امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31644 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در مراسم تکریم و معارفه شهردار قلب طهران مطرح شد:

استفاده بهینه از ظرفیت های منطقه 12 با هدف ارتقاء کیفیت زندگی

خبرایران: معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ، استفاده بهینه از ظرفیت های منطقه 12 با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و کسب درآمد پایدار را از جمله وظایف شهردار جدید این منطقه دانست.
استفاده بهینه از ظرفیت های منطقه 12 با هدف ارتقاء کیفیت زندگی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران ؛ در مراسم تکریم و معارفه شهردار جدید قلب طهران که با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد ، شاپور رستمی ضمن تبریک هفته دولت گفت: نگاه مدیریت شهری به منطقه 12 به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی که در میان مناطق 22گانه شهر تهران دارد ، خاص و با رویکرد حفظ هویت تاریخی و فرهنگی پایتخت است.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق تهران نیز میراث دار هویت تاریخی تهران قدیم می باشند ، افزود: در این میان ویژگی های منطقه 12 در میان مناطق خاص و منحصر به فرد است، به همین دلیل برنامه های این منطقه می باست در جهت احیای حیات شبانه ، توسعه گردشگری و بهره گیری از ظرفیت باشد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی های منسجم و تاثیرگذار جایگاه تاریخی و فرهنگی قلب طهران را ارتقاء داد ، ضمن تقدیر از زحمات شهردار سابق منطقه که انصافا مدیری باسابقه و تجربه هستند ، دکتر سعادتی را مدیری جوان و اجرایی در مسائل ، تاریخی ، شهرسازی و فرهنگی دانست و افزود : وی به ظرفیت ها و تهدیدهای منطقه 12 به خوبی آشناست به همین دلیل انتظار می رود تا با تجربه های مدیریتی ای که دارد باعث حل مشکلات و ارتقاء کیفیت زندگی در این منطقه تاریخی شود.

رستمی با تاکید به ظرفیت های موجود در منطقه 12 بیان کرد: توجه به کسب درآمد پایدار با استفاده از تمامی منابع درآمدی و نه صرفا شهرسازی از یک سو و از سوی دیگر بالا بردن سطح کیفی زندگی مردم و تلاش برای کاهش سطح اختلاف بین خدمات این مجموعه و نیازهای مردم ، از جمله وظایفی است که شهردار جدید منطقه باید به دنبال تحقق و اجرایی کردن آن باشد.

معاون شهردارتهران در بخش دیگری از صحبت های خود بر همکاری متقابل شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در حفظ بناها و محدوده تاریخی منطقه 12 تاکید کرد و گفت : با توجه به پایین بودن سرانه فضای سبز در منطقه 12 باید تلاش شود تا این منطقه به محدوده ای سرسبز در دل تاریخ طهران قدیم تبدیل شود

منطقه 12 یک فرصت ویژه در توسعه فرهنگ ، هنر و حفظ هویت تاریخی تهران است

در ادامه ی این مراسم ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز گفت: منطقه 12 یک فرصت ویژه در توسعه فرهنگ ، هنر و حفظ هویت تاریخی تهران است.

پیروز حناچی با بیان اینکه منطقه 12 هسته تاریخی و قلب طهران است ، افزود : تداخل تاریخ و فرهنگ در این منطقه باعث ایجاد ویژگی های منحصر به فردی در این محدوده  نسبت به مناطق 22گانه شهر تهران شده است.

وی با اشاره به قدمت تاریخی منطقه 12 ادامه داد : در این محدوده اسکلت 6000 ساله پیدا شده و می توان گفت هنوز نیز مملو از آثار تاریخی و میراث گذشته است که آن را به یک مجموعه جهانی تبدیل کرده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به قرار گرفتن بازار به عنوان قلب اقتصادی ایران در منطقه 12 بیان کرد: با توجه به مجموعه های گرانبهای تاریخی ، فرهنگی و هویتی ای که در این محدوده وجود دارد باید قدر این گوهر نایاب را بیشتر بدانیم.

 کار تخصصی و توجه به سلامت اداری اولویت جدید منطقه 12 است

شهردار جدید منطقه 12 نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های موجود در محدوده قلب طهران گفت: کار تخصصی و توجه به سلامت اداری اولویت جدید این منطقه است

علی محمد سعادتی با بیان این مطلب افزود: منطقه 12 به عنوان قلب طهران با وجود محورهای مرکزی و تاریخی وسیعی که دارد به عنوان ویترین شهر تهران شناخته شده و همواره مورد قضاوت شهروندان و گردشگران قرار دارد.

وی ادامه داد: در تهران به رغم تلاش های گسترده در سال های اخیر ، فاصله معناداری با وضعیت ایده آل وجود دارد که اکنون بخشی از این فاصله با همکاری متقابل شهردار و شورای اسلامی شهر تهران کم شده و در صدد هستیم تا با اجرای کامل طرح ارتقاء کیفیت زندگی در این منطقه ؛ وضعیت مطلوبی را برای ساکنان قلب طهران ، شهروندان و گردشگران ایجاد کنیم.

شهردار منطقه 12 ضمن تقدیر از زحمات شهردار سابق این منطقه یادآور شد: فصل مشترک خدمت در قلب تهران کار تخصصی و سلامت اداری است و قطعا به سمتی پیش می رویم که شان خدمت صادقانه به شهروندان در برنامه های اجرایی و جدید نمایان شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب