امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3204 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هشتمین دوره جشنواره طنز سوره؛

انصاری: طنز مطبوعاتی عقب گرد كرده است/ جشنواره طنز سوره بین المللی شود

راشد انصاری معتقد است در زمینه رمان و داستان طنز و طنز مطبوعاتی پیشرفتی نداشته ایم و حتی می توان گفت عقب گرد كرده ایم.
انصاری: طنز مطبوعاتی عقب گرد كرده است/ جشنواره طنز سوره بین المللی شود
به گزارش خبرایران، راشد انصاری شاعر و روزنامه نگار طنزپرداز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این كه در زمینه شعر طنز در چند سال اخیر پیشرفت های خیلی خوبی صورت گرفته است، عنوان كرد: شعر طنز در این سال ها بسیار بالنده بوده اما در زمینه رمان و داستان طنز و طنز مطبوعاتی پیشرفتی نداشته ایم و حتی می توان گفت عقب گرد كرده ایم.
وی ادامه داد: بعد از ایرج پزشكزاد متاسفانه در عرصه رمان طنز آثار ماندگاری ندیده ایم و تنها آثار معدودی همچون رمان هایی از محمد علی علومی و ... سعی كردند تا این راه را ادامه دهند.
این شاعر طنزپرداز كشورمان با تاكید بر این كه برگزاری جشنواره طنز مكتوب توسط دفتر طنز حوزه هنری در این سال ها باعث رونق و پیشرفت طنز شده است، اظهار كرد: برگزاری جشنواره های سراسری می تواند استعدادها را شكوفا كند و گرد هم بیاورد و ارتباطی كه در این جشنواره ها بین هنرمندان صورت می گیرد باعث پیشرفت می شود.
وی گفت: تبدیل شدن جشنواره طنز مكتوب به جشنواره طنز سوره و برگزاری این جشنواره در 8 رشته هنری اتفاق مباركی است و به نظرم این جشنواره پتانسیل این را دارد كه به صورت بین المللی برگزار شود. حضور طنزپردازان كشورهای دیگر به خصوص طنزپردازان تركیه، كشورهای فارسی زبان و مسلمان در این جشنواره می تواند باعث رونق هر چه بیشتر طنز كشور شود.
انصاری همچنین به بی توجهی مسوولان به هنرمندان شهرستانی اشاره كرد و گفت: با وجود این كه بسیاری از مسوولان فرهنگی و هنری كشور به هنرمندان شهرستانی توجه نمی كنند اما در سال گذشته من در جشنواره سراسری مطبوعات برگزیده شدم و جوایز سراسری دیگری هم در سال گذشته و سال های قبل دریافت كرده ام و معتقدم بسیاری استعدادها و هنرمندان خوب در شهرستان ها حضور دارند كه با وجود دوری از تهران آثارشان را با كیفیت بالا خلق می كنند.

شایان ذكر است فراخوان هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره كه پیش از این با عنوان جشنواره طنز مكتوب شناخته می‌شد در بخش‌های مختلف همچون شعر، نثر، مقاله، داستان كوتاه، نمایش، عكس، فیلم كوتاه و استند آپ كمدی در  دو بخش آزاد و بخش ویژه ( الگوی خانواده اسلامی ایرانی، ایران 1404) ارائه شده است.
آخرین مهلت ارسال آثار همه بخش ها به جز نمایش تا پایان خرداد ماه و مهلت ارسال متون بخش نمایش تا 20 اردیبهشت ماه 1393اعلام شده است. زمان بازبینی آثار نیز 15 تا 30 تیر ماه 1393 است.
هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره مرداد ماه 1393 در حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب