امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32239 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس فرهنگسرای اندیشه خبر داد؛

فراخوان ثبت نام دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی اعلام شد

خبرایران: دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی مداحان دانش­آموز شهر تهران در فرهنگ‌سرای اندیشه و با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آیینی کشور و اتحادیه­ی انجمن­های اسلامی دانش آموزان برگزار می­شود.
فراخوان ثبت نام دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی اعلام شد

به گزارش خبرایران از روابط­عمومی فرهنگ سرای اندیشه، دوازدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال­های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می­شود.

در این خصوص مدیر فرهنگی هنری منطقه هفت و رییس فرهنگ­سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف برگزاری گفت: دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه­ی مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی برگزار می­شود.

وی درباره­ی شاخص­های انتخاب دانش­آموزان در این همایش افزود: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار داده شده است. این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محمدمیثم میثمی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این مراسم افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.

وی درخصوص نحوه­ و مهلت ثبت­نام دانش­آموزان در این همایش گفت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و اتحادیه انجمن­های اسلامی دانش­آموزان فراخوانی برای ثبت­نام دانش­آموزان علاقمند به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش­آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود تا روز یک­شنبه15مهرماه اقدام به نام­نویسی کنند؛ همچنین علاقمندان می توانند برای ثبت­نام آنلاین به پایگاه اینترنتی  www.pdsemat.ir مراجعه و ثبت­نام کنند.

رییس فرهنگ­سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز دوشنبه 23 مهرماه، مقطع متوسطه اول روز سه شنبه 24 مهرماه و مقطع متوسطه دوم روز چهارشنبه 25 مهرماه و مرحله نهایی و فینال روز پنجشنبه 26 مهرماه در محل فرهنگ­سرای اندیشه برگزار می شود.

وی در پایان افزود: در اختتامیه دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی-مداحان دانش آموز شهر تهران-به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال هدیه نقدی، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ دو میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد. همچنین هدایای معنوی دیگری همچون تربت امام حسین(ع) و نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر سیدالشهداء از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اهداء خواهد شد.

علاقمندان می­توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب