امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31362 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور شهردار و مدیران شهری منطقه۱۷انجام شد؛

شبیه سازی زلزله برای شهروندان ساکن بافت فرسوده

خبرایران: امیر محسنی شهردار منطقه 17 از استقرار دستگاه شبیه سازی زلزله آزما و برگزاری جلسات آموزش عملیاتی برای گروه های مرجع شهروندان ساکن در بافت فرسوده خبر داد.
شبیه سازی زلزله برای شهروندان ساکن بافت فرسوده

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، دستگاه زلزله آزما برای نخستین بار با هدف آموزش عملیاتی شهروندان و گروه های مرجع در منطقه 17 تهران مستقر شده است. اقدامی که امیر محسنی آن را اقدامی عملیاتی در ترویج آموزشهای مقابله با بحران و در راستای نظر شهردار تهران در ضرورت آماده‌سازی نهادها و مردم برای تسریع امدادرسانی در بحران‌ها  می داند. 

شهردار منطقه۱۷ با اشاره به حضور گروه های مرجع در این بازه آموزشی گفت: استقرار دستگاه شبیه‌ساز زلزله آزما به صورت موقت در ستاد بحران منطقه ۱۷ تا ۵ روز دیگر  ادامه خواهد داشت. این کارگاه آموزشی می تواند به عنوان یک کارگاه آموزشی و عملی زلزله‌هایی تا بزرگی 7/8 درجه در مقیاس ریشتر را در درون اتاق خود شبیه‌سازی کند.

محسنی با تاکید بر لزوم آموزش شهروندان ساکن در بافت فرسوده افزود: کاربرد زلزله آزما تست زلزله برای افراد در سازه اختصاصی است و یک ابزار کاربردی در واقعی‌سازی مانورهای آموزشی زلزله به شمار می رود و قابلیت حمل و نقل برای استقرار در نقاط مختلف را دارد. با توجه به بافت فرسوده منطقه تصمیم گرفتیم تا این کارگاه در منطقه ما و برای اقشار مختلف برگزار کنیم. ان شاالله در روزهای آتی همکاران موثر در هر حوزه و همچنین اقشار مختلف همانند علما و ائمه جماعات، فرهنگیان و دانش آموزان و... آموزش خواهند دید.

شهردار منطقه 17 آمادگی شهروندان در هنگام وقوع بحران را یکی از مهمترین عوامل کاهش تلفات دانست و اظهار داشت: در این کارگاه عملی شرکت کنندگان با قرار گرفتن در شرایط مختلف وقوع زلزله همانند زلزله کرمانشاه، بم و چند نمونه مشابه با زلزله‌هایی با بزرگای 6، 7، 7/8 ریشتر آشنا می‌شوند و تمام نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله از طریق نمایش فیلم‌های مستند، انیمیشن کوتاه و پیام‌های آموزشی به شرکت کنندگان در کارگاه آموزش توسط اساتید ارائه می‌شود. تاکنون ۳دوره آموزشی در ستاو بحران منطقه برگزار شده  و در هر دوره ۲۰ نفر حضور داشته اند.

دستگاه زلزله آزما برنده مدال طلا در مسابقه جهانی نوآوری‌های این بنا 2012 یک کارگاه شبیه‌سازی آموزش مجهز و سیار است و به عنوان یکی از جدیدترین فناوری ها و تجهیزات کاهش خطر پذیری در حوادث است که از ۷ مرداد در منطقه۱۷ آغاز به کار نموده است.

گفتنی ست  آموزش اولین گروه هدف ۲۰ نفر از سازنده های سطح منطقه بود که با مشارکت معاونت شهرسازی و معماری منطقه انجام شد.در ادامه این ستاد در نظر دارد مدیران و کارکنان شهرداری، اعضای عمومی و تخصصی مدیریت بحران منطقه و نیروهای داوطلب واکنش اضطراری محلات (دوام) را آموزش دهد. آموزش توسط آموزشگران این دستگاه در روزهای آتی در منطقه۱۷ ادامه خواهد داد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب