امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31833 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نگاهی به برنامه های هفته دارو در سال 97؛

از تعامل هنر و فرهنگ با صنعت تا رونمایی از اپلیکیشن حوزه سلامت

خبرایران: هدف هفته فارما ارایه توانمندی‌های صنعت دارویی کشور با رویکردی تجاری، علمی، فرهنگی و آموزشی در راستای ارتقا و افزایش آگاهی دارویی و آشنایی جامعه با دستاوردهای نوین دارویی همزمان با روز جهانی داروسازان است.
از تعامل هنر و فرهنگ با صنعت تا رونمایی از اپلیکیشن حوزه سلامت

به مناسبت چهارمین نمایشگاه ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) و همزمان با همزمان با روز جهانی داروسازان، برای نخستین بار در ایران، هفته فارما با هدف رشد صنعت دارویی کشور و ایجاد زیرساخت‌ها برای تبدیل ایران به هاب ( قطب) دارویی خاورمیانه، با ارایه برنامه‌های متنوع و رویدادهای مهم در حوزه دارو و سلامت برگزار می‌شود.

بیش از 12 رویداد در این هفته، با تمرکز بر کسب و کار، دانش، نوآوری، معرفی توانمندی‌ها در زمینه داروسازی برگزار می­شود و با این حساب، هفته فارما یک هفته پر از فرصت رشد و پیشرفت است است که در آن تمام گروه‌های صنعتی دارویی کشور دیده شده­اند؛ از صنعت­گران و صاحبان صنایع گرفته تا دانشجویان و صاحبان ایده و حتی هنرمندان و فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه.هدف هفته فارما ارایه توانمندی‌های صنعت دارویی کشور با رویکردی تجاری، علمی، فرهنگی و آموزشی در راستای ارتقا و افزایش آگاهی دارویی و آشنایی جامعه با دستاوردهای نوین دارویی همزمان با روز جهانی داروسازان World Pharmacists Day  (25 سپتامبر) بوده است.

یکشنبه 1 مهر ماه:  نشست تخصصی نقش روابط عمومی و رسانه‌ هاي حوزه سلامت در ارتقاي صنعت داروسازي

 

ارتباطات اثر بخش ارتباط تنگاتنگی با عملکرد موفق دارد.  نظام بهداشت و درمان کشور بدون روابط عمومی و حضور رسانه‌ها قادر به ایفای نقش حیاتی خود در حفظ ، تامین و ارتقای سلامت مردم نیست. اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن وابسته است.
روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی‌ها به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان بوده و مسئولیت های خطیری در این زمینه بر عهده دارند. به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

ایفای نقش‌های متنوعی همچون کاهش تعارضات درونی و بیرونی، گفتگو و متقاعد کردن، معرفی اهداف، جایگاه برنامه و دستاوردهای حاصل از عملکرد، ایجاد جریان آزاد  اطلاعات و جلب اطمینان  و اعتماد آحاد جامعه از اهم وظایف روابط عمومی و رسانه‌های حوزه سلامت است. در چنین شرایطی روابط عمومی به عنوان پیشانی و پیشخوان نظام بهداشت و سلامت نقش بسیار اساسی در پیشبرد اهداف عالیه و بویژه صنعت دارویی کشور به عنوان یکی از حیاتی‌ترین ارکان این وزارت خواهد داشت.

روابط عمومی‌های حوزه سلامت نسبت به سایر دستگاه ها رسالت سنگین تری را به عهده دارد. رسالت این حوزه علاوه بر نقش معمول تمام روابط عمومی‌ها و اطلاع رسانی، تلاش برای ارتقای فرهنگ سلامت و سطح آگاهی سلامت جامعه است و این رسالت بزرگی است.

 تبیین  این نقش مهم روابط عمومی و رسانه‌ هاي حوزه سلامت در ارتقاي صنعت داروسازي موضوع مهمی است که در روز نخست و مهم هفته فارما به آن پرداخته خواهد شد.

 

دوشنبه 2 مهر ماه: افتتاحیه نمایشگاه ایران‌فارما،اثرگذاری نمایشگاه‌هاي تخصصی در افزایش توان صنعت دارو

نمایشگاه‌های تجاری یکی از مهمترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری به حساب می­آید.  فعالیت‌های تجاری نه تنها از نمایشگاه‌های تجاری داخل کشور بهره می‌گیرد بلکه از نمایشگاه‌های تجاری مهم خارجی نیز به منظور بازاریابی صادراتی بهره‌مند می‌گردد. بر این اساس می‌توان آثار و ابعاد برپایی نمایشگاه‌ها را که مبین نقش و جایگاه مهم صنعت نمایشگاهی تحت عناوین زیر بررسی نمود:

1- نمایشگاه‌ها، مرکز تبادل اطلاعات، دانش فنی و بررسی‌های تجاری

یکی از نتایج مهم برپایی نمایشگاه‌ها، پدید آمدن فرصت‌های بی‌بدیل به منظور دستیابی سریع، کم هزینه و سهل‌تر به اطلاعات مورد نیاز بخش‌های تجاری – صنعتی در خصوص یک یا چند حوزه مرتبط است.

2- نمایشگاه‌ها، توسعه‌دهنده گردشگری و اشتغال ملی

برپایی نمایشگاه‌ها بویژه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی از جنبه‌های مختلف موجبات پویایی اقتصاد را فراهم می‌سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است.

3- نمایشگاه‌ها، عامل افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های اقتصادی و ارتقاء سطح صادرات

برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی تجاری عامل مهمی در جهت ایجاد ارتباط نزدیک‌تر میان بازارهای کشورهای مختلف به شمار می‌آید چرا که برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی تجاری به صورت تخصصی و یا عمومی بستری را جهت مذاکرات هیات‌های اقتصادی و بخش‌های تجاری خارجی فراهم آورده و بدین ترتیب یکی از مراکز توسعه و محورهای اساسی مبادلات دو یا چند جانبه بازرگانی خارجی کشورها محسوب می‌گردد.

4- نمایشگاه‌ها، عامل ارتقاء سطح تولیدات و افزایش درآمد عمومی

برپایی نمایشگاه‌های تجاری نقش مهمی را در ارتقاء سطح تولیدات و افزایش درآمد عمومی که از نتایج جنبی آن است ایفا می‌نماید. انعقاد قراردادهای همکاری‌های دو یا چند جانبه و نیز سرمایه‌گذاری‌های مشترک که در جریان برگزاری نمایشگاه‌های تجاری تمهیدات و موجبات آن فراهم می گردد، نقطه‌ی آغازی برای تشکیل واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در داخل کشور است که علاوه بر ارتقاء سطح اشتغال که قبلا نیز بدان اشاره شد، افزایش درآمد عمومی را به دنبال دارد.

5- نمایشگاه‌ها، ایجاد کننده رقابت‌های سالم داخلی و بین‌المللی

خصیصه ذاتی نمایشگاه‌ها گرد هم آوردن بخش‌های مختلف خدماتی و صنعتی در یک یا چند حوزه مختلف در محدوده خاص زمانی و مکانی است که این به نوبه خود نوعی رقابت را میان تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان و صاحبان بخش‌های صنعتی و خدماتی به وجود می‌آورد و آن‌ها را ترغیب می‌نماید تا با کسب فن‌آوری روزآمد و استانداردهای بین‌المللی تلاش بیشتری را در جهت افزایش تولیدات و یا ارایه خدمات بازارهای جهانی به انجام رسانند و از شیوه‌های نوین بازاریابی جهت دستیابی به بازارهای جدید بهره‌مند گردند.

6- نمایشگاه‌ها، بسترساز انتقال تکنولوژی

یکی از اهداف مهم برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌ویژه نمایشگاه‌های تخصصی، فراهم آوردن بسترهای انتقال فن‌آوری نوین به بخش‌های صنعتی کشورها، بویژه کشورهای در حال توسعه است.

7- نمایشگاه‌ها، عاملی موثر در کاهش هزینه های تجاری

از جمله منافع عمده نمایشگاه‌ها می‌توان به عامل کاهش هزینه‌ها اشاره نمود، بگونه‌ای که تحقیقات نشان می‌دهد انجام یک معامله تجاری (بطور نمونه) در شرایط نمایشگاهی  30 درصد کم‌هزینه تر و تعداد دفعات پیگیری آن 60 درصد کمتر، قابل تحقق می‌باشد. همچنین انجام تحقیقات در نمایشگاه‌ها هزینه پایین‌تری را در بر دارد.

8-  بازده سرمایه برای مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها در مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی بالاتر می‌باشد

در حال حاضر ابزارهايی برای توسعه تجارت وجود دارد و نمايشگاه‌ها يکی از مهمترين ابزارهايی هستند که در این ارتباط تأثیر داشته است. زيرا در صنعت نمايشگاهی همه ابزارهای بازاريابی را با هم می‌بينيد. تحقیقات انجام شده در این خصوص حاکی از  این است که نمایشگاه‌ها با 44 در صد بازگشت سرمایه در مقایسه با سایر ابزارهای آمیخته ترفیع از قبیل تبلیغات، روابط عمومی، فروش حضوری، فروش مستقیم، فروش‌های فوق‌العاده و جشنواره‌ها از جایگاه بالاتری برخوردار می‌باشد، بهگونه ایکه بازاریابی مستقیم با 18 درصد و تبلیغات با 15 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته)، توسط سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو و به عنوان بزرگترین رویداد دارویی خاورمیانه با مشارکت  گسترده انجمن و سازمان و نهاد فعال و حضور بیش از 500 شرکت دارویی و صنایع وابسته  در روز دوم هفته فارما( 2 مهرماه 1397) بازگشایی خواهد شد و فرصت‌های نوینی را در اختیار صاحبان صنایع و متخصصین و کارشناسان حوزه دارو، تجار و سرمایه گذاران و سایر گروه‌های هدف قرار خواهد داد.

سه شنبه 3 مهرماه: پنل تخصصی  نوآوري در کاربرد اپلیکیشن حوزه سلامت

 

در سال‌های اخیر و با توجه به رشد و به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع مختلف، ساختار کسب‌وکارها و الگوهای ارزش‌آفرینی آن‌ها نیز دستخوش تغییرات جدی شده است. تحول دیجیتال (Digital Transformation) کسب‌وکارهای سنتی را در نوردیده است و مدل جدیدی از تجربه مشتری، فرآیندهای عملیاتی و مدل تجاری را برای آنان فراهم کرده است.

اپلیکیشن mPharma به عنوان یک برنامه کاربردی خدمات محور حوزه سلامت، بسط و توسعه خدمات هوشمند حوزه دارو بر بستر تلفن همراه، را دنبال می‌کند برنامه ای که اولین اولین محک جدی بهره‌برداری از آن در آوردگاه نمایشگاه بین‌المللی ایران‌فارما 2018 خواهد بود و قابلیت های گسترده آن شامل معرفی شرکت‌های دارویی، امکان بازاریابی آنلاین و بدون واسطه، معروفی رویدادهای سلامت محور، تسهیل در ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و غرفه‌داران  نمایشگاه های حوزه دارو و سلامت و ... در این نمایشگاه معرفی خواهد شد. روز سوم هفته فارما به معرفی برنامه اپلیکیشنmPharma  اختصاص خواهد داشت.

چهارشنبه 4 مهرماه: اختتامیه کارگاه‌هاي آموزشی و موردکاوي: نگاهی ویژه به آموزش در صنعت دارو

تقویت ارتباط آموزش و صنعت همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دست اندرکاران نمایشگاه ایران فارما بوده است. بدین منظور در کنار حضور گسترده شرکت‌های فعال در این صنعت، کارگاه‌های آموزشی متعددی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با حوزه‌های مختلف صنعت داروسازی در نظر گرفته شده است. کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه‌ بین‌المللی ایران فارما به گونه‌ای طراحی شده است که بستر لازم جهت بهره مندی از دانش و تخصص استادان خبره داخلی و خارجی، مدیران شرکت‌های معتبر، انجمن‌های تخصصی و سایر مراکز تحقیقاتی فراهم آید.

 چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما بر اساس یکی از رسالت‌های خود که توسعه و ارتقای دانش و ارزش آفرینی است بیش از 40 عنوان دوره‌ آموزشی و کارگاه مورد کاوی را مرتبط با نیاز صنعت، دانشجویان، داروسازان و متخصصان، اصحاب رسانه و روابط عمومی‌های حوزه سلامت، ناشران تخصصی کتب علوم پزشکی دارویی و دانشگاهی پیش بینی کرده است که از دوم تا چهارم مهرماه 1397 در مصلای امام خمینی همزمان برپا خواهد شد.

روز چهارم هفته فارما همزمان با اختتامیه نمایشگاه ایران فارما این کارگاه‌های آموزشی و مهارتی پایان خواهد یافت.

پنجشنبه 5 مهرماه: تورهاي دانشجویی: ارتباط صنعت و دانشگاه

نظر به استقبال سال گذشته دانشجویان رشته‌های داروسازی از بازدیدهای دانشجویی در سومین نمایشگاه ایران فارما، پنجمین روز هفته فارما با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به برگزاری تورهای بازدید ویژه دانشجویان رشته‌‌های علوم پزشکی و داروسازی اختصاص خواهد داشت. این تورهای دانشجویی به منظور بازدید هدفمند و ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی دانشجویان با شرکت‌های فعال در صنعت داروسازی برنامه ریزی شده است و هدف از آن‌ها، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، آشنایی دانشجویان با فضای واقعی کسب و کار و چالش های تولید و صنعت دارو است. همچنین ایجاد جرقه های تولید ایده در ذهن بازدید کنندگان از جمله اهداف مورد انتظار تورهای بازدید از صنعت است.

جمعه 6 مهرماه: تعامل هنر و فرهنگ با صنعت

هنر در جهان امروز به عنوان دریچه­ای نافذ و تعیین کننده محسوب می‌شود و امروزه، در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی و بین‌المللی از آن  بهره‌گیری می‌شود. از این رو به هیچ وجه نمی توان تاثیر عمیق هنر بویژه عکس و سینما را بر زندگی مردم و روابط اجتماعی نادیده گرفت.برپایی نمایشگاه تخصصی عکس و فیلم حوزه سلامت همزمان با هفته فارما می‌تواند به تعامل هر چه بیشتر فرهنگ و هنر با صنعت داروسازی کمک می کند. نمایشگاهی از این دست در ارائه فرهنگ لازم به مخاطبان و ترویج آن بسیار موثر خواهد بود.

در روز ششم و پایانی هفته فارما به تعامل صنعت داروسازی کشور با هنر هفتم و برپایی نمایشگاه جانبی عکس اختصاص خواهد داشت و بدین منوال، هفته ای که با رسانه آغاز خواهد شد ؛ با رسانه هم به پایان خواهد رسید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب