امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3149 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیده زهرا حسینی؛

مخالفت ساخت فیلم «دا» توسط تهمینه میلانی بودم/ زنان کمتر فرصت روایت دفاع مقدس را داشتند/ بسیاری از مفاهیم انسانی در اکثر کشورها مشترک است

خبرایران: «سیده زهرا حسینی» راوی کتاب «دا» گفت: بسیاری از فیلمسازان از جمله خانم تهمینه میلانی تمایل داشتند این فیلم را بسازند اما من حاضر نشدم به خاطر تضادها و افکاری که خانم تهمینه میلانی دارند ساخت فیلم «دا» به ایشان سپرده شوند.
مخالفت ساخت فیلم «دا» توسط تهمینه میلانی بودم/ زنان کمتر فرصت روایت دفاع مقدس را داشتند/ بسیاری از مفاهیم انسانی در اکثر کشورها مشترک است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «سیده زهرا حسینی» راوی کتاب «دا» در محل نمایشگاه کتاب و درغرفه سوره مهربا حضور اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست «سیده زهرا حسینی» راوی کتاب «دا» اظهارداشت: سالیان سال بود که روایت‌های دفاع مقدس را آقایان روایت انجام می دادند و از جنگ سخن می‌گفتند و زنان کمتر فرصت روایت دفاع مقدس را داشتند. همین عامل باعث شد که من دست به روایت کتاب «دا» بزنم و تمام تلاش خود را به کار بستم تا بتوانم روایت خوبی از دفاع داشته باشم.

وی تصریح کرد:  دلیل مهم دیگر من برای روایت این کتاب رضایت خداوند بوده است و به خاطر رضایت خدا این کتاب را روایت کردم و فکر می‌کنم تاثیرگذارباشد چرا که تمام مفاهیم انسانی در اکثر کشورهای جهان مشترک است هرچند مذاهب با هم متفاوت هستند. برخی مفاهیم کتاب ممکن است برای مخاطب خارجی سنگین باشد.

حسینی ادامه داد : خوشبختانه پروفسور اسپارک‌من در ترجمه انگلیسی این موضوع را برای ترجمه کتاب درک کرده‌اند. با این حال اعتقاد دارم بسیاری از مفاهیم انسانی در اکثر کشورها مشترک است. زنان و کودکان در اکثر جنگ‌ها شرکت دارند. روایت جان‌فشانی‌ها توسط یک زن می‌تواند جذاب باشد.

 وی همچنین در خصوص فیلمنامه «دا»هم گفت: ‌فیلمنامه را هنوز ندیده‌ام چون به آقای اسعدیان و سازندگان آن اطمینان دارم. بسیاری از فیلمسازان از جمله خانم تهمینه میلانی تمایل داشتند این فیلم را بسازند اما من حاضر نشدم به خاطر تضادها و افکاری که خانم تهمینه میلانی دارند ساخت فیلم «دا» به ایشان سپرده شوند. حتی آقایان جلسه‌ای گذاشتند و سعی کردند این فیلم توسط خانم میلانی ساخته شوند که من مخالفت کردم. گفتم باید توسط کارگردانی ساخته شود که به ارزش‌ها پایبند باشد. خانواده شهدا صاحب اصلی این کتاب هستند و نمی‌توانیم هر کاری گکه دالمان خواست انجام دهیم.

 حسینی در ادامه افزود: وقتی فهمیدم قرار است خانم تهمینه میلانی قرار است فیلم را بسازد با توپ پر به حوزه رفتم و گفتم نیازی نیست این فیلم ساخته شود و راضی نیستم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب