امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32050 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۷:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس جامعه هتلداران کشور اعلام کرد؛

مهمانسرا‌های دولتی با تغییر تابلو و رنگ رقابت نابرابری با بخش خصوصی آغازکرده اند/ وزارت نیرو هتلداری را با منازل مسکونی اشتباه گرفته / سازمان میراث فرهنگی بخشی از کار‌های تصدی گری را به بخش خصوصی واگذارکند/ نیازمند تدوین بسته حمایتی از طرف دولت هستیم

خبرایران: جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور در مراسم «نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران» گفت: کاهش ارزش پول ملی، کاهش مسافر و افزایش هزینه‌ها به شکلی است که برخی از هتلداران نیرو‌های خودشان رابه دلیل همین مسائل تعدیل کرده و دچار زیان شدند.
مهمانسرا‌های دولتی با تغییر تابلو و رنگ رقابت نابرابری با بخش خصوصی آغازکرده اند/ وزارت نیرو هتلداری را با منازل مسکونی اشتباه گرفته / سازمان میراث فرهنگی بخشی از کار‌های تصدی گری را به بخش خصوصی واگذارکند/ نیازمند تدوین بسته حمایتی از طرف دولت هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم «نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران» امروز چهارشنبه 4 مهر ماه 1397 باحضور«جمشید حمزه زاده » رئیس جامعه هتلداران کشور،«علی اصغر مونسان» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،«حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهور، «امیر خجسته» رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، «محسن هاشمی» رییس شورای شهر تهران، تعداد زیادی از مسئولان و مدیران جامعه هتلداری سراسر کشور و اصحاب رسانه در سالن رویال‌هال هتل اسپیناس پالاس برگزار و دراین مراسم «جمشید حمزه زاده » رئیس جامعه هتلداران کشوراظهارداشت: امیدوارم به بهانه فرا رسیدن روز جهانگردی شاهد تدوین نظام توسعه ملی گردشگری باشیم. چرا که افزایش انسجام فعالان گردشگری، همفکری ارائه راهکار رفع موانع و چالش‌های موجود از اهداف همایش امروز است.

رئیس جامعه هتلداران کشورتصریح کرد: بی تردید تایید می کنید که امروزه صنعت هتلداری با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می کند. کاهش ارزش پول ملی، کاهش مسافر و افزایش هزینه‌ها به شکلی است که برخی از هتلداران نیرو‌های خودشان رابه دلیل همین مسائل تعدیل کرده و دچار زیان شدند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو به نظر می‌آید که هتلداری را با منازل مسکونی اشتباه گرفته و این در صورتی است که هتل چه مسافر داشته باشد و چه نباشد، هزینه خودش را دارد. مسئله دوم این است که اگرچه گردشگری اهمیت زیادی دارد، برخی از سازمان‌ها منافع سازمانی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند.

حمزه زاده عنوان داشت: امروزاکثر شهرداری‌ها با نگاه‌های سلیقه‌ای سعی در تعیین عوارض مختلف دارند و مرتب تعارضات مختلف و سنگینی از هتلداران طلب می کنند. ضمن اینکه مشکل دیگر ما مالیات و سیستم حاکم بر آن است که سر راه هتلداری وجود دارد و باید مرتفع شود.

وی ابرازداشت: ما در شرایط حاضر نیازمند تدوین بسته حمایتی از طرف دولت هستیم و اقدامات این امر انجام شده است. از جمله مسائلی که در این بسته باید اعمال شود، معافیت صد در صد مالیاتی در دوره مشخص است. استمهال وام و کاهش هزینه‌ عامل‌های انرژی نیز باید در این بسته اعمال شود. بحث واگذاری کار‌های تصدی گری نیز یکی دیگرازمطالبات ما از دولت است.

رئیس جامعه هتلداران کشورتاکید کرد: ما از سازمان میراث فرهنگی انتظار داریم که بخشی از کار‌های تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند و امروزه برخی از هتلداران باور دارند که عملاً ما هتل‌ها را رایگان به خارجی‌ها می‌فروشیم و باید نرخ ارزی را از آن‌ها دریافت کنیم. بحث دیگر مهمانسرا‌های دولتی است. امروزه مهمانسرا‌های دولتی با تغییر تابلو و رنگ رقابت نابرابری را با بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داده اند و امید است این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: در بحث خانه مسافر است که مخل فعالیت‌های همکاران ما در سراسر کشور است؛ باید به جای رسمیت بخشیدن به خانه‌های مسافر آن‌ها را ساماندهی کنیم و یکدستی قوانین و پر کردن خلا‌های قانونی از اعمال برخورد‌های سلیقه‌ای در مناطق مختلف کشورجلوگیری می کند.اخیراً شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده است؛ اما بهتر است که نمایندگان واقعی میراث فرهنگی و گردشگری در این کشور حضور داشته باشند.

حمزه زاده درپایان سخنان خود گفت: من از مونسان انتظار دارم که دستور تدوین و بازنگری برنامه جامع ملی را بدهند تا شاهد بهبود وضعیت گردشگری کشور باشیم. تا دخالت‌های بسیار زیاد و غیرحرفه‌ای کارشناسان سازمان‌های مختلف در صنعت هتلداری مشکلتی را که به وجود آورده از بین ببرد.

بنابراین گزارش، نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران چهارشنبه 4 مهر ماه 1397  در سالن رویال‌هال هتل اسپیناس پالاس برگزارشد.

 

photo_۲۰۱۸-۰۹-۲۲_۲۳-۰۲-۰۶

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب