امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31443 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بررسی برنامه های ملی بازآفرینی با حضور مدیران نوسازی کلانشهرهای کشور

خبرایران: برنامه های ملی بازآفرینی شهری با حضور مدیران نوسازی بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
بررسی برنامه های ملی بازآفرینی با حضور مدیران نوسازی کلانشهرهای کشور

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه ای که با حضور مدیران نوسازی بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور برگزار شد، به تشریح اقدامات و برنامه های ستاد بازآفرینی ملی و ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران پرداخت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که بافت های فرسوده شهری از اواسط دهه 80 مورد توجه دولت قرار گرفته و در قوانین، ضوابط و مصوبات به این مهم پرداخته شده است، یادآور شد: از سال گذشته موضوع نوسازی از سوی دولت، مجلس و سایر دستگاه های ذی مدخل مورد توجه مضاعف قرار گرفته به نحوی که ریاست محترم جمهور بصورت مستقیم به این حوزه ورود پیدا کرده اند و در بهمن ماه سال گذشته با دستور مستقیم ایشان کلنگ 10 پروژه بازآفرینی شهری در کلانشهرهای کشور به زمین خورد.

علی اکبری با اشاره به جلسات هفتگی ستاد ملی بازآفرینی شهری که با حضور مشاور محترم ریاست جمهور، معاون اقتصادی دولت، شهرداران کلانشهرهای کشور، سازمان نوسازی و ... برگزار می شود به تدوین آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری در این جلسات اشاره کرد و گفت: این آئین نامه دستاوردهای مهمی دارد که ضروری است مورد پیگیری قرار گیرد تا در دستور کار نهادها و دستگاه های ذیربط لحاظ گردد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران  خاطرنشان کرد: بر مبنای این آئین نامه دولت متعهد است 70 درصد هزینه های مربوط به تأمین خدمات و زیرساخت ها را برای بازآفرینی و نوسازی محله های ناکارآمد اعم از بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های روستایی الحاق شده به شهرها بپردازد.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، پیگیری اعطای تسهیلات ساخت و ساز با بهره ای معادل 50 درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و همچنین اعطای تسهیلات تا سقف 160 میلیارد تومان از محل منابع صندوق یکم با نرخ 6%  به منظور خرید مسکن در بافت های فرسوده از جمله مواردی است که در آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی با هدف کاهش رکود در بازار مسکن و تسریع روند بازآفرینی نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است.

علی اکبری ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی دفاتر تسهیل گری در کلانشهرهای کشور، تصریح کرد: خوشبختانه کلانشهرهای کشور نیز در حوزه نوسازی بافت های فرسوده همانند پایتخت وارد مسیر تسهیل گری شده اند و در موضوعات مسکن، تأمین خدمات، بهسازی، اجتماعی و ... به ادبیات مشترکی رسیده و اقدامات مشابهی را پیش می برند که بسیار امید بخش است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که دولت در حوزه نوسازی بافت های فرسوده نگاه کلان تری را دنبال می کند و از ظرفیت بافت های فرسوده برای ایجاد فرصت های جدید اقتصادی در کشور، کاهش بیکاری، افزایش نرخ اشتغال و درآمد و ... استفاده خواهد کرد، به سخنان ریاست محترم جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزرا اشاره و بر ضرورت شناسایی و استفاده از اراضی دولتی، شهرداری و بخش خصوصی جهت تولید مسکن تأکید کرد.

مدیران نوسازی بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور نیز در این جلسه به ارائه گزارش در خصوص وضعیت بافت های فرسوده و اقدامات نوسازی صورت گرفته و موانع و مشکلات این حوزه از جمله مشکلات حقوقی، ثبت اسناد، کسری خدمات به ویژه کسری پارکینگ، بافت های تاریخی و ... پرداختند و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با برنامه ملی بازآفرینی شهری و طرح مسکن امید ارائه کردند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب