امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32167 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با کاهش حجم قاچاق و خروج کره‌ای‌ها از ایران صورت گرفت؛

رشد فروش 50 درصدی مادیران از تحریم‌های داخلی کشور

خبرایران: مدیرعامل صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیران) گفت: با کاهش حجم قاچاق و خروج کره‌ای‌ها از ایران افزایش سهم بازار داشته‌ایم و در مقایسه با ۶ ماه اول سال قبل ۵۰% رشد فروش داشتیم. همچنین تا پایان سال مشکل تولید و افزایش قیمت نخواهیم داشت
رشد فروش 50 درصدی مادیران از تحریم‌های داخلی کشور

به گزارش خبرایران، بابک ثقفی‌، مدیرعامل صنایع ماشین‌های اداری ایران، مادیران با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال از ثبت مهم‌ترین برند داخلی ایکس‌ویژن (X VISION) می‌گذرد، گفت: این برند هم‌اکنون در صنایع الکترونیک مانند: تلویزیون، مانیتور و گیرنده دیجیتال فعالیت دارد و قرار است از سال آینده (۱۳۹۸) در حوزه لوازم خانگی (ماشین لباس‌شویی و یخچال) نیز تولید داشته باشد. این در حالی است که در حال حاضر تلویزیون‌های ایکس‌ویژن سومین سهم بازار در ایران را دارد.

مدیرعامل مادیران با تاکید بر لزوم طراحی داخلی افزود: ۵۰% طراحی را خودمان انجام می‌دهیم و ۵۰% بصورت CKD خریداری می‌شود. این طراحی داخلی سبب تسلط هرچه بیشتر بر کیفیت قطعات و افزایش قدرت چانه‌زنی در خرید قطعات شده است.

ثقفی در مورد اختلاف قیمت و کیفیت محصول داخلی و خارجی خاطرنشان ساخت: امروزه در مورد صنعت الکترونیک، به دلیل تامین قطعات از تامین‌کننده‌های محدود و ثابت، کیفیت برندها بسیار به هم نزدیک بوده و برندها غیر قابل تفکیک از هم هستند. این در حالی است که  به دلیل عدم پرداخت حق لیسانس به برند خارجی اجناس ایرانی اختلاف قیمت قابل توجهی را با برندها و کالای خارجی دارند.

ثقفی تاکید کرد: تمام تلاش و تمرکز شرکت بر توسعه محصولات جدید تلویزیون و افزایش تلویزیون‌های با ابعاد وکیفیت بالاتر می‌باشد.

وی به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشور اشاره کرد و افزود: در این دوران بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به ایران جنس نمی‌دهند. این دو شرکت که طی سال‌های گذشته ۷۰ درصد سهم بازار را در اختیار داشتند، با خروج خود از بازار فضای خالی بسیار بزرگی را ایجاد می‌کنند. از این رو ما برنامه افزایش تولید مانیتور و تلویزیون ایکس‌ویژن را داریم، زیرا هم برای تامین کالای داخلی مسئولیت داریم و هم اینکه امکانات و نیروی کار فراهم است.

ثقفی با بیان اینکه مادیران راهکارهایی را برای مقابله با تحریم‌ها پیش‌بینی کرده است، گفت: توسعه برند ایکس‌ویژن اصلی‌ترین راهکار ما برای مقابله با تحریم‌هاست.

وی به مشکلات این صنعت اشاره کرد و افزود: کمبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز که با همین افزایش هم قیمت ارز ثانویه ۱۰% با آن چه دولت اعلام کرده است تفاوت دارد، این قیمت در بانک‌ها و صرافی‌های مختلف تفاوت دارد. توقف اعتبارات اسنادی بلندمدت و تسویه بدهی‌های ارزی قبلی با نرخ سامانه نیما، اقتصاد غیر شفاف و قوانین دست‌وپاگیر داخلی و تحریم‌های خارجی که من تحریم‌های داخلی و خارجی می‌نامم، از مشکلات و عوامل مهم متاثر از تحریم‌هاست که کار تولید را دشوار کرده است.

وی افزود:  در حال حاضر نسبت به خردادماه شرایط باثبات‌تر و پایدارتری را  تجربه می‌کنیم. در مورد برنامه‌ریزی کلان و بلندمدت کشور امیدوارم دولت‌مردان و تصمیم‌گیران پس از گذر از دوران تحریم برنامه داشته و از توانایی بخش خصوصی در صنایع به صورت جهت‌دار و در چارچوب مشخصی  استفاده شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب