امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31201 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مسعود سریع القلم درنشست خبری اعلام کرد؛

هدف مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند حمایت از تولید کنندگان داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی است/ مشتریان مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند ۱۱۹ درصد افزایش یافته/ نخستین اقدام مدیریتی ما، نوسازی و بازسازی شعبات شهروند بوده است

خبرایران : مدیرعامل شرکت شهروند گفت: خوشبختانه اقدامات گسترده‌ای از گذشته برای افزایش فروش اینترنتی در مجموعه شهروند آغاز شده و خوشبختانه امروز حجم سفارشات مجازی بسیار بالاست به شکلی که امروز نمی‌توانیم تمامی درخواست‌ها را در حوزه مجازی پاسخگو باشیم.
هدف مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند حمایت از تولید کنندگان داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی است/ مشتریان مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند ۱۱۹ درصد افزایش یافته/ نخستین اقدام مدیریتی ما، نوسازی و بازسازی شعبات شهروند بوده است

به گزارش خبرایران، نشست خبری « تشریح آخرین روند فروش کالا در فروشگاه‌های شهروند» صبح امروز دوشنبه 15 مردادماه 1397 با حضور« مسعود سریع القلم» مدیرعامل شرکت شهروند و اصحاب رسانه برگزارودراین نشست خبری«مسعود سریع القلم»مدیرعامل شرکت شهروند اظهارداشت : مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در سالی که به نام حمایت از کالاهای ایرانی نامگذاری شده است مهمترین اقدام خود را در حمایت از تولید کنندگان داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی قرار دادند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از تعداد ۵۰ هزار کالایی که در شهروند عرضه می‌شود ۲۰۰۰ قلم کالا ظرف شش ماهه اخیر خارجی بودند که با ۲۰۰۰ قلم کالای ایرانی جایگزین شدند.

مدیرعامل شرکت شهروند خاطر نشان کرد: از دی ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری شاهد افزایش ۱۱۹ درصدی مشتریان مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند بوده‌ایم. بر اساس آمارها و تحلیل‌های انجام شده، اقبال شهروندان از فروشگاه‌های شهروند افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص انجام تبلیغات در سطح شهر گفت: روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد اما به عنوان مدیریت این مجموعه، تعیین خودرو به عنوان جایزه در جهت ترغیب شهروندان برای افزایش فروش را نمی‌پذیرم. به این منظور برنامه‌ای سه ساله تقدیم شورا و شهرداری شده است تا بتوانیم پس از ۲۴ ساعت فعالیت فروشگاه‌های شهروند با انجام اقداماتی همچون نوسازی و بازسازی شعبات این فروشگاه این مجموعه را به نقطه روز برسانیم. درحقیقت نخستین اقدام مدیریتی ما، نوسازی و بازسازی شعبات شهروند بوده است.

مدیرعامل شرکت شهروند تاکید کرد: ما فروش مسئولانه در شهروند را در دستور کار قرار داده‌ایم و معتقدیم در قبال قیمت، کیفیت و استاندارد کالاها باید پاسخگوی مشتریان خود باشیم. همچنین برنامه جامعی برای تبلیغات شرکت شهروند تدوین شده که در شش ماهه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی درباره نحوه طراحی لباس پرسنل این فروشگاه زنجیره‌ای نیز ابرازداشت: لباس پرسنل قبل از حضور بنده در این مجموعه سفارش داده شده بود. لذا بر اساس سلیقه مدیران قبلی طراحی شده است. بی تردید ما در کشور برای طراحی لباس پرسنلی هم قانون و افراد متخصص داریم. لذا از همینجا اعلام می‌کنم که در اسفند ماه سال جاری قطعا لباس پرسنل شرکت شهروند با توجه به معیارهای موجود به صورت متفاوت و متناسب با این مجموعه طراحی خواهد شد.

سریع القلم با تاکید بر تلاش همه جانبه این مجموعه برای تکریم مشتریان افزود: بی تردید تکریم مشتریان شهروند یک وظیفه ذاتی برای این شرکت است. البته ممکن است علی رغم وجود نظارت‌های حداکثری موارد استثنائی در برخورد پرسنل با مشتریان وجود داشته باشد که موجب آزار آنها شده باشد که قطعا در این خصوص تذکرات لازم داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموعه شهروند نظارت بر روی کوچک‌ترین مسائل ما وجود دارد. تقویم آموزشی برای پرسنل آماده شده تا به صورت مستمر این آموزش‌ها ضمن خدمت همکاران در تمامی سطوح ارائه شود. در حقیقت در یک دوره ۹ ماهه تا پایان سال آموزش‌ها به پرسنل داده خواهد شد که امیدواریم این آموزش‌ها موثر باشند و به صورت کاربردی در مجموعه اجرایی شوند.

سریع القلم د خصوص فروش اینترنتی شرکت شهروند نیز گفت: خوشبختانه اقدامات گسترده‌ای از گذشته برای افزایش فروش اینترنتی در مجموعه شهروند آغاز شده و خوشبختانه امروز حجم سفارشات مجازی بسیار بالاست به شکلی که امروز نمی‌توانیم تمامی درخواست‌ها را در حوزه مجازی پاسخگو باشیم. روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سفارش در حوزه مجازی توسط فروشگاه‌های شهروند پشتیبانی می‌شود.

وی عنوان داشت:  اپلیکیشنی طراحی کرده‌ایم شبیه به آنچه که در اسنپ انجام می‌شود تا در حوزه عرضه کالا به صورت کاملا هوشمند بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم. این طرح تا پایان سال به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و امیدواریم در حیطه اجرای آن همزمان بخش اقتصاد شب را نیز با اخذ مجوزهای لازم فعال کنیم.

مدیرعامل شرکت شهروند در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری شهروند به مجموعه بانک شهر، گفت: به هیچ عنوان شهروند فروخته نشده و ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به شهرداری تهران است. در دوره مدیریت سابق شهری یعنی در سال ۱۳۹۵ موضوع فروش شهروند و یا خصوصی کردن آن مطرح شد که یکی از مشتریان علاقمند برای خرید شهروند بانک شهر بود.

وی ادامه داد: اقداماتی در این حوزه انجام شد اما در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران این موضوع منتفی شد و در دوره تصدی آقای نجفی بر شهرداری تهران این موضوع به طور کامل از دستور کار خارج شد.

سریع القلم درباره کوچکتر شدن سبد خرید خانوارها از موضوع رکود اقتصادی گفت: رکود اقتصادی را قبول دارم و می‌پذیرم که سبد خرید مردم تا سه هفته قبل نسبت به گذشته کوچکتر شده، در حقیقت سبد خرید شهروندان در ماه مبارک رمضان ۱۳۰ هزار تومان بود که در اوایل تیرماه به حدود ۹۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص عرضه گوشت قرمز گوسفندی در مجموعه فروشگاه‌های شهروند گفت: در تهران روزانه ۴۰۰ تن گوشت قرمز گوسفندی مصرف می‌شود که از این روند سهم فروش شهروند حدود ۱۵ تن است. قیمتی که ما این گوشت را عرضه می‌کنیم قیمت تنظیم بازار است.

مدیرعامل شرکت شهروند ادامه داد: درمجموعه فروشگاه‌های شهروند ۲۵۰۰ نفر نیروی شاغل وجود دارند که علاوه بر اینها ۱۳۰۰ نفر نیز کارمندان تامین کننده اقلام شهروند هستند که با آموزش‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده امیدواریم بتوانیم در جهت تکریم بیش از پیش مشتریان‌مان حرکت کنیم.

وی درپایان سخنان خود گفت: شهروند در تنوع کالا میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیشرو است. برخی اجناس موجود در شهروند خارجی هستند اما همه این کالاها مشابه داخلی ندارند و یا کارخانه تولید کننده آنها به ایران منتقل شده و در داخل کشور مشغول فعالیت است. بی تردید ما از تولید کنندگان داخلی و کالاهای ایرانی حمایت خواهیم کرد. در حال حاضر نیز کمتر از هفت درصد کالاهای عرضه شده در شهروند خارجی است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب