امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31150 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛

طرح«حیات شبانه شهر» کلید خورد

خبرایران:طرح«حیات شبانه شهر» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کلید خورد.
طرح«حیات شبانه شهر» کلید خورد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران؛ آیین افتتاحیه ی حیات شبانه شهر با حضور حسن خلیل آبادی ،حجت نظری از اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش و دکتر علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و مهدی سیف؛رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، اسماعیل عربلو معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 5 و سعید سفیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 برگزار شد.
جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس درمراسم افتتاحیه با بیان این‌که بحث نشاط اجتماعی و توجه به فعالیت‌های اجتماعی بسیار مهم است، گفت: مدت‌هاست که بحث نشاط اجتماعی در دستور کار شهرداری تهران و موزه دفاع مقدس قرار گرفته است و با توجه به توسعه ظرفیت‌های موزه توانستیم جذب گردشگر را افزایش دهیم به گونه‌ای که در نیمه دوم سال1396 میزان حضور گردشگران خارجی در موزه دفاع مقدس 80 درصد رشد داشت و حضور گردشگران داخلی نیز حدود 40 درصد رشد داشته است.
وی با بیان این‌که مردم در ساعات روز امکان استفاده از مراکز فرهنگی همچون موزه‌ها را کمتر دارند، گفت: از آنجایی که فعالیت‌های شبانه در تهران کم است، میهمانان خارجی برای تفریح در شب تهران دچار مشکل هستند به همین دلیل لازم است فعالیت‌های فرهنگی در شب گسترش یافته و ساماندهی شوند.
جعفری با بیان این‌که از 10 تیرماه امسال برای اولین بار در کشور بخش شبانه موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شد، گفت: از ساعت پنج عصر تا ساعت 22 آماده پذیرش میهمانان در شیفت شب هستیم و زمینه‌ای فراهم شد تا مردم با خانواده‌هایشان از این فضا استفاده کنند.
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان این‌که طی رایزنی‌های انجام شده با مسئولان ستاد گردشگری مقرر شد که ون کافه‌ها تا ساعت 2 بامداد در محدوده موزه مستقر شوند تا مردم بتوانند علاوه بر استفاده از ظرفیت موزه، از ون کافه‌ها نیز استفاده کنند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از این الگو کمک گرفته و مدل متناسبی با شرایط امروز جامعه فراهم کنیم.
در ادامه سیف رییس ستادگردشگری شهرداری تهران با بیان این‌که چندی پیش رییس کمیته گردشگری شورای شهردستوردادندکه طرحی برای احیای شب‌های تهران داشته باشیم،از سویی با توجه به پتانسیل موزه دفاع مقدس برای افزایش میزان بازدیدکنندگان تصمیم بر آن شد که نقطه پایلوت طرح حیات شبانه شهر در این موزه قرار گیرد. وی در ادامه افزود: گرفتاری‌های روزمره مردم اجازه نمی‌دهد که آنها در طول روز از نقاط دیدنی شهر بازدیدکنند واین درحالی است که تهران ظرفیت‌های بازدید و گردشگری شبانه زیادی ندارد.
وی با بیان این‌که طی هماهنگی‌های انجام شده با مدیر عامل موزه دفاع مقدس در پی افزایش ساعت موزه نسبت به استقرار ون کافه‌ها اقدام شد، اظهار کرد: دوستانی که تحت عنوان ون کافه فعالیت می‌کنند حامی نداشته و تاکنون به صورت پراکنده مستقر می‌شدند، اما حالا شهرداری نقش تسهیل‌گری ایفا کرده و بدون پرداخت هزینه نسبت به ساماندهی آنها در نقاط اصلی گردشگری اقدام خواهد کرد.
در ادامه خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش نیز در این مراسم با بیان اینکه احیاء حیات شبانه جزء ایده‌های جدید مدیریت شهری در این دوره است که آن را پیگیری می‌کنیم، گفت: زندگی شبانه در تهران را باید به رسمیت بشناسیم و کمک کنیم تا تهران در شب قشنگ‌تر باشد و مدیریت شهری نیز در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. چرا که شهرهای بزرگی همچون تهران تعطیل بردار نیستند و می‌توانیم از همه ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم.
خلیل آبادی گفت یکی از اهداف اصلی این طرح ایجاد نشاط اجتماعی است، گفت: مردم کجا می‌توانند بروند، وقتی که خدمات عمومی پارک‌ها ساعت معینی دارد و در یک ساعت مقرر حتی چراغ‌های پارک خاموش می‌شود. این در حالی است که شب تهران پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌توانیم از آن استفاده کنیم ما موظف هستیم برای مردم ، شهر را آماده و در شب فعال کنیم،در شب اقتصادهای خرد همچون ون کافه‌ها می‌توانند فعالیت کرده و معضل شب‌مردگی تهران را در برخی مناطق حل کنند.
در ادامه حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر با اعلام اینکه تهران دچار شب مردگی شده و شب‌های تهران ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند افزود،باید قدری فضا را باز کرد تا مردم بتوانند فضاها را احیاء کنند.
وی تصریح کرد باید به همه سبک‌های زندگی احترام گذاشت و نباید جای شهروندان تصمیم بگیریم.
گفتنی است آیین افتتاحیه با مراسم نورافشانی و بازدید از آب نما همراه بود که مورد استقبال مدعوین قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب