امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بر اساس یافته‌های پژوهشی در خصوص بزرگسالان؛

دیابتی‌ها بیشتر در معرض خطر ناتوانی جسمی قرار دارند

پزشکی: بزرگسالان مبتلا به دیابت، 50 تا 80 درصد بیشتر بر اساس تحقیقات نسبت به سایرین احتمال دارد در معرض ناتوانی جسمی قرار بگیرند.
دیابتی‌ها بیشتر در معرض خطر ناتوانی جسمی قرار دارند

به گزارش خبرایران: محققان استرالیایی با اشاره یافته‌های این تحقیق اظهار کردند: دلیل این ناتوانی به روشنی معلوم نیست، اما سطح قند خون بالا ممکن است منجر به آسیب‌های عضلانی در طول زمان شود.

دکتر آنا پیترز، سرپرست این تحقیق از موسسه قلب و دیابت در ملبورن گفت: از عوارض دیابت می‌توان به خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی اشاره کرد که می‌تواند منجر به از کار افتادگی شود.

دکتر متی هابز، رییس این تحقیقات بر جلوگیری از دیابت نوع 2 تاکید کرد و افزود: از عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 اضافه وزن است که در نتیجه احتمال ناتوانی را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: عوارض ناشی از سطح قند خون بالا منجر به قطع عضو، نابینایی، ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود که این خود نیز از علل عمده از کارافتادگی است.

وی تاکید کرد: داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و فعالیت فیزیکی بیشتر در زندگی روزمره می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب