امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32033 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری اعلام شد؛

هدف جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهربه تصویر کشیدن آثار نوآور و خلاقانه از فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی است / جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهرفرصت خوبی برای دیده شدن نوجوانان نسل مظلوم در کشوراست

خبرایران: اولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهرطی روزهای 3، 4 و 5 آذرماه سال جاری به همت هنرستان صدا و سیما برگزار می شود.
هدف جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهربه تصویر کشیدن آثار نوآور و خلاقانه از فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی است / جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهرفرصت خوبی برای دیده شدن نوجوانان نسل مظلوم در کشوراست

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری «اولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهر» صبح امروز سه شنبه ۳ مهر ماه 1397 با حضور« حسین قرایی» رییس شورای سیاستگذاری اولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهر و مدیرهنرستان صدا و سیما ،«محمدتقی واشقانی» دبیراولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهر واصحاب رسانه در هنرستان صدا و سیما برگزارودراین نشست خبری «حسین قرایی» رییس شورای سیاستگذاری اولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهر ومدیرهنرستان صدا و سیما اظهارداشت: نوجوانان نسل مظلومی در کشور هستند که کمتر فرصت دیده شدن پیدا می‌کنند، این مسئله حتی در رسانه‌های ملی ماهم مشهود است و باعث شد عزم بیشتری برای برگزاری این جشنواره بیابیم.

 رییس شورای سیاستگذاری اولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهرتصریح کرد:چندین سال است این جشنواره بصورت هنرستانی برگزار می‌شود اما امسال تصمیم گرفتیم بصورت کشوری اجرا نماییم. در این جشنواره نوجوان، مهم برای ما حرکت بر طبق منشور امام خمینی (ره) می‌باشد که همان پرورش و حرکت نیروی انقلابی نوجوان است.

قرایی ابرازداشت: این جشنواره چند سالی است که در حیطه هنرستان برگزار می شود و با توجه به تجربیاتی که در این سال ها به دست آوردیم و نتایج موفقیت آمیز و امیدوار کننده ای که توسط دانش آموزان رقم خود به پیشنهاد محمدتقی واشقانی به این نتیجه رسیدیم که گستره این رویداد را وسیع تر کنیم و دانش آموزان سراسر ایران فرصتی داشته باشند تا استعدادهای خود را در این عرصه محک بزنند.

وی تاکید کرد: اولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهردر3 بخش داستانی، مستند و پویانمایی آثار می پذیرد امروز اولین فراخوان را به صورت جدی اعلام کردیم تا اطلاع رسانی به سراسر ایران انجام شود و دانش آموزان انقلابی و با استعداد ما در جریان این اتفاق قرار بگیرند.

مدیرهنرستان صدا و سیما عنوان داشت: ما افق های وسیع تری پیش روی خود داریم و به جهانی شدن فکر می کنیم. امیدواریم این مهم با کمک دکتر علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما تحقق بخشد.

وی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آبان است و در اولین دوره از این رویداد در کنار جشنواره نمایشگاه پوستر فیلم و کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهیم کرد. موضوعاتی که در این دوره جشنواره در نظر گرفته شده است معرفی هنر انقلاب اسلامی است که سوژه های زیادی را در زیر مجموعه خود جای می دهد و با این هدف است که نوجوانان با بزرگان عصر انقلابی آشنا شده و تاثیرگذاران این حوزه را بیشتر بشناسند.

قرایی در پایان سخنان خود گفت: عملکرد صدا و سیما و نقد آن، مطالبه گری نوجوانان، محیط زیست، انتظار و مهدویت، شهدای نوجوان و دیگر موضوعاتی است که شرکت کنندگان می توانند آثار خود را جلوی دوربین ببرند.

 

واشقانی فراهانی: هدف جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهربه تصویر کشیدن آثار نوآور و خلاقانه از فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی است

محمدتقی واشقانی دبیراولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهرنیز دادامه این نشست خبری اظهارداشت: نام‌هایی که در این جشنواره می‌شنوید شاید امروز زیاد شناخته شده نباشند، اما در آینده انشالله جزو اسامی معتبر هنر خواهند بود. کسانی همچون زنده‌یاد عباس کیارستمی، داوود میرباقری، شهید مرتضی آوینی و... هم روزگاری در همین سن‌وسال بوده‌اند و از همین‌طور جاها شروع کردند.

واشقانی ادامه داد:آثار نوآور و خلاقانه ای که فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی را به تصویر بکشند در این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود و معرفی و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یک اثر مستقل از جمله اهدافی است که در این جشنواره به شکل جریان ساز ادامه خواهد داشت.

وی ابرازداشت: سعی ما بر این است که بتوانیم در جشنواره مهر استعدادهای نوجوان کشور را شناسایی و معرفی کنیم. ما کارگاهی به وسعت ایران برگزار خواهیم کرد به این صورت که از طریق شبکه های مجازی اطلاعات و آموزش هایی را درج می کنیم تا هر کس در هر کجای ایران بتواند از آموزش ها بهره مند شود.

واشقانی مهلت ارسال آثار را تا ۲۰ آبان ماه اعلام کرد و زمان برگزاری جشنواره را 3، 4 و 5 آذرماه معرفی کرد و گفت: اختتامیه هم در ۵ آذر مصادف با ولادت رسول اکرم برگزارمی شود.

 

وی در پایان سخنان خود محورهای اولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهررا به شرح زیر معرفی کرد؛  

1 - فیلم‌هایی که با رویکرد نوآورانه و خلاقانه

2 - آثاری در جهت تاکید بر هویت ملی و فرهنگی و غنی ایرانی اسلامی

3 - تثبیت جایگاه فیلم کوتاه بعنوان یک اثر مستقل

4 - کارگاهی به وسعت ایران، یعنی هر کارگاهی که در جشنواره برگزار می‌کنیم ویدئو و کتاب‌هایش را برای دسترسی نوجوانان شهرستان در فضای مجازی قرار خواهیم داد.

5 - استفاده از فناوری های نوین

6 - ورود و راه‌یابی این اثار به جشنواره‌های معتبر‌ جهانی

7 - معرفی افراد نخبه

بنابراین گزارش، اولین جشنواره فیلم‌ دانش آموزی مهرطی روزهای 3، 4 و 5 آذرماه سال جاری به همت هنرستان صدا و سیما برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب