امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3226 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی ایران

صندوق بین المللی پول با انتشار گزارشی تازه به چشم انداز اقتصادی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره کرده است. در این گزارش آمده که رشد اقتصادی کشورهای آن منطقه به خصص ایران در سال های 2014 تا 2015 میلادی مثبت خواهد بود گرچه در میان مدت چالش هایی جدی در مسیر آن وجود خواهد داشت.
پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی ایران

 

 

به گزارش خبر ایران ، سایت خبری "الغرفه التجاریه العربیه البرازیلیه" با انتشار گزارشی تازه درباره ارزیابی صندوق بین المللی پول از چشم انداز اقتصادی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا می نویسد:"صندوق بین المللی پول در گزارش تازه خود اظهار داشته که کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا تا سال 2015 میلادی رشد اقتصادی بالایی را تجربه خواهد کرد با این حال در میان مدت چالش هایی در این مسیر وجود خواهد داشت. بر اساس داده های منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول در گزارشی تحت عنوان "چشم انداز اقتصاد منطقه" تولید ناخالص ملی کشورهای عربی به همراه ایران، افغانستان و پاکستان باید در سال جاری میلادی رشدی 3.2 درصدی داشته باشد. صندوق بین المللی هم چنین خاطر نشان ساخته که میزان رشد اقتصادی باید به میزان 4.4 درصد در سال 2015 میلادی در کشورهای مذکور افزایش یابد."
گزارش "صندوق بین المللی پول" در ادامه می افزاید:"کشورهای صادرکننده نفت از جمله ایران میزان افزایش رشدی از 3.4 درصد در سال جاری میلادی تا 4.6 درصد در سال آینده را پیش بینی خواهند کرد. پیش بینی های انجام شده برای کشورهای واردکننده نفت نشان می دهد که علیرغم رشد 2.8 درصدی آن ها در سال جاری این میزان به 4.1 درصد در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت."الجزایر، ایران، عراق، کویت، عمان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن جزو کشورهایی هستند که صندوق بین المللی پول آن ها را ردیف کشورهای صادرکننده نفت قرار داده است. در مقابل افغانستان، جیبوتی، مصر، اردن، لبنان، موریتانی، مراکش، پاکستان، سودان، سوریه و تونس در فهرست کشورهای واردکننده نفت قرار گرفته است.
در گزارش بین المللی پول اشاره شده که وضعیت اقتصادی کشورهای عربی و ایران به دلیل بهبود وضعیت اقتصاد بین المللی بهتر از قبل خواهد شد. با این حال صندوق بین المللی پول اشاره کرده است کشورهای صادرکننده و واردکننده نفت هر دو نیازمند اجرای اصلاحات اساسی اقتصادی به منظور تضمین رشد طولانی مدت می باشند. گزارش صندوق بین المللی پول اشاره کرده که در سال 2014 میلادی وضعیت اقتصادی کشورهای عربی پایدار بوده است."با این حال، در گزارش اخیر صندوق بین المللی پول نسبت به ادامه وابستگی کامل اقتصاد کشورهای صادرکننده نفت به طلای سیاه هشدار داده و آن کشورها را به سرمایه گذاری در بخش های غیر نفتی نیز تشویق کرده است. در بخش دیگری از این گزارش پیش بینی شده که میزان قیمت نفت به مقدار 6 دلار در هر بشکه تا سال 2015 میلادی کاهش خواهد یافت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب