امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31890 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

زمین و زمان را با ساعت مچی خود بسنجید

خبرایران: ساعت‌های مچی دیگر تنها یک وسیله برای نشان دادن زمان نیستند. این ابزار دوست‌داشتنی و کاربردی می‌تواند صبح‌ها شما را از خواب بیدار کند، با کرونومتر و زمان‌سنج‌هایی که دارد در موقعیت‌های مختلف به کارتان بیاید، در حمام یا زیر سطح آب در کنارتان باشد و یا حتی در هنگام رانندگی میزان سرعت را اندازه‌گیری کند.
زمین و زمان را با ساعت مچی خود بسنجید

به گزارش خبرایران،بنابر اعلام مالتینا، در بین شمار زیادی از ساعت‌ها با رنج متفاوت قیمت، امکانات متنوع و کارایی‌های مختلف، شاید خرید کمی سخت باشد. در ادامه یک راهنمای جامع برای خرید ساعت مچی مردانه به مخاطبان ارائه می‌شود.

کالیبر ساعت مچی

اولین گام برای خرید ساعت مچی مردانه شناخت کالیبر آن است. کالیبر یا جنبش ساعت مچی در واقع قلب ساعت است که آن را به حرکت درمی آورد. سه نوع کالیبر برای ساعت مچی وجود دارد. کوارتز، مکانیکی و اتوماتیک.

مکانیکی: موتور ساعت مچی مکانیکی درواقع یک قطعه فلز سیم‌پیچ شده است که نیروی خود را از حرکات دست شما تامین می‌کند. نیازی به باتری ندارد و از آنجایی که با چرخ دنده و قطعات کوچک ساخته شده، عوامل محیطی مانند گرد و خاک و رطوبت خیلی سریع می‌توانند به آن صدمه برسانند. این در حالی است که این ساعت آسیب‌پذیر قیمت بالایی دارد.

اتوماتیک: ساعت اتوماتیک تقریبا شبیه به ساعت مکانیکی است. دارای چرخ دنده و قطعات کوچک است با این تفاوت که نیروی مورد نیاز این قطعات توسط یک موتور در خود ساعت تامین می‌شود. این ساعت نیازی به باتری ندارد. مانند ساعت مکانیکی نسبت به عوامل محیطی حساس است و ممکن است خیلی زود خراب شود. نکته جالب این ساعت صدای تیک تاک نسبتا بلند آن است به طوری که به خوبی شنیده می‌شوند. این مورد در ساعت‌های کوارتز کمتر شنیده می‌شود.

کوارتز: ساعت کوارتز فوق‌العاده دقیق و بسیار مقرون به‌صرفه است. این ساعت به جای قطعات و چرخ‌دنده‌های ظریف و گران از باتری و یک موتور کوچک ساخته شده‌اند. در مقابل عوامل محیطی مقاومت خوبی دارد. از این گذشته قیمت مقرون‌به‌صرفه این ساعت یکی از مزایای دیگر آن است. ساعت کوارتز ساز و کار مکانیکی پیچیده‌ای ندارد و این ممکن است برای برخی خوشایند نباشد.

همچنین ساعت‌های مچی سبک‌های مختلفی دارند که هر کدام برای یک موقعیت به خصوص یا برای یک استایل خاص طراحی شده‌اند.

dress watch

بارزترین خصوصیت این سبک سادگی آن است. این ساعت معمولا جزئیات زیادی ندارد. حتی اعداد ساعت خیلی ریز هستند و تنها گزینه اضافه ساعت روزشمار آن است.

Field Watch

این ساعت باید در نور کم خوانده شوند. در نتیجه معمولا صفحه نمایش مشکی با عقربه‌های سفید دارد. همچنین قطعات ساعت ارزان‌قیمت و قابل تعویض است. این سبک در اوج جنگ جهانی قرن ۲۰ وارد بازار شد.

Aviator Watch

معمولا ساعتی است که مورد علاقه خلبان‌ها قرار می‌گیرد. اعداد بزرگ در صفحه نمایش مشکی و معمولا زیردایل‌های ارتفاع سنج و فشارسنج دارد.

Dive Watch

ساعت غواصی می‌تواند در عمق‌های زیاد آب معمولا حداقل ۱۰۰ متر دوام بیاورد. بند این ساعت معمولا بزرگ‌تر از حد نرمال هستند. به علاوه شیشه ساعت از کانی‌های معدنی به جای یاقوت کبود ساخته می‌شود.

Racing Watch

ساعت مسابقه زیردایل‌های بیشتری برای اندازه‌گیری زمان دارند.

Driving Watch

این سبک بیشتر مورد علاقه رانندگان ماشین‌های مسابقه است، زیرا زمان‌سنج‌های بیشتری دارد. حتی برخی از آن‌ها می‌توانند سرعت را هم اندازه‌گیری کنند.

ساعت‌های هوشمند

ساعت‌های هوشمند در واقع بیشتر یک گجت پوشیدنی هستند تا ساعت مچی. نمایش زمان تنها یکی از ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین کارهایی است که انجام می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های مهم این ساعت مانیتور خواب، کالری سنج، اتصال به گوشی موبایل و مورادی از این قبیل است.

بودجه خرید

قطعا امکانات ساعت‌ها تفاوت چندانی با هم ندارند. بلکه برند و نام ساعت است که قیمت نهایی آن را مشخص می‌کند. به‌عنوان مثال ساعتی همچون Rolex ویژگی خاصی ندارد. بلکه طی دهه‌ها تبلیغ و بازاریابی هوشمندانه توانسته است علاقه‌مندان بیشتری را به خود جلب کند. پس اگر نام و برند ساعت برایتان مهم نیست بهتر است هزینه‌تان را برای خرید امکانات و قابلیت‌های بهتر ساعت صرف کنید. البته ساعت‌های لوکس معمولا به‌روزترین تکنولوژی و بالاترین کیفیت را دارند. هر چه باشد نمی‌خواهند اعتبار چند ساله‌شان را خراب کنند.

از کجا خرید کنیم

پس از بررسی و انتخاب ساعت مورد علاقه‌تان نوبت به خرید ساعت می‌رسد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید معتبر بودن فروشنده ساعت است. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی مالتیناست. مالتینا طی چندین سال کار در زمینه خرید مستقیم از آمازون می‌تواند هر محصولی که در این سایت موجود است را به دست شما برساند. از آنجایی که آمازون یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت‌های فروش است، می‌توانید در خصوص اصل بودن و کیفیت ساعت‌ها مطمئن باشید. به علاوه آمازون میلیون‌ها محصول در خود دارد که شامل بیش از ۵۰۰ هزار ساعت است. این مورد نیز تنوع خوبی برای خرید به شما می‌دهد.

اگر به دنبال خرید ساعت مچی مردانه اصل هستید ساعتی را بخرید که بیشترین کارایی را برایتان داشته باشد. اگر می‌خواهید یک ساعت برای ملاقات‌های رسمی داشته باشید، پیشنهاد ما به شما یک dress watch شیک و ساده است. اگر به دنبال یک ساعت برای استفاده روزانه با کیفیت و ماندگاری بالا هستید حتما Dive Watches  را در صدر انتخاب‌هایتان قرار بدهید. اگر زیردایل‌های ساعت برایتان مهم است، ساعت‌های خلبانی یا ساعت‌های مسابقه و رانندگی را پیش از بقیه بررسی کنید. فراموش نکنید که ساعت‌های کوارتز مقرون به‌صرفه‌تر و مقاوم‌تر هستند. در نهایت حتما از یک فروشگاه شناخته شده و معتبر خریدتان را انجام دهید. به جعبه خود ساعت و کارت گارانتی آن توجه کرده و از اصل بودن ساعت مطمئن شوید.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب