امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3109 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پایان مهلت نام‌نویسی انتخابات سوریه با ۲۴ نامزد

مهلت قانونی نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه امروز به پایان رسید و ۲۴ نفر در آن شرکت کردند که بارزترین آنان بشار اسد رئیس جمهوری کنونی سوریه است.
پایان مهلت نام‌نویسی انتخابات سوریه با ۲۴ نامزد
به گزارش خبر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، محمد جهاد اللحام رئیس پارلمان سوریه امروز پنجشنبه پایان رسمی مهلت نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهور این کشور را اعلام کرد.

مهلت قانونی نام‌نویسی از سه‌شنبه هفته گذشته به مدت 10 روز آغاز شده بود و در پایان وقت اداری امروز به پایان رسید.

محمد اللحام اعلام کرد که کمی قبل از اعلام رسمی انتهای مهلت نام‌نویس اعلام کرد که آخرین نفری که به لیست داوطلبان افزوده شد، حسین محمد تیجان است و بدین ترتیب تعداد داوطلبان مجموعا به 24 نفر رسید.

اللحام همچنین صبج امروز اعلام کرد که زیاد عدنان حکواتی، احمد علی قصیعه و محمود نصر محمود و علی حسن الحسن، احمد ضبه و ناجی موسی شش فرد جدیدی هستند که در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند.

روز گذشته و  در فاصله یک روز مانده به پایان مهلت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سوریه «محمد جهاد اللحام» رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که آقایان «محمود خلیل حلبونی» ، «محمد حسن الکنعان»، «خالد عبده الکریدی»، «بشیر محمد البلح»،« أحمد حسون» و«أیمن العیسى علم بن شمدین» مدارک خود را برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به دادگاه قانون اساسی این کشور تحویل دادند.

همچنین پارلمان سوریه روز چهار شنبه اعلام کرد که مدارک مربوط به نامزدی خانم «عزة محمد وجیه الحلاق» به همراه آقایان «محمد ونوس»، «طلیع صالح ناصر» و «سمیح میخائیل موسی» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را از دادگاه قانون اساسی تحویل گرفته است است.

پارلمان سوریه پیشتر نیز از دادگاه قانون اساسی این کشور مدارک مربوط به نامزدی «ماهر عبد الحفیظ حجار»، «حسان النوری»، «سوسن حداد»، «سمیر معلا»، «محمد فراس رجوح»، «عبد السلام سلامة» و «بشار اسد» را دریافت کرده بود.

بارزترین نامزد این انتخابات بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است که روز دوشنبه 8 اردیبهشت نامزدی او اعلام شد.

طبق قانون انتخابات سوریه، پارلمان این کشور به همراه دادگاه عالی قانونی اساسی طی سه روز صلاحیت‌ها را بررسی خواهند کرد و آنگاه نامزدان رسمی معرفی خواهند شد.

انتخابات سوریه طبق اعلام مقامات دمشق، روز 13 خرداد برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب