امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31658 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مديرعامل بانک اقتصادنوين مطرح کرد؛

بهره‌گيري از اصول حاکميت شرکتي منجر به ثبات و بهبود عملکرد سيستم بانکي مي‌شود

خبرایران: مديرعامل بانک اقتصادنوين گفت: بهره‌گيري از اصول حاکميت شرکتي منجر به ثبات و بهبود عملکرد سيستم بانکي مي‌شودعليرضا بلگوري پياده‌سازي اصول حاکميت شرکتي را از عوامل ثبات سيستم بانکي و بهبود عملکرد آن دانست
بهره‌گيري از اصول حاکميت شرکتي منجر به ثبات و بهبود عملکرد سيستم بانکي مي‌شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، عليرضا بلگوري در بيست و نهمين همايش بانکداري اسلامي با اشاره به اهميت و جايگاه حاکميت شرکتي در نظام بانکي گفت: بررسي علل و آسيب شناسي فروپاشي برخي از بانک‌هاي بزرگ که زيان‌هاي کلاني براي جامعه در پي داشته، نشان مي‌دهد، اين خسارات عمدتاً ناشي از ضعف سيستم‌هاي حاکميت شرکتي در اين بانک‌ها بوده است.
وي با تشريح اثرات بهره‌گيري از اصول حاکميت شرکتي در ثبات نظام بانکي افزود: يک سيستم بانکي باثبات، واسط مالي کارا ايجاد مي‌کند و آن را قادر مي‌سازد که در تخصيص منابع به سرمايه‌گذاري‌ها موفق‌تر عمل نمايد. بلگوري حاکميت شرکتي را مجموعه‌اي از نظا‌م‌ها، فرآيندها و ساختارهايي دانست که پياده‌سازي آن مستلزم برخورداري از بسترهاي مناسب و موثر درون سازماني و برون سازماني است.
وي با بر شمردن متغيرهاي حاکميت شرکتي موثر بر عملکرد بانک‌ها، رقابت پذيري، قوانين و مقررات بانکداري اسلامي، الزامات اخلاق فردي، شرايط محيطي جامعه و ساختار درون سازماني و اداري بانک‌ها را از عوامل ايجاد حاکميت شرکتي در نظام بانکداري کشور دانست.
گفتني است بيست و نهمين همايش بانکداري اسلامي دهم و يازدهم شهريور ماه جاري با محوريت موضوع "چالش‌هاي حاکميت شرکتي و مديريت منابع و مصارف در شبکه بانکي کشور" در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب