امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3195 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون؛

تزریق منابع مالی کمبودهای بخش سلامت را رفع نمی کند

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تزریق منابع مالی کمبودها و نارسایی های موجود در بخش سلامت را رفع نمی کند زیرا موضوع سلامت را باید با گفت و گوهای اجتماعی حل کرد.
تزریق منابع مالی کمبودهای بخش سلامت را رفع نمی کند
به گزارش خبرایران، احمد میدری شامگاه دوشنبه در دومین همایش سالانه مرزهای دانش اقتصاد توسعه که به مناسبت یازدهمین سالگرد درگذشت حسین عظیمی که در دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی برگزار شد، افزود: امید زندگی در کشور فرانسه 81 و امریکا 78.1 سال است.

وی اظهار داشت: مرگ و میر اطفال در فرانسه به ازای هر یکهزار تولد 3.34 و در امریکا 5.9 کودک است در حالی که مخارج سرانه سلامت در فرانسه سه هزار و 679 دلار و در امریکا چهار هزار و 737 دلار است.

وی تصریح کرد: مقایسه دو کشور یادشده نشان می دهد تخصیص منابع مالی در بخش سلامت برای ارتقا سلامت جامعه کافی نیست و باید مسائل دیگری را برای حل آن در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: باید تضادهای بخش سلامت را حل کرد.

میدری درباره هزینه سلامت در ایران نیز گفت: در حالی که سهم هزینه سلامت در تولید ناخالص ملی کشور حدود 6.5 درصد و در برزیل حدود 9 درصد است، اما مقایسه شرایط بهداشتی دو کشور نشان می دهد وضعیت سلامت در ایران بهتر از برزیل است.

وی تصریح کرد: سهم هزینه های دولت در بخش سلامت در ایران 41 درصد و در برزیل 43 درصد و در الجزایر 79درصد است.

میدری درباره ضرورت ارتقا فرهنگ استفاده از دارو نیز گفت: در برخی از استانهای کشور هشت درصد هزینه سلامت برای دارو و در برخی از استانها این رقم حدود 25 درصد است.

وی که کارشناس اقتصادی نیز محسوب می شود، اظهار داشت: در کشورهایی که دولت ها دستمزد پزشکان را تعیین می کنند، تفاوت درآمد متخصص با پزشک عمومی دو برابر و پزشک عمومی با پرستار حدود چهار برابر است اما در ایران تفاوت درآمد متخصصان با پزشکان عمومی چندین برابر است.

میدری گفت: در ایران دولت هزینه ناچیزی از تولید ناخالص داخلی را به بخش سلامت تخصیص می دهد.

وی یادآور شد: در کشور انگلستان یک بیمه پایه برای همه شهروندان وجود دارد لذا ارزش نسبی خدمات سلامت در ایران باید تا حد استانداردهای جهانی ارتقا یابد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: در صورتی که فضای باز گفت و گوهای اجتماعی در جامعه شکل بگیرد آن زمان همراهی مردم ایجاد خواهد شد این درحالی است که اصلاح سلامت از مسیر گفت وگو عبور می کند.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب