امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32199 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس هیأت مدیره خانه سینما در نشست خبری اعلام کرد؛

بیش از ۱ میلیارد هزینه برای امور بیمه‌ای اعضای خانه سینما/هزینه ۵۰۰ میلیون برای تمامی جشن‌های خانه سینما/خانه سینمای شماره ۳ رونمایی می‌شود/ تلاش هیأت مدیره خانه سینمای برای ارتقاء وضع معیشت سینماگران

خبرایران: حضور همایون اسعدیان رئیس هیأت مدیره خانه سینما در نشست خبری هیأت مدیره خانه سینما گفت: ما به زودی سایت فروش بلیت سینما را راه اندازی کرده و از ساختمان خانه سینما در پیرنیا لاله زار رونمایی به عمل می‌آوریم. این ساختمان در مرحله بازسازی است و به بخش‌های مالی خانه سینما تعلق دارد و این اتفاقات در آنجا رخ می‌دهد.
بیش از ۱ میلیارد هزینه برای امور بیمه‌ای اعضای خانه سینما/هزینه ۵۰۰ میلیون برای تمامی جشن‌های خانه سینما/خانه سینمای شماره ۳ رونمایی می‌شود/ تلاش هیأت مدیره خانه سینمای برای ارتقاء وضع معیشت سینماگران

به گزارش خبرنگار خبرایران ،نشست خبری هیأت مدیره خانه سینما صبح امروز دوشنبه ۹ مهرماه 1397 با حضور همایون اسعدیان، روانبخش صادقی، مرتضی رزاق کریمی، کامران ملکی، فاطمه معتمد آریا، علی قائم مقامی و منوچهر شاهسواری در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار و در ابتدا همایون اسعدیان رئیس هیأت مدیره خانه سینمای در این نشست اظهارداشت: چند وقتی بود که تصمیم داشتیم تا کنفرانسی خبری با رسانه‌های کشور داشته باشیم؛ اما هر بار به دلایلی این موضوع عقب می‌افتاد. متاسفانه در شرایط کنونی هیچ ساختار مدونی برای خانه سینما پیش بینی نشده از همین رو طرحی درباره این موضوع در حال شکل‌گیری است تا از طریق آن به اساسنامه خانه سینما برسیم.

لزوم ایجاد قراردادی یکپارچه در سینما

وی ادامه داد: از همین جهت رو تنظیم قراردادها مهم است تا همه با یک قرارداد مشابه به کار بپردازند نه اینکه هر دفتری قراردادی خاص داشته باشد که برای این امر زحمت زیادی کشیده شده و مراحل پایانی آن سپری می‌شود. مورد دیگری که صورت پذیرفته این است که صنوف آیین‌نامه‌های خود را داشتند که این آیین‌نامه‌ها بررسی و مشکلات آن به صنوف ابلاغ شده و تلاش شده به صورت یکپارچه شود.

بیش از ۱ میلیارد هزینه برای امور بیمه‌ای اعضای خانه سینما

رئیس هیأت مدیره خانه سینما بیان کرد: موردی دیگر که خانه سینما در چند وقتی اخیر درگیر بوده است، بحث بیمه اعضا بوده است که امسال از طریق صندوق اعتباری هنر صورت پذیرفته و طبق بررسی‌های بیمه‌ای که در نظر گرفته‌ایم، بیمه خوبی است. ما به تمام صنوف اعلام کردیم که اگر اعضا توان پرداخت حق بیمه را ندارند، به ما اعلام کنند. در سال گذشته بیش از ۱ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده و صرف امور این چنینی شده و حتی کارت‌های هدیه که سال گذشته بین اعضا تقسیم شد به این صورت نبود که مساوی تقسیم شود.

هزینه ۵۰۰ میلیون برای تمامی جشن‌های خانه سینما

اسعدیان درباره جشن سینمای ایران گفت: سوءبرداشتی وجود داشت که خانه سینما جشن را برگزار نمی‌کند که اینگونه نبود؛ اما ما بنا به شرایط اقتصادی که این روزها همه دچار آن هستند، خواستیم جشن را کوچکتر کنیم. اگر جشن سال گذاشته بالای یک میلیارد تومان هزینه داشت امسال با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان همه جشن‌های ما برگزار شد و این امر با کمک دوستان فیلم کوتاه، مستند و ..‌. صورت گرفت.‌

وی اعلام کرد: ما به زودی سایت فروش بلیت سینما را راه اندازی کرده و از ساختمان خانه سینما در پیرنیا  لاله زار رونمایی به عمل می‌آوریم. این ساختمان در مرحله بازسازی است و به بخش‌های مالی خانه سینما تعلق دارد و این اتفاقات در آنجا رخ می‌دهد.

سینما و اصحاب رسانه باید روابط تنگاتنگ داشته باشند

در ادامه مرتضی رزاق کریمی عضو دیگر خانه سینما گفت: اساسا سینما و اصحاب رسانه می‌توانند رابطه تنگاتنگ با هم داشته باشند. در این دوره‌ تلاش هیات مدیره‌ها این بوده که شرایط کار از جمله اصلاح ساختار خانه سینما را فراهم کند؛ زیرا زمانی این ساختار پاسخگوی نیازها بود اما در این سال ها باید در همه زمینه ها تجدید نظر کنیم. البته اگر حاشیه ها اجازه دهد، از همین رو باید از حاشیه ها پرهیز و به متن بپردازیم.

وی ادامه داد: قراردادهای همسان از سال گذشته پیگیری و کارگروهی برای این امر تشکیل شد. در این کارگروه طی جلسات متعدد با صنوف مختلف موضوعاتی که به قرارداد تیپ مربوط می شد، بررسی حقوقی و علمی شد و تجارب افراد صاحب نظر در این جلسات بررسی شد. در حال حاضر نسخه اولیه ۲۰ حرفه و صنف آماده شده که این پیش‌نویس است و باید اصلاح نهایی شود و امیدوارم در این دوره این قرارداد به اجرا درآید. در این باره با سازمان سینمایی هماهنگی شده و امیدوارم بنایی برای امنیت شغلی باشد. همیشه مطالبه ما این بوده افراد اصناف به کار بپردازند از همین رو در این قراردادها شماره عضویت صنف درج شده و مبنا و پایه خوبی برای امنیت شغلی است.

این عضو خانه سینما بیان کرد: درباره آیین نامه‌های عضویت باید بگویم این امور مصوب اصناف است ولی آیین نامه عضویت تنها چیزی است که باید به تصویب خانه سینما برسد چرا که وقتی یک نفر عضو می‌شود در تصمیم‌گیری‌های اصناف مشارکت می‌کند. ما طی یک سال گذشته با همه اصناف مکاتبه کردیم و اولویت ما اصناف ثبت شده بودند و همه آیین‌نامه با اساسنامه خانه سینما و اصناف انطباق داده شد که تعدادی از صنوف آیین‌نامه‌های اصلاحی را فرستادند و امیدوارم تا پیش از برگزاری مجمع سال جاری این آیین نامه اصلاح شود.

خانه سینمای شماره ۳ رونمایی می‌شود

روانبخش صادقی در این نشست گفت: ساختمان شماره ۳ خانه سینما در حال آماده سازی است. سایتی راه اندازی شده که از دو هفته آینده وارد چرخه فروش بلیت می‌شود و عایدی آن به نفع خانه سینما و اعضای آن استفاده خواهد شد. کارهایی که در حال انجام است به نظرم به ما کمک می کند که سینمای ایران در جایگاهی جهانی قرار بگیرد.

تلاش هیأت مدیره خانه سینمای برای ارتقاء وضع معیشت سینماگران 

کامران ملکی عضو دیگر هیأت مدیره خانه سینما خاطر نشان کرد: زمانی که من برای اولین بار وارد خانه سینما شدم، آقای شاهسواری را دیدم و با ایشان قرار داد بستم. تصور من این است که این دوره یکی از دوره های خوب خانه سینما است. در هیأت مدیره کنونی به هیچ عنوان تعارفی وجود ندارد. تمام اعضا تلاش می‌کنند که وضعیت معیشتی اعضای خانه سینما است. دلیل استعفای من این بود که دیگر توان انجام کارهای خانه سینما را نداشتم و به نظر باید دوستان جوانتر وارد میدان شود.

وی ادامه داد: گفت و گویی که من داشتم تصور می کردم که به گونه ای طنز است؛ اما به صورت بسیار جدی برداشت شد. ما خیلی چیزها را نمی توانیم بگوییم و نباید بگوییم. حضور من در بخش ارتباط با رسانه به گونه ای بود که دیگر توان انجام چنین کار سنگینی را نداشتم. آقای شاهسواری بلافاصله بعد از استعفای من سمت های دیگر را به من پیشنهاد کردند؛ اما من خودم نپذیرفتم. خانه سینما فضایی دارد که به هیچ عنوان نمی توان از آن جدا شد.

همایون اسعدیان بیان کرد: درباره اختلاف نظر باید بگویم که هر کجا که چند نفر دور هم جمع می شوند وجود دارد. این اختلاف نظر در هیأت مدیره گذشته هم وجود دارد. درباره ریاست آقای شاهسواری ۲ مرتبه رای گیری کردیم و ایشان با اکثریت رئیس شدند. یکی از دغدغه های هیأت مدیره قطعاً افزایش افراطی دستمزدها بوده است و از نظر ما اینگونه برخوردها توهین آمیز است. من زمانی که عکاس سینما بودم به اندازه حال حاضر احترام می گذاشتم. باور شخصی من این است که باید یک اتحاد کامل میان دوستان تهیه کننده شکل بگیرد تا خدایی ناکرده اتفاق بدی سینمای ایران نیفتد.

فاطمه معتمد آریا گفت: یک شاکله کلی وجود دارد و آن، این است که هر قراردادی دو طرفه است. در خانه سینما یک هیأت حل اختلاف است که بیش از ۱۰ سال است که درباره اختلاف هایی که درباره قراردادها شکل می‌گیرد. قرار بود که ما هر سه ما با دوستان مطبوعاتی جلسه داشته باشیم، ولی این مهم در این چند وقته فراهم نشد.

اسعدیان اظهار کرد: خیلی دردناک است که برخی خانه سینما را مکانی برای انجام مراسم های ختم توصیف می کنند. ما مثلاً برای آقای دری ماه‌ها درگیر بودیم و پیگیری کردیم؛ اما دوستان رسانه ای تنها زمانی را می بینند که شخص فوت می کند و ما برای او مراسم می گیریم. ما در خانه سینما به این رسیده ایم که ضعف رسانه ای زیادی داریم، شاید این یکی از دلایلی باشد که برخی از شایعه ها بروز پیدا می کند. ما در خانه سینما فضای بسته ای نداریم؛ اما ضعف رسانه ای داریم. به فکر این هستیم که تیم به روز رسانه ای داشته باشیم.

مازیار میری خود انصراف داد

رزاق کریمی در این نشست گفت: درباره حضور فیلم آقای مازیار میری در جشن خانه سینما باید بگوییم که هیچ منعی درباره وجود ندارد. کما این که آقای میری کاملاً مخالف حضور فیلمش در جشن بودند. خود آقای میری به عنوان کاندیدای بهترین کارگردانی انتخاب شده بود که خودشان انصراف دادند.

اسعدیان بیان کرد: از جناب آقای حیدریان تشکر می کنم، چرا که از زمانی که به عنوان رئیس سازمان سینمای انتخاب شدند، اتفاقات مهمی رقم خوده است. درباره حضور آقای ربیعی در خانه سینما، ما تصیمیمان این بود که صنوف خانه سینما در وزارت کار ثبت شود و حال که آقای ربیعی دیگر وزیر نیستند، اتفاقی نیفتاده است و کارها در حال انجام است. حدود ۱۸ صنف در وزارت کار ثبت شده اند و دیگر صنوف هم در حال انجام کارهایشان هستند.

وی ادامه داد: درباره نماینده ایران در اسکار، ما ۱۵ نفر را به فارابی ارائه دادیم که اعضای انتخاب کننده نماینده ایران در اسکار، از بین آنها انتخاب شوند. این رویه ای است که هر سال اتفاق می افتد.

هر جشن ۲۰ تا ۴۰ میلیون

رزاق کریمی گفت: درباره موضوع جشن ها، ما رقمی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون به هر جشن داده‌ایم. درباره صندوق جشن خانه سینما، مازاد مبلغی که برای جشن استفاده شده است، در این صندوق واریز شده است.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گفت: سال گذشته ما بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیمه بیکاری گرفتیم. برخی از افراد در فاصله زمانی که باید عضو صندوق اعتباری هنر نشدند. از بین اعضای که معرفی شدند ۱۵۰ نفر مشکل داشتند که روز گذشته این مشکل حل شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب