امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31586 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدحسین قمری درنشست خبری اعلام کرد؛

ثبت‌نام دومین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی از شهریورماه 97 آغاز می‌شود/ دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور در 8 دسته مشاغل تقسیم می شود/ امکان تقلب در دومین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی وجود ندارد

خبرایران: دبیرشورای سیاست‌گذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی کشورگفت: ثبت‌نام دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور از شهریورماه آغاز می‌شود،مرحله غیرحضوری این دوره از آزمون‌ها آبان‌ماه برگزار و در آذرماه مرحله حضوری را شروع می‌کنیم.
ثبت‌نام دومین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی از شهریورماه 97  آغاز می‌شود/ دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور در 8 دسته مشاغل تقسیم می شود/ امکان تقلب در دومین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی وجود ندارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی»صبح امروزشنبه10شهریورماه1397باحضور«محمدحسین قمری»دبیرشورای سیاست‌گذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی کشور و اصحاب رسانه در ساختمان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزارو دراین نشست خبری «محمدحسین قمری»دبیرشورای سیاست‌گذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی کشوراظهارداشت: ٦٠ هزارنفر دراولین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی که سال ٩٦ برگزار شد، شرکت کردند که پس از گذراندن مرحله اینترنتی، ٢٠ هزار نفر به مصاحبه حضوری دعوت شدند.

قمری تصریح کرد: ثبت‌نام دومین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی از شهریورماه امسال (1397) آغاز و کلیه داوطلبان می توانند برای این آزمون ثبت نام کنند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناوری در این آزمون ثبت‌نام کنند.

دبیرشورای سیاست‌گذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی کشورعنوان داشت: 60 هزار نفر در 266 عنوان شغلی ثبت‌نام کردند و 20 هزار نفر برای مصاحبه حضوری در هفت استان حضور یافتند.

وی ابرازداشت:اولین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی 28 هزار فرصت شغلی از یک هزار و 100 شرکت خصوصی و دانش‌بنیان داشت و براساس شایستگی‌های شغلی، 6 هزار و 300 نفر به شرکت‌ها معرفی شدند.

قمری تاکید کرد: ثبت‌نام دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور از شهریورماه آغاز می‌شود،مرحله غیرحضوری این دوره از آزمون‌ها آبان‌ماه برگزار و در آذرماه مرحله حضوری را شروع می‌کنیم.

وی به تشریح ویژگی‌های این دوره از آزمون‌ پرداخت و اضافه کرد: طراحی و اجرا مبتنی‌ بر شایستگی‌های شغلی بومی احصاشده در نخستین آزمون، افزودن آموزش‌های مهارت‌های نرم و راهنمای تخصصی همه شرکت‌کنندگان، اضافه شدن مشاغل پردرآمد جدید برای شرکت‌ها و صنایع کشور و فراهم شدن امکان معرفی به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارج از کشور از ویژگی‌های این آزمون است.

دبیرشورای سیاست‌گذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی ابرازداشت: دومین آزمون استخدام بخش خصوصی کشوربه 8  دسته مشاغل شامل هنر، رسانه و آموزش، مالی و اداری، مهندسی، مدیریتی، بازاریابی و فروش، کارشناسی و ارائه خدمات، فناوری اطلاعات و فنی و اجرایی تقسیم می‌شود که هر کدام از این دسته‌بندی‌ها شامل عناوین شغلی مختلفی هستند.

وی یادآورشد:‌ارائه راهنمای جامع شغلی وکارنامه تفصیلی مبتنی‌ برتحلیل نتایج شایستگی‌های شغلی هرفرد، امکان جانمایی داوطلبان درمشاغل متنوع براساس تناسب فرد با سن ومدرک تحصیلی، عدم دریافت هزینه‌های اضافه باعناوینی مانند هزینه مصاحبه ومعرفی واولویت‌بندی داوطلبان صرفاًبراساس توانمندی‌ها وشایستگی‌های شغلی به جای تکیه‌ بر عوامل فردی نظیر مدرک دانشگاهی یا معدل از جمله تفاوت‌های این آزمون با سایر آزمون‌های استخدامی رایج است.

قمری درخصوص امکان تقلب در آزمون‌های اینترنتی تاکید کرد: تلاش کردیم تا امکان تقلب را پایین بیاوریم. به داوطلبان سؤالات یکسان داده نمی‌شود و زمان هم محدود شده است. هرچند با این تمهیدات باز هم امکان تخلف وجود دارد و به همین دلیل مرحله دوم آزمون را به صورت مصاحبه حضوری برگزار می‌کنیم تا براساس شایستگی‌ها، افراد انتخاب شوند.

وی ادامه داد: شاخص‌های مشخصی را برای مصاحبه در نظر گرفته‌ایم که کاملاً‌ شفاف و براساس مهارت و دانش افراد است تا افراد شایسته برای رسته‌های شغلی انتخاب شوند و هزینه شرکت در این آزمون مانند سال گذشته 57 هزار تومان است.

دبیرشورای سیاست‌گذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی عنوان داشت:‌ شورای سیاست‌گذاری این آزمون شامل علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پرویز کرمی مشاور معاون رئیس ‌جمهور و دبیر ستاد توسعه فرهنگ و اقتصاد دانش‌بنیان، محمدرضا سپهری رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، سلیمان پاک‌سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و احمد مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس، محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افرادی هستند که در شورای سیاست‌گذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی و تجاری و فناوری با اشاره به برخی از انتقادها نسبت به نحوه داوری توضیح داد:‌ انتقاد به داوران و ارزیابان یک موضوع طبیعی است؛ از این رو برای کاهش این انتقادات ترکیبی از افراد عادی، اعضای هیات علمی و افراد خبره معرفی شده از سوی وزارت کار و جهاد دانشگاهی در ترکیب ارزیابان قرار دارن.

وی ادامه داد: ارزیابی افراد منتخب با حضور 800 داور صورت می‌گیرد، با این زیر ساخت امیدواریم ارزیابی افراد به شیوه مطلوبی صورت گیرد.

قمری تصریح کرد: در آزمون دوره اول تخلفاتی مشاهده شد و در اولین دوره این آزمون افرادی بودند که فرد دیگری جای آنها به آزمون‌های اینترنتی پاسخ داده بودند که ما در مرحله حضوری راستی‌آزمایی‌هایی از آنها انجام داده و متوجه تخلف آنها شدیم که این افراد از دور این رقابت حذف شدند.

وی عنوان داشت: علاوه بر آن در مرحله حضوری این آزمون توانمندی‌های فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اثر شایستگی‌های شغلی افراد منتخب به شرکت‌های متقاضی معرفی می‌شوند و‌ در آزمون شخصیت‌شناسی که مرحله اول این آزمون است، مساله آسان و سخت در آن مطرح نمی‌شود و همچنین ما اعلام کرده‌ایم که نتیجه این مرحله در رتبه‌بندی نهایی آنها اثرگذار نخواهد بود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی با بیان این‌که طولانی بودن این بخش از آزمون مورد انتقاد قرار گرفته است، یادآور شد: بر این اساس در دومین آزمون تلاش کرده‌ایم تا زمان این آزمون را کاهش دهیم و مستقل از بخش دوم برگزار شود.

وی با تاکید بر این‌که در برگزاری این آزمون استانداردهای بومی کشور مد نظر قرار گرفته است، افزود: به عنوان مثال یکی از شایستگی‌های شغلی برای کارمندان ایرانی آشنا بودن آنها به نرم‌افزار فتوشاپ است ولی این امر در سایر کشورها اهمیت چندانی ندارد؛ از این رو ما در این ارزیابی‌ها مجبوریم این نوع شایستگی‌ها را در آزمون اضافه کنیم تا بتوانیم معرفی موفق‌تری داشته باشیم و اهمیت این آزمون برای افراد در این است که به شرکت کنندگان دلایل عدم پذیرش آنها در شرکت‌ها را اعلام کنیم.

 قمری با اشاره به شرایط ارزی ماه‌های اخیر در کشور و وضعیت اقتصادی خاطرنشان کرد: علی رغم بحران‌های ایجاد شده در کشور مشاهده کردیم که انتظار شرکت‌ها ارتقاء یافته است، به گونه‌ای که در هفته گذشته رکورد صادرات از مرز خسروی شکسته شد و این امر فرصت مناسبی برای شرکت‌ها برای جذب نیرو به منظور توسعه صادرات خود فراهم کرده است.

وی درپایان به ایجاد یک میلیون شغل در کشور از سوی دولت اشاره و گفت: یک میلیارد دلار از صندوق ارزی برای این امر در نظر گرفته شده است، و این زمینه می‌تواند بر اهمیت این آزمون بیفزاید.

بنابراین گزارش، جزئیات بیش‌تر پیرامون نحوه ثبت‌نام، لیست مشاغل و سایر نکات در اطلاعیه‌های آتی در سایت آزمون به نشانی www.inre.ir منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب