کنیم.

دکتر سرسنگی افزود: این طرح با مشورت صاحب‌نظران اعضای هیئت علمی و مدیران با تجربه به سرانجام رسیده است در همین راستا برای کسب تجربه کارگاه‌هایی را به عنوان کارگاه‌های پیش طرح برگزار می‌کنیم تا به طرح جامعی برسیم که وقتی طرح اجرایی شد مورد اقبال همه خانواده دانشگاه تهران قرار بگیرد.

وی در خصوص تفاوت این طرح با ضیافت اندیشه نیز گفت: این طرح علاوه بر مهارت‌های معرفتی به حوزه‌های دیگر نیز توجه دارد.

دکتر سرسنگی با اشاره به نقش تعیین‌کننده استادان در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر بتوانیم مهارت‌هایی را به اعضای هیئت علمی اضافه کنیم تحولات بزرگی اتفاق می‌افتد و در این صورت هر استاد می‌تواند نقش یک معاون فرهنگی را ایفا کند.

اجرای طرح توان افزایی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه تهران

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برای دانشجویان و دانش آموختگان اظهار کرد: طرحی تحت عنوان توان‌افزایی دانشجویان و دانش‌آموختگان در حوزه کسب و کار در برنامه‌های آتی دانشگاه تهران تعریف شده است.

وی ادامه داد: یکی از سئوال‌هایی که همیشه وجود داشته این است که آیا دانشگاه وظیفه دارد به فکر کسب و کار دانشجویان باشد یا خیر، برخی این وظیفه را برای دانشگاه قائل نیستند اما یکی از شاخص‌هایی که برای سنجش دانشگاه‌ها در جهان وجود دارد این است که فارغ التحصیلان‌شان پس از چه مدت جذب کار می‌شوند.

دکتر سرسنگی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌هایی برای تقویت حوزه کسب و کار دانشجویان گفت: دورنمای ما برای راه‌اندازی کارگاه‌ها این است که «مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشگاه» دست یابیم به همین جهت رایزنی‌هایی با مراکز مختلف مانند سازمان فنی حرفه‌ای، پارک علمی فناوری دانشگاه تهران و ... انجام داده‌ایم. در همین تابستان کارگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم تجاربی که از این را می‌اندوزیم ما را به سمت ایجاد مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای سوق دهد.

افتتاح اولین مدرسه تابستانی بین المللی در کشور توسط دانشجویان دانشگاه تهران

وی با اعلام برگزاری اولین دوره مدرسه تابستانی بین المللی کشور در دانشگاه تهران، گفت: این مدرسه 10 شهریور سال جاری به همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. تا کنون حدود 3500 دانشجو از 95 کشور جهان ثبت نام کرده‌اند که ما از این تعداد 100 دانشجوی خارجی را در مرحله اول امسال میزبانی می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، اضافه کرد: 5 مدرس خارجی نیز در این مدرسه حضور خواهند داشت و محور اصلی مدرسه بین المللی محیط زیست در نظر گرفته شده است. روز دوم این مدرسه، کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. امیدواریم این مدرسه در سال‌های آینده نیز به طور مداوم برگزار شود.

وی اضافه کرد: دانشجویان خارجی غیر از حضور در کارگاه‌های سفرهایی به عنوان تور گردشگری و علمی به نقاط مختلف کشور خواهند داشت که پارک ملی گلستان، مشهد و اصفهان از جمله این تورها است.

دکتر سرسنگی با بیان اینکه این اقدام به دور از شعارهای رایج می‌تواند در معرفی کشور و دانشگاه‌های ما به نسل جوان دیگر کشور‌ها کمک کند عنوان کرد: دانشگاه تهران این افتخار را دارد که در راستای گسترش فعالیت‌ای بین المللی خود اقدام به تاسیس این مدرسه برای اولین بار در کشور کرده است.

وی در پایان از رئیس دانشگاه تهران تقدیر کرد و گفت: باید از دکتر نیلی احمدآبادی که در وضعیت اقتصادی موجود از این طرح‌ها حمایت کردند قدردانی شود. خیلی مهم است که مسئولان دانشگاهی در شرایط نامساعد اقتصادی هم از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حمایت کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب