امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31110 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد؛

انقلاب اسلامی خط بطلانی برتفکر لیبرال بود/ بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی به صحنه آوردن دین، تقویت هویت انقلابی دینی و مذهبی و حرکت به سمت جامعه مهدوی است/ عربستان با راه‌اندازی شبکه فارسی زبان علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی تبلیغ سوء و منفی می کند

خبرایران: همایش بین المللی ظرفیت، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران 9، 10 و 11 بهمن ماه سال 1397 در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
انقلاب اسلامی خط بطلانی برتفکر لیبرال بود/ بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی به صحنه آوردن دین، تقویت هویت انقلابی دینی و مذهبی و حرکت به سمت جامعه مهدوی است/ عربستان با راه‌اندازی شبکه فارسی زبان علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی تبلیغ سوء و منفی می کند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران درچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی»صبح امروز سه شنبه 9 مرداد ماه 1397 با حضور«حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، «حجت الاسلام حسن خیری» دبیر همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، «صالح اسکندری» سرپرست سازمان چاپ انتشارات و دبیرکل رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و اصحاب رسانه درساختمان روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و دراین نشست خبری «حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه حرفه‌ای و الهی ما اقتضا می‌کند که کاری فراگیر و همه جانبه در حوزه انقلاب‌اسلامی انجام دهیم.

دکترکلانتری تصریح کرد: این انقلاب که بر پایه اندیشه‌ اسلامی به وجود آمده در دنیا بی‌نظیر است و این موضوع را اندیشمندان جهان نیز اذعان کردند. یک انقلاب بزرگ فرهنگی، دینی، علمی و اندیشه‌ای درجهان معاصربه رهبری فقیه ارزشمند و بزرگ که از حوزه علمیه شیعه سردرآورده بود با دست خالی در حساس‌ترین نقطه جهان شکل گرفت و یکی از بزرگترین و ظاهرا قدرتمندترین ساختار سیاسی را از اریکه قدرت به زیر کشید.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی خط بطلانی بر تفکر لیبرال بود، الگوی حرکتی امام‌خمینی(ره) کاملا قرآنی و مبارزه سیاسی خود را طبق قرآن به عنوان "قیام‌للّه" تعریف کرد. در مبارزه با طاغوت، ظلم و استکبار و برپایی نظام شعار قرآنی دارد. همچنین آموزه‌های ناب اسلام را در تفکر و سیره عملی ایشان می‌بینید. مردم در آغاز انقلاب از آبان سال 41 تا 22 بهمن 57 در صحنه حضور داشته و همه هستی خود و جوانان را تقدیم انقلاب کرده است.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان داشت: این حضور بی‌نظیر مردم در دفاع مقدس نیز دیدنی است. علت حضور، سرمایه‌گذاری و نقش آفرینی و پشتیانی از انقلاب توسط مردم با وجود همه فراز ونشیب‌ها ایمان به مبانی انقلاب، خلوص رهبر و اتصال این انقلاب به نهضت امام عصر (عج) بوده و انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود به بلوغ رسیده، از مرحله اقرار و ثبات عبور کرده و مانند شجره طیبه‌ای است که اصلش ثابت و نیروهای خود را به جهان تقدیم می‌کند.

وی ابرازداشت: مسئولان باید دستاوردهای انقلاب را به مردم اعلام کنند، دانشگاه آزاد اسلامی که میوه انقلاب است و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با حدود 6 میلیون فارغ التحصیل و یک و نیم میلیون شاغل به تحصیل، وظیفه خود می‌داند که گامی اساسی برای معرفی دستاوردهای انقلاب بردارد.

دکترکلانتری افزود:همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی کارآمدی و کارنامه جمهوری اسلامی ایران دارای ابعاد بین‌المللی است و  تلاش آن بررسی کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علم، صنعت، اقتصاد، کشاورزی، راه و شهرسازی، دفاعی و نظامی است. دستاوردهای این همایش در کتاب توسط اندیشمندان جمع‌آوری می‌شود.

وی ابرازداشت: سایر برنامه‌های این همایش «چهل چراغ انقلاب» شامل 40 نشست علمی درباه ماهیت کلیدی مطروحه امام(ره) و مقام معظم رهبری، اردو و سیر مطالعاتی از خمین تا جماران به منظور شناخت حضرت امام خمینی(ره) در سالگرد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود.

 

خیری: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی به صحنه آوردن دین، تقویت هویت انقلابی دینی و مذهبی و حرکت به سمت جامعه مهدوی است

دبیر همایش،«حجت الاسلام حسن خیری» دبیر همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: انقلاب اسلامی تبلور سنت، نصرت الهی و دگرگون کننده معادلات سکولار غربی، تولیدکننده مردان بزرگی مانند شهدا و حججی‌ها است، دراین انقلاب تجربه رهبری دینی در رابطه امام و امت و همچون تجربه جنگ، فتنه، کودتا، جنگ نرم و جنگ اقتصادی که امروزه درگیر آن هستیم، حاصل شده است. سرمایه انقلابی خوباوری با اتکا به خداباوری اعتقاد به تجربه موفق رهبری ولایت فقیه، بی‌اعتمادی به دیگران و همچنین ضرورت انتقال هویت دینی به نسل آینده است.

حجت الاسلام خیری عنوان داشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی، به صحنه آوردن دین، تقویت هویت انقلابی دینی و مذهبی و حرکت به سمت جامعه مهدوی است و بزرگترین چالش کوتاهی در انتقال این مبانی به نسل آینده است.

وی افزود: تبیین ظرفیت‌های نظری و عملی انقلاب اسلامی، تبیین کارنامه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تبیین مواجهه با چالش‌ها و آینده‌پژوهشی انقلاب و نظام اسلامی از اهداف این همایش است و همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی،کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در شش محور مبناشناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش‌های پیش رو برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های ترویجی، نشست‌های تخصصی در واحدهای آموزشی نمایشگاه دستاورهای انقلاب اسلامی و جشنواره آثار ادبی هنری و نمایشی از برنامه‌های جانبی این همایش است و علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد و حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه ریاست این همایش را برعهده دارند و این همایش از نهم تا 11 بهمن امسال در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خیری تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 30 شهریورماه، اعلام نتایج داوری چکیده مقالات 20 مهر و مهلت ارسال مقالات 30 آبان در نظر گرفته شده است.20  دی‌ماه نتایج نهایی مقالات اعلام می‌شود. سامانه این همایش به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با نشانی www.idciri,ir تشکیل شده است.

وی ابرازداشت: 20 سازمان در برگزاری این همایش با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند که از جمله آنها می‌توان دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز بررسی‌های نهاد ریاست‌جمهوری را نام برد.

 

اسکندری: عربستان با راه‌اندازی شبکه فارسی زبان علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی تبلیغ سوء و منفی می کند

صالح اسکندری سرپرست سازمان چاپ انتشارات و دبیرکل رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه نشست خبری همایش بین‌المللی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی اظهارداشت: باید از اصحاب رسانه برای پوشش خبری این نشست تشکر ویژه کنم و اعلام کنم دانشگاه آزاد اسلامی برای روز خبرنگار برنامه‌های ویژه‌ای دارد که تجلیل از خانواده شهدای عرصه رسانه، قدردانی از پیشکسوتان این زمینه و پاسداشت از زحمات شبانه‌روزی خبرنگاران از جمله این برنامه‌هاست.

اسکندری تصریح کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و این زنجیره حرکتی از استقلال پرشکوه مردم ایران به سمت تمدن‌سازی اسلامی پیش می‌رود، رسانه‌ها که جلودار جبهه جنگ نرم هستند، باید رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر عهده بگیرند و مقابل شبکه‌های معاند خارجی که علیه دستاوردهای انقلاب تبلیغ می‌کنند، محکم بایستند.

دبیرکل رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: عربستان درصدد است با راه‌اندازی شبکه فارسی زبان علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی تبلیغ سوء و منفی کند که رسانه‌ها باید با پیشگامی خود این موضوع را از بین ببرند.

وی پیشرفت در مسائل اقتصادی، علمی و فرهنگی را از مهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و 400 هزار دانشجو، 600 هزار دانش‌آموز در سما و 104 هزار عضو هیات علمی یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی است  و رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های خوبی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارند.

سرپرست سازمان چاپ انتشارات  در پایان سخنان خود گفت: رونمایی از 10 جلد کتاب درباره انقلاب و نشست‌های تخصصی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پنجره دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب در رسانه‌های دانشگاه آزاد از این دست برنامه‌‌هاست.

بنابراین گزارش، همایش بین المللی ظرفیت، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران 9، 10 و 11 بهمن ماه سال 1397 در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب