امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31584 تاریخ انتشار: جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برای اولین بار در کشور صورت می گیرد؛

نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران فردا آغاز می شود

خبرایران: اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران» و همایش بین المللی «توان ساخت داخل، بومی سازی فناوری ها و آینده صنعت گاز» شنبه 10 شهریورماه درنمایشگاه بین المللی شهرآفتاب آغاز می­شود.
نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران فردا آغاز می شود

اولین « نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران» و همایش بین المللی « توان ساخت داخل، بومی سازی فناوری ها و آینده صنعت گاز »  از 10­ صبح روز شنبه 10 شهریورماه آغاز به کار می­کند. 

این نمایشگاه با حضور 70 شرکت در فضایی بالغ بر6 هزار مترمربع سالن سرپوشیده برپا شده است.

اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی گاز

جایگاه ایران در انرژی جهان، ضرورت تعریف و برپایی رویدادهای کاملا تخصصی این حوزه راهبردی را دو چندان می کند و صنعت گاز به دلیل رتبه برتر ایران در ذخایر تثبیت شده ی گاز جهان، برنامه های راهبردی کشور در برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه این بخش از صنعت، دارای اولویت خاص برای میزبانی تهران از این نمایشگاه است.

جایگاه صنعت گاز ایران و توان صنعتی کشور در این زمینه به گونه ای است که هیچ یک از کشورهای صاحب گاز منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) از این قابلیت برخوردار نبوده و تنها کشور روسیه با قابلیت های مشابه، بیش از دو دهه برگزاری نمایشگاه تخصصی گاز را در برنامه نمایشگاهی خود قرار داده است.

اهداف این نمایشگاه  را می توان در چند مورد متذکر شد:

1) زمینه سازی صنعتی- تجاری برای توسعه صنعت گاز ایران، معرفی فرصت های سرمایه­گذاری و همکاری­های مشترک در صنعت گاز کشور و انتقال فن­آوری در چارچوب برنامه ششم توسعه، راهبردها و برنامه های وزارت نفت

2) تعریف یک نمایشگاه تخصصی بین­المللی دارای اولویت اول در صنعت نمایشگاهی جهان با میزبانی ایران و تخصصی­تر شدن نمایشگاه های زیر مجموعه نمایشگاه بین­المللی نفت تهران

3) حفظ و ارتقاء جایگاه ایران در برگزاری رویدادهای طراز اول انرژی دنیا به ویژه در منطقه خاورمیانه با میزبانی از نمایشگاه تخصصی صنعت گاز

4) ارائه توانمندی­های ایران در صنعت گاز و در زنجیره ارزش آن

مقامات  خارجی مراسم افتتاحیه

نماینده چین،بزرگترین متحد اقتصادی ایران در مراسم افتتاحیه حضور دارد. آقای یانگ هلی(Yang Heli) به نمایندگی از رایزنی اقتصادی و بازرگانی سفارت چین، خانم ویلد استرات اینگستاد (Vilde Strate Ingstad)، دستیار بخش بازرگانی سفارت نروژ و

کارملو فیکارا (Carmelo Ficara)، رایزن اقتصادی و بازرگانی سفارت ایتالیا  از میهمانان ویژه این مراسم می باشند. با برپائی پاویون اختصاصی عراق و حضور مدیران و کارکنان وزارت نفت این کشور، راجح الموسوی (Rageh Al-musawi)، سفیر عراق نیز در مراسم حضور می­یابد.

حمایت سازمان ها و انجمن ها از نمایشگاه

وزارت امورخارجه، وزارت صمت، پارک های علمی و فناوری و انجمن های تخصصی از جمله سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، سی ان جی، گازهای فشرده، تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران، سوخت های جایگزین، شرکت­های اتوماسیون صنعتی، صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و خوردگی از حامیان معنوی این نمایشگاه هستند.

حضور بازدیدکننده از سراسر کشور/خارجی­ها هم می آیند

تا کنون بازدید کنندگان بسیاری به صورت فردی و گروهی در قالب شرکت ­ها و نهاد­های مختلف با ثبت ­­نام آنلاین در سایت       «­ نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران» از برگزاری نخستین رویداد نمایشگاهی گاز کشور استقبال کرده اند.

در میان بازدیدکنندگان خارجی افرادی از کشورهای ژاپن، عراق، لهستان، نروژ، ایتالیا، آلمان و ... حضور دارند.

اولین رویداد تخصصی گاز ایران در کانون توجه رسانه ها

نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران را 60 رسانه داخلی و خارجی شامل 5 روزنامه، 21 پایگاه خبری و اطلاع رسانی، 16 مجله و نشریه و 18 کانال اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی به صورت همزمان و در زبان های فارسی،انگلیسی،روسی و عربی پوشش می دهند. 5 رسانه خارجی  Expomap،  Protoplan، Industrial Technology  ، OilGasCom و  BEDigest در بین حامیان نیز حامی رسانه­ای نمایشگاه هستند.

همچنین برای پوشش مراسم افتتاح نمایشگاه و همایش ذکر شده، بیش از 70 خبرنگار و تصویربردار حضور دارند که در بین رسانه های خارجی حاضر، نام رسانه های معتبری مانند راپتلی روسیه، فرانس 24 عربی، شبکه العالم، فایننشال تریبون، الجزیره انگلیسی شبکه المنارلبنان، تلویزیون التجاه عراق، خبرگزاری یونیوز لبنان، رادیو و تلویزیون ژاپن، شبکه آپا آذربایجان، شبکه های خبرکودوس، هلال و یولوسال ترکیه و الیوم فلسطین و چند رسانه بین­المللی دیگر نیز قرار دارد.

نمایشگاه گاز، ناب ترین ایده صنعت نمایشگاهی کشور در 20 سال اخیر

پس از گذشت 20 سال از  طرح حذف برگزاری نمایشگاه بین المللی بازرگانی تهران، موضوع برگزاری نمایشگاه بین­المللی صنعت گاز ایران، با توجه به ویژگی­های خاص و انحصاری این صنعت، ناب ترین ایده صنعت نمایشگاهی کشور است که مورد استقبال مدیران، صاحب نظران و کارشناسان حوزه انرژی و نمایشگاهی کشور نیز قرار گرفته است.

برپایی اولین دوره نمایشگاه صنعت گاز ایران، مقدمه میزبانی تهران از رویداد بین المللیIRGS 2020 ، سومین دوره نمایشگاه تخصصی گاز است که مقارن با شانزدهمین کنفرانس پژوهشی انجمن جهانی گاز، IGRC 2020، در سال 1399 شمسی خواهد بود. این تقارن می تواند ایران را به کانون رویداد گازی در جهان تبدیل کند.

همایش " توان ساخت داخل، بومی­سازی فناوری ها و آینده صنعت گاز"

افتتاحیه نمایشگاه در قالب همایش تخصصی " توان ساخت داخل، بومی سازی فناوری ها و آینده صنعت گاز" از ساعت 10 تا 12 روز شنبه 10 شهریور ماه برگزار می­شود.

در این همایش دکتر شمس اردکانی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، دکتر پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و مهندس امیرانی نماینده ویژه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) سخنرانی خواهند داشت و دکتر قادری، مدیرعامل شهر آفتاب به عنوان میزبان در ابتدای ضمن خیرمقدم برنامه های پیش رو این مرکز را ارائه می­دهند.

پیشنهادات دیگر از جنس گاز

ستاد برگزاری نمایشگاه ثبت " روز ملی صنعت گاز "  در تقویم رسمی کشور با ارائه طرح توجیهی به ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت و شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیگیری می کند.

همچنین این ستاد، پیشنهاد امضای تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهر آفتاب با هدف تسهیل حضور شرکت های دانش بنیان و شرکت های شتاب دهنده (استارت آپ ها) در نمایشگاههای بین المللی شهر آفتاب را در دست پیگیری دارد.

« نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران» آغاز به کار می کند
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب