امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32034 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

یدالله صمدی درگذشت

خبرایران:یدالله صمدی، کارگردان سینما و تلویزیون که از چندی پیش به دلیل بیماری کبد در بیمارستان بستری بود، در سن ۶۶ سالگی درگذشت.
یدالله صمدی درگذشت

به گزارش خبرایران، یدالله صمدی، کارگردان سینما و تلویزیون که از مدتی قبل برای پیوند کبد در بیمارستان بستری شده بود، سه‌شنبه -سوم مهر ماه- درگذشت.

این کارگردان متولد سال ۱۳۳۱ در شهر مراغه بود. شروع فعالیت صمدی در سینما با دستیاری نصرت‌الله کریمی در فیلم «تخت خواب سه نفره» بود و بعدها با این کارگردان در فیلم «خانه خراب» نیز همکاری کرد.

او در فیلم‌های «دست شیطان» کار حسین زندباف و «دادشاه» ساخته حبیب کاوش، دستیار کارگردان بود و در سال ۱۳۶۳ اولین فیلمش را با نام «مردی که زیاد می‌دانست» ساخت.

«اتوبوس»، «ایستگاه»، «ساوالان»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «دو نفر و نصفی»، «سارای»، «بانوی من» و شهرآشوب از دیگر فیلم‌های صمدی هستند و آخرین فیلمش هم با نام «پدر آن دیگری» در سال ۹۳ ساخته شد.

او همچنین کارگردانی دو سریال «شوق پرواز» و «هفت سین» را بر عهده داشته است.

یدالله صمدی به مدت سه سال (۱۳۸۰-۱۳۷۷) مدیرعامل خانه سینما بود و علاوه بر آن ریاست کانون کارگردانان سینمای ایران را نیز بر عهده داشت. او در هفدهمین و سی امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، داوری بخش مسابقه سینمای ایران را عهده‌دار بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب