امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31433 تاریخ انتشار: شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرهنگ حمید حیدری در نشست خبری اعلام کرد؛

هدف اولین جشنواره فعالان مجازی و ماهواره ای درحوزه دفاع مقدس حفظ وترویج فرهنگ ارزشمند آن دوران دربین جوانان است/ دشمنان ازطریق فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به آرمان های نظام هستند/ برای زنده ماندن حماسه دفاع مقدس باید همه دست به دست یکدیگر دهیم

خبرایران: رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره ای گفت: فضای فعلی دشمنان ما از طریق فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به آرمان های نظام هستند.
هدف اولین جشنواره فعالان مجازی و ماهواره ای درحوزه دفاع مقدس حفظ وترویج فرهنگ ارزشمند آن دوران دربین جوانان است/ دشمنان ازطریق فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به آرمان های نظام هستند/ برای زنده ماندن حماسه دفاع مقدس باید همه دست به دست یکدیگر دهیم

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «اولین جشنواره و نمایشگاه فعالان دفاع مقدس و مقاوت در فضای مجازی» صبح امروز 3 شهریورماه 1397 با حضور«سرهنگ حمید حیدری» رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره ای و اصحاب رسانه  درستاد مرکزی راهیان نور برگزار ودراین نشست خبری «سرهنگ حمید حیدری» رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره ای اظهارداشت: بنیاد حفظ نشر و آثار دفاع مقدس گام های موثری در ترویج فرهنگ دفاع مقدس برداشته است در همین راستا، این بنیاد با رصد فعالیت های دشمن، اهداف آنها را شناسایی و سعی می کند نقشه های آنها را خنثی کند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: به همین منظور مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با برگزاری اولین جشنواره فعالان مجازی و ماهواره ای در حوزه دفاع مقدس تلاش دارد تا با استفاده از فرصت های موجود در فضای مجازی، فرهنگ ارزشمند آن دوران را در بین جوانان حفظ و ترویج کند.

وی در خصوص اهداف برگزاری اولین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاوت در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما با اهدافی چون تبیین، انعکاس و ترویج ارزش ها و فرهنگ غنی دفاع مقدس در فضای سایبری، جلب، مشارکت، حمایت و سهیم نمودن نهادهای فعال فرهنگی مردمی در فضای مجازی و همچنین استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به دنبال آن هستیم که با مردم و خصوصا جوانانی که جنگ را از نزدیک مشاهده نکرده اند ارتباط برقرار کنیم.

وی برگزاری جشنواره و نمایشگاه فعالان دفاع مقدس و مقاوت در فضای مجازی و ماهواره ای را همیشگی خواند و عنوان داشت: با دائمی کردن دبیرخانه این جشنواره تلاش داریم به طور متمادی طی سالیان دیگر این جشنواره را برگزار کنیم. به همین خاطر جمع آوری اطلاعات و آثار منتشر شده در فضای مجازی به همراه بانک اطلاعاتی خواهد بود تا آثار تولید شده در این بانک ذخیره سازی شود.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره ای با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم در جهت تولید محصولات جدید از جنگ تحمیلی، به بخش های مختلف جشنواره اشاره کرد و ابرازداشت: بخش های مختلف این جشنواره به پویا نمایی، انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، موشن گرافی و استاپ موشن اختصاص دارد که علاقه مندان می توانند تا پایان آبمان ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور قصد دارد مردمی را که در دوران جنگ چه به شکل مستقیم و چه غیرمستقیم حضور داشتند را دور یکدیگر جمع کند، افزود: امروز برای زنده ماندن حماسه دفاع مقدس باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا کشور از گزند صدمات مصون بماند. نباید تمام نگاهمان به یک دستگاه خاص باشد و توقع داشته باشیم که سازمان ها و نهادها به تنهایی فرهنگ دفاع مقدس را حفظ کنند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: امروزه آمریکایی ها تکنولوژی جنگی خود را با موشک های ما به روز رسانی می کنند و در شرایط فعلی که دشمنان، نظام و کشور را به انواع روش ها تهدید می کنند، مهمترین و بزرگترین وظیفه ما اتحاد است درست همانند دوران دفاع مقدس که اتحاد رمز پیروزی ما بود. با این وجود باید جوانانمان را به مفاهیم مختلف ایثار و مقاومت آشنا کنیم تا آنها با شناخت کامل از این موضوع در راستای دفاع از کشور همیشه هوشیار باشند.

بنابراین گزارش، مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با برگزاری اولین جشنواره فعالان مجازی و ماهواره ای در حوزه دفاع مقدس تلاش دارد تا با استفاده از فرصت های موجود در فضای مجازی، فرهنگ ارزشمند آن دوران را در بین جوانان حفظ و ترویج کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب