امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31909 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردار بهمن کارگر در نشست خبری اعلام کرد؛

اجرای رژه ویژه توسط نیروهای سپاه/برگزاری ۵۰۰ نمایشگاه فرهنگی هنری، کتاب وعکس/ اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم/ بازسازی عملیات های دفاع مقدس در کلیه استانها/ انتشار بیش از 80 عنوان کتاب در سراسرکشور به مناسبت هفته دفاع مقدس

خبرایران: رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مورد رژه نیروهای مسلح در سی و یکم شهریورعنوان داشت: رژه نیروهای مسلح به صورت خاص توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 31 شهریور در خلیج فارس برگزار می شود.
اجرای رژه ویژه توسط نیروهای سپاه/برگزاری ۵۰۰ نمایشگاه فرهنگی هنری، کتاب وعکس/ اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم/ بازسازی عملیات های دفاع مقدس در کلیه استانها/ انتشار بیش از 80 عنوان کتاب در سراسرکشور به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس» صبح امروز یکشنبه 25 شهریورماه 1397 با حضور«سرداربهمن کارگر»رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اصحاب رسانه در سازمان راهیان نور برگزار ودراین نشست خبری «سردار بهمن کارگر»رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) اظهارداشت: دوران دفاع مقدس درس عزت، شهامت، مجاهدت و شهادت را به ما آموخت و ما در مقابل ستمگران توانستیم با دست خالی بایستیم. ما در دفاع مقدس تحقق وعده های الهی در قرآن را دیدیم و عظمت ملت ایران و جوانان این مرز و بوم را در دنیا به نمایش گذاشتیم. در این دوران غیرت انقلابی جوانان در دفاع مقدس به ظهور رسید. ما در دفاع مقدس می توانیم را در عمل نشان دادیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  تصریح کرد: شهدای گمنام ذخایر الهی هستند با اشاره به برگزاری 58 یادمان راهیان نور در کشوردر آینده نزدیک موزه دفاع مقدس در مجموعه نجف آباد اصفهان افتتاح می شود.

وی با اشاره به آغاز این هفته از سی و یکم شهریورماه از برگزاری رژه نیروهای مسلح به عنوان اولین برنامه هفته دفاع مقدس یاد کرد و خاطرنشان کرد: رژه نیروهای مسلح در 31 استان کشور و به صورت ویژه در تهران و بندرعباس برگزار می شود و برنامه های هفته دفاع مقدس با عنوان «صلابت، سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی» با برگزاری این رژه در سراسر استان ها آغاز می شود و ارتش جمهوری اسلامی مسئول برگزاری آن در سراسر کشور است.

سردارکارگردر مورد رژه نیروهای مسلح در سی و یکم شهریورعنوان داشت: رژه نیروهای مسلح به صورت خاص توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 31 شهریور در خلیج فارس برگزار می شود.

وی روزهای هفته دفاع مقدس به شرح زیر اعلام کرد؛

1 -  روز اول مهر با عنوان «علم و معرفت و روز سرباز»

2 - دوم مهر با نام «دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی» نامگذاری شده که در این روز به موضوع پدافند غیرعامل و پیشبرد اهداف این موضوع توجه شده است.

3 - سه شنبه سوم مهر؛ انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی است و  نقش محوری مردم در دفاع مقدس و رهبری امام (ره) و نقش ولایت فقیه در این حرکت، موضوع جبهه مقاومت و مدافعان حرم و مبارزه با استکبار در این روز مورد تبیین قرار می گیرد. در این روز در خصوص نقش خائنانه گروهک های منافقین و همچنین عملیات مرصاد و خدمات منافقین به رژیم استکبار و رژیم بعث برنامه هایی اجرا می شود.

4 -  چهارشنبه چهارم مهر«اقتصاد مقاومتی، تولید ملی»است و در این روز اصناف نیز برنامه های ملی خود را به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می کنند. همچنین برنامه هایی در راستای تاکیدات رهبری برای حمایت از کالای ایرانی در این روز اجرا می شود.

5 - پنجشنبه پنجم مهر «شهیدان، ایثارگران، جانبازان و غرورآفرینان» و در این روز غبارروبی و عطرافشانی از مزار شهدا در سراسر کشور انجام می شود. همچنین تکریم ایثارگران و جانبازان و خانواده های آنها و مدافعان حرم نیز در این روز برگزار می شود.

6 - جمعه ششم مهر «ولایت مداری، زنان، خانواده»

7 -  شنبه هفتم مهر روز «فرماندهان، غرورآفرینان و پیشکسوتان دفاع مقدس» در این روز به مناسبت سالروز شهادت شهید کلاهدوز، شهید نامجو، شهید فکوری و شهید جهان آرا برنامه هایی با محوریت فرماندهان شهید برگزار می شود.

 

سردار کارگر با اشاره به حضور 20 هزار راوی در هیئت ها، مساجد و مدارس برای خاطره گویی دوران دفاع مقدس افزود: نهضت خاطره گویی از جمله مباحث مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است که در این هفته مورد توجه قرار می گیرد. همچنین 500 نمایشگاه فرهنگی هنری، کتاب و عکس و بیش از 60 مسابقه فرهنگی هنری ورزشی توسط سازمان های مختلف در این هفته برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 600 یادواره شهدا در این هفته ابرازداشت: رونمایی از 185 عنوان کتاب در سراسر کشور، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در 95 برنامه، شرکت بسیجیان در پویش «ما توانستیم» با موضوع دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، تجلیل از سربازان نمونه در کلیه رده های نیروهای مسلح در سطح کشور و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه های این هفته است.

سردار کارگر با اشاره به اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم همزمان با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اعزام تیم های پزشکی عمومی و تخصصی به مناطق محروم از جمله دیگر برنامه های این هفته است که به همت وزارت بهداشت و دیگر سازمان های مسئول برگزار می شود. همچنین برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در سراسر کشور، فضاسازی و تبلیغات محیطی شهرها، مساجد و دانشگاه ها، سرکشی و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، تبیین ایثارگری و حماسه های دوران دفاع مقدس، بازدید رایگان از موزه های دفاع مقدس از دیگر برنامه های این هفته است.

وی برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه های سراسر کشور، پخش هفت هزار و 864 دقیقه برنامه از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی و پخش 68 هزار و 743 دقیقه برنامه از مراکز سیمای استان و پخش 10 هزار و 73 دقیقه برنامه از شبکه های رادیویی را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسدر مورد برنامه های سازمان نشر آثاریاداورشد: تجلیل از روحانیون ایثارگر در مراسم حوزوی، بازگشایی مدارس علمیه کشور با عنوان روز روحانیت، برگزاری تجمع گسترده روحانیت با عنوان طلایه داران دفاع مقدس و تشکیل ستاد حوزوی هفته دفاع مقدس ویژه مراکز و مجالس علمیه از جمله برنامه های این سازمان است.

وی از برگزاری همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس زودتر از موعد هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در تهران و استان ها در آستانه چهل سالگی انقلاب در نوزدهم شهریور برگزار شد. همچنین سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نیز در این هفته نمایشگاه کتابی از کلیه آثار منتشره با موضوع دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار را در پنج سال اخیر در موزه انقلاب برگزار می کند. از دیگر برنامه های این سازمان می توان به نشست های تخصصی رونمایی و نقد و بررسی کتب منتشره بالغ بر 120 عنوان کتاب دفاع مقدس، حضور کارشناسان حوزه ادبیات دفاع مقدس در برنامه تحلیل و گفتگومحور، بررسی ادبیات دفاع مقدس، انتشار بیش از 80 عنوان کتاب در سراسر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس یاد کرد.

سردار کارگردر مورد برنامه های بانوان در هفته دفاع مقدس نیز اظهار کرد: اجرای طرح جوانه نور ویژه مربیان پرورشی مدارس، مشارکت در نمایشگاه های عکس و کتاب با موضوع زن، دفاع مقدس، سبک زندگی جهادگرانه از جمله برنامه های زنان در این هفته است. همچنین معاونت زنان ریاست جمهوری نیز در این هفته از رونمایی از سردیس زن مبارز دوران انقلاب و دفاع مقدس خانم دباغ خبر داده است. در ادامه برنامه های حوزه زنان سلسله نشست های رسانه ای با مادران، همسران، فرزندان و خواهران شهدا نیز برگزار می شود.

وی در مورد برنامه های سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: برپایی نمایشگاهی با مضمون دفاع مقدس در محل ساختمان مرکزی کتابخانه ملی، هماهنگی و دعوت از پیشکسوتان دفاع مقدس برای بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس از جمله برنامه های این سازمان است.

سردار کارگراز برگزاری نمایشگاه های هفته دفاع مقدس در دیگر کشورهای دنیا خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها در 15 کنسولگری یا اماکن مورد نظر جمهوری اسلامی ایران برپا می شود.

وی در مورد برنامه های وزارت بهداشت گفت: اجرای بیمارستان های زمان جنگ از جمله بیمارستان های امام حسین، امام علی و بیمارستان امام موسی از جمله برنامه های این وزارتخانه است. همچنین از پزشکان دفاع مقدس برای استفاده از تجارب دفاعی آنها در دانشگاه های علوم پزشکی دعوت به عمل آمده است.

وی درخصوص برنامه های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از رونمایی کتاب های شناخت کارگردانان شاخص دفاع مقدس، فرهنگ جامع سینمای دفاع مقدس، منشور هنر و سینمای دفاع مقدس و همچنین جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس خبر داد.

 رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در خصوص برنامه های سپاه و بسیج گفت: بازسازی عملیات های دفاع مقدس در کلیه استان ها، برگزاری مراسم عزاداری و قرائت دعای کمیل، دعای ندبه و زیارت عاشورا با نام شهدا، برپایی نمایشگاه های بزرگ فرهنگی و هنری، اعزام تیم های پزشکی و تخصصی به مناطق محروم، برگزاری مراسم آبروی کوچه ها با هدف سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران از جمله برنامه ها است.

وی به برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه آهن جمهوری اسلامی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و در این باره گفت: رایزنی با مدیران رسانه های مکتوب برای تولید محتوای مناسب در حوزه دفاع مقدس، برگزاری نشست تخصصی عکاسی خبری و مدیریت بحران، حمایت از روزنامه نگاران دفاع مقدس برای برگزاری ویژه برنامه های این ایام از جمله برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.  همایش گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور نخبگان و فرهنگیان، بیان حماسه جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس، برگزاری گفتمان دانش آموزی و پاسخ به شبهات دانش آموزان، گلباران مزار شهدای دانش آموزی، تقدیر از شاعران و نویسندگان برتر فرهنگی از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.

سردار کارگر در پایان سخنان خود در مورد برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد در هفته دفاع مقدس هم گفت: همسوسازی مراسم محرم با مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، تبیین نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس،‌ تولید و بارگزاری محتوای چهل سالگی انقلاب در پایگاه های تخصصی مساجد از جمله برنامه های این نهاد خواهد بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب