امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31529 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران؛

منطقه 21 در زمینه انجام پروژه های مشارکتی پیشتاز است

خبرایران: معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در حاشیه بازدید از پروژه های مشارکتی منطقه 21 گفت: مشارکت بیش از پیش شهروندان در امور شهری ضامن موفقیت و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات خواهد بود.
منطقه 21 در زمینه انجام پروژه های مشارکتی پیشتاز است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، رحمانی شهردار این منطقه در ابتدای نشست مشترک معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با مدیران ارشد شهری منطقه21 پس از بازدیدی سه ساعته از سطح ورودی غربی پایتخت گفت: : بیش از سی درصد کاربری های اراضی سطح منطقه21 صنعتی است، تقریبا 25درصد نظامی و تنها ده درصد کاربری مسکونی دارد که اکثریت تجمع انسانی در ناحیه یک و محله تهرانسر می باشد و مابقی نیز اراضی بایر و ذخیره، سرانه های فضای سبز، معابر، شبکه حمل و نقل عمومی و ... است.

رحمانی در همین خصوص متذکر شد: قریب به 55درصد کاربری منطقه21 صنعتی و نظامی است و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشند که ذی نفعان بخش های صنعتی و حوزه های نظامی مستقر در این محدوده را نیز شامل شود؛ به طوری که مبحث جمعیت شناور منطقه 21 نیز با توجه به استقرار صنایع و کارخانجات، کریدور ارتباطی شهرهای کرج و شهریار و شاهراه مواصلاتی استان های غربی کشور دارای اهمیت است و این امر دروازه غربی پایتخت را حائز مسائل ویژه ای می سازد.

وی در ادامه با اشاره به توافقات مطلوبی که فی مابین صنایع و مدیریت شهری منطقه 21 شکل گرفته، افزود: طی امضای تفاهم نامه هایی تمامی صنایع، کارخانجات و کارگاه های تولیدی موجود در محدوده ملزم به تحویل پسماند خشک خود به ماموران اداره پسماند شده اند؛ در راستای همین برنامه های مشارکتی و تقویت مسئولیت های اجتماعی نیز دو بوستان پنج و یک هکتاری که در جوار کارخانجات بودند از منظر نگهداشت و آبیاری فضای سبز طی امضای تفاهم نامه در مدتی معین واگذار شد.

شهردار منطقه 21 جشن های شادستان تابستان 97 را باعث افزایش سطح نشاط و شادمانی در بین شهروندان دانست و یادآور شد: ایجاد خطوط LRT و تراموا، پایانه اتوبوسرانی در غربی ترین نقطه منطقه 21، توسعه و امتداد خط 4 متروی شهری تهران به سمت تهرانسر، اتصال راه آهن به متروی فرودگاه، جلسات متعدد با مشاورین شرکت های سیسرا و گنو و ... از جمله مواردی است که مورد مطالعه و بررسی های کارشناسی و اقدامات اولیه قرار گرفته است.

رستمی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان این نکته که مشارکت بیش از پیش شهروندان در امور شهری ضامن موفقیت و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات خواهد بود، تصریح کرد: نگهداشت شهر یکی از وظایف اصلی و ذاتی شهرداری است و بسته به نوع فعالیت در سطح محلات و نواحی می بایست در ایجاد شهری پاکیزه تلاش داشته باشیم، در همین راستا نیز شهروندان با شریک دانستن خود در امور شهری که متعلق به خودشان است می توانند همگام با مدیریت شهری قدم بردارند.

رستمی در همین زمینه با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس در مهر ماه افزود: تعامل دوسویه فی مابین مدیریت شهری و آموزش و پرورش در زمینه نیازسنجی و رفع موارد تجهیز و نوسازی مدارس و همچنین اجرای عملیات های عمرانی-ترافیکی و ارائه خدمات فرهنگی-اجتماعی با توجه به آغاز شهریور ماه می بایست در دستورکار جدی قرار گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب