امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3178 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

54 درصد کودکان در کشورهای اسکاپ تا 5سالگی شناسنامه ندارند

رئیس پژوهشکده مرکز آمار ایران گفت: در کشورهای اسکاپ 54 درصد از کودکان تا 5سالگی شناسنامه ندارند اما در ایران 97 درصد ولادتها در مهلت قانونی ثبت می‌شود و در کمترین زمان ممکن بعد از ثبت ولادت، شناسنامه نوزاد صادر می‌شود.
54 درصد کودکان در کشورهای اسکاپ تا 5سالگی شناسنامه ندارند

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، بیست و یکمین جلسه شورای راهبردی جمعیت با حضور دکتر ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور و اعضای شورا برگزار شد.

در این جلسه رئیس پژوهشکده مرکز آمار ایران و عضو شورای راهبردی جمعیت با بیان اینکه در کشورهای اسکاپ 54 درصد از کودکان تا 5سالگی ثبت ولادت نمی‌شوند و شناسنامه ندارند، از سازمان ثبت احوال کشور به خاطر ثبت به موقع ولادت و فوت و بالا بردن سطح کیفی ثبت وقایع حیاتی قدردانی و تشکر کرد.

دکتر زاهدیان همچنین با بیان اینکه آمار طلاق در ایران به وضعیت هشدار رسیده است تاکید کرد: بایستی به این هشدارها توجه کرد و آنها را جدی گرفت .

شایان ذکر است، اسکاپ، نهاد اصلی و مرکزی برای اجرای برنامه ها و فعالیت های سازمان ملل در حوزه توسعه آسیا و اقیانوسیه است. قلمرو این نهاد از روسیه تا زلاندنو و مرزهای غربی تا شرقی آن از ترکیه تا جزیره کریباتی در اقیانوس آرام است و سه میلیارد نفر را تحت پوشش دارد.

 

اسکاپ 53 عضو اصلی و 9 عضو پیوسته دارد و هدف آن پیشبرد و توسعه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که از طریق ارائه خدمات مشورتی به کشورهای عضو، ارائه برنامه های آموزشی، تبادل تجربیات و اطلاعات،‌برگزاری همایش ها،‌ کارگاههای آموزشی، انتشار کتب و نشریات،‌برنامه های ظرفیت سازی،‌همکاری های فنی و ایجاد شبکه های همکاری در حوزه مختلف اهداف خود را پیگیری می کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب