امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31673 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۴:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

استاد دانشگاه پردیس تهران؛

کمک به افراد معتاد برای بهبودی می‌تواند از آلوده شدن سایر افراد جامعه هم جلوگیری کند

خبرایران: استاد دانشگاه پردیس تهران بر این باور است که رويكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر صنعتی و شیمیایی از هر اقدام و برنامه‌ای برای مقابله با اعتیاد سودمند تر است.
کمک به افراد معتاد برای بهبودی می‌تواند از آلوده شدن سایر افراد جامعه هم جلوگیری کند

آزاده پیروزی در گفتگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پیشگیری، از نیازهای اولیه در تحقق رويكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است، افزود: آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار داروهای روان‌گردان و همچنين آموزش و تقویت مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، شغلی و ارتقاء رفتارهای تاب آورانه از بهترین و مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از اعتیاد هستند.
وی اظهار کرد: مشارکت شهروندان و تقویت و گسترش مراکز اجتماعی و سازمان‌هاي مردم‌نهاد و شبکه‌های ارتباطی محله‌ای در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اهمیت زیادی دارد.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: ارتقاء شاخص‌های سلامت روان جامعه، پیشگیری از بروز تنش‌های خانوادگی و اجتماعی و مدیریت آن‌ها، پیشگیری از خشونت‌های خانوادگی مانند همسرآزاری، کودک‌آزاری و کنترل عوامل خطر مانند خودکشی و درمان برخی از مشکلات و بیماری‌های روانی مانند اختلالات افسردگی و اضطراب در مقابله با اعتیاد ضروری است.
پیروزی با تاكيد بر اينكه باید به  شناسایی کسانی که به مصرف مواد مخدر روی آورده‌اند، پرداخت، گفت: با شناسایی و تشخیص به‌موقع بیماری، باید درمان آنان انجام شود؛ زیرا علاوه بر بحث پیشگیری، کمک به افراد معتاد برای بهبودی می‌تواند از آلوده شدن سایر افراد جامعه هم جلوگیری کند.
وي در پايان به توانبخشی در حوزه اعتياد اشاره کرد و افزود: با گسترش خدمات توان‌بخشی می‌توان آسیب‌های ناشی از اعتیاد را در افراد به حداقل رساند و از شدت رنج و درد آنها کم کرد و در این زمینه روان‌درمانی و گروه‌درمانی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، گسترش و تقویت مراکز درمان اعتیاد، مراکز گذری و تیم‌های سیاری برای کاهش آسیب اعتیاد و آموزش خانواده‌های معتادان در جهت درمان آنان بسیار سودمند است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب