امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32260 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فریدون وردی‌نژاد در نشست خبری اعلام کرد؛

هدف همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها است/ قدرت هوشمند ارتباط موثری بین حاکمیت و سمن‌ها و صنعت و مردم پدیدمی آورد/ تسهیل اموراقتصادی دربخش‌های دولتی وخصوصی باکمک دیجیتال مهمترین هدف ما است

خبرایران: رییس همایش نقش فناوری اطلاعات درتحقق افق 1404 ایران گفت: این همایش برای تقویت و تبادل دانسته‌ها در زمینه فناوری اطلاعات است وهر چه سیستم، ماشینی‌تر و ارتباط بخش‌ها با هم بیشتر بر اساس فناوری اطلاعات باشد، شکل‌گیری رانت و امضاهای طلایی کمتر خواهد شد.
هدف همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها است/ قدرت هوشمند ارتباط موثری بین حاکمیت و سمن‌ها و صنعت و مردم پدیدمی آورد/ تسهیل اموراقتصادی دربخش‌های دولتی وخصوصی باکمک دیجیتال مهمترین هدف ما است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری برگزاری همایش «نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران»، صبح روزسه‌شنبه 10 مهرماه 1397 با حضور«فریدون وردی‌نژاد»مشاور رسانه‌ای رییس دفتررییس‌جمهوری ورییس همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران،  «امیرهمایون حیدریان» دبیرکل همایش نقش فناوری اطلاعات درتحقق افق 1404 ایران، «محمدحسین پاشنه‌طلا» دبیرعلمی همایش نقش فناوری اطلاعات درتحقق افق 1404 ایران، مهندس «مهدی پشتکوهی» دبیراجرایی همایش نقش فناوری اطلاعات درتحقق افق 1404 ایران و اصحاب رسانه در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری برگزارو دراین نشست خبری«فریدون وردی‌نژاد» مشاور رسانه‌ای رییس دفتر رییس‌جمهوری و رییس همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران اظهارداشت: هدف‌های ازبرگزاری همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ ایران تنها اجرای یک همایش نبوده و درصددیم تا برنامه‌های اجرایی را معرفی کنیم.

رییس همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران تصریح کرد: تلاش ما دراین همایش این است که ارتباطی مابین سرمایه‌گذاران و دارندگان ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها ایجاد کرده و ایده‌ها را به پروژه‌های اجرایی تبدیل کنیم و فرصتی فراهم کنیم تا فعالان حوزه فناوری اطلاعات مشکلات و چالش‌های خود رابه گوش دولتمردان ومسوولان حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و فضای مجازی برسانند‌.

وی خاطرنشان کرد: همایش «نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران به منظور تقویت و تبادل دانسته‌ها در زمینه فناوری اطلاعات است و هرچه ارتباط بخش‌ها بر اساس فناوری اطلاعات باشد، شکل‌گیری رانت و امضاهای طلایی کمتر خواهد شد.

وردی‌نژادعنوان داشت: تسهیل اموراقتصادی در بخش‌های دولتی وخصوصی باکمک اقتصاد دیجیتال مهمترین هدف این همایش است وفناوری اطلاعات امروزه دربخش‌های مختلف و سرزمین‌های متفاوت پیشتاز باشد وبخش قابل توجهی از ثروت درعرصه بین‌المللی به اقتصاد دیجیتال وابسته است.

وی ادامه داد: فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، سلامت، خدمات، در بخش نرم‌افزاروسخت‌افزار و تولید محتوا،اصلاح روش‌ها و فرآیندها درسطح دولت و بخش‌های خصوصی نقش زیادی دارد و فناوری اطلاعات با پیشرفت فناورانه فرآیند کاری و رابطه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را با حکومت وملت تسهیل می‌کند‌. فناوری اطلاعات روابط مناسبی بین بنگاه‌های اقتصادی، سمن‌ها و حکومت پدید می‌آورد‌ که اثر افزایشی و توسعه‌ای برهم داشته باشند‌.

وردی‌نژاد هدف دیگر این همایش را کمک فناوری اطلاعات برای رسیدن به اهداف سند 1404 دانست و افزود: قدرت هوشمند می‌تواند ارتباط موثری بین حاکمیت و سمن‌ها و صنعت و مردم پدید آورد که نتیجه آن اثربخش‌تر کردن بخش‌های خدماتی و صنعتی است‌.

رییس همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران در خصوص چرایی برگزاری این همایش درمقطع فعلی ابرازداشت: می‌خواهیم به سهم خود به حکمرانی راهبردی در کشورکمک کنیم‌ وفناوری اطلاعات می‌تواند به چابک‌سازی سیستم حکومتی برای ایجاد تسهیلات لازم جهت همکاری در صنعت و کشاورزی و کار بنگاهی و خدمت‌رسانی کمک کند‌.

وی تاکید کرد: فناوری اطلاعات درحصول شفافیت بیشتر، پیشگیری ازفساد، پاسخگو کردن سیستم‌ها و مسوولیت‌پذیرتر کردن آنها مهم است وهرچه بیشتر ازاین توان استفاده کنیم؛ هم درگردش اطلاعات و هم اصلاح ساختارها و هوشمندسازی ارکان حکومت بهتر عمل کرده‌ایم‌.

رییس مشاور رسانه‌ای رییس دفتر رییس‌جمهوری اضافه کرد: این همایش برای تقویت و تبادل دانسته‌ها در زمینه فناوری اطلاعات است وهر چه سیستم، ماشینی‌تر و ارتباط بخش‌ها با هم بیشتر بر اساس فناوری اطلاعات باشد، شکل‌گیری رانت و امضاهای طلایی کمتر خواهد شد.

وی درخصوص حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی درهمایش آبان‌ماه هم عنوان داشت: ما 2 بخش برای کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در نظر گرفته‌ایم؛ یک بخش برای بحث و گفتگو و تبادل دستاوردها میان خود این افراد صاحب طرح است و بخش دیگر امکانی را فراهم می‌سازد تا این افراد با بخش‌های نظارتی و حاکمیتی در زمینه خواسته‌ها و مشکلات‌شان گفتگو کنند.

 

حیدریان: سند چشم‌انداز افق 1404 در سال 84 به تایید مقام معظم رهبری رسیده و ابلاغ شد

امیرهمایون حیدریان دبیرکل همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران نیز درادامه این نشست خبری با یادآوری تاریخچه‌ای از سابقه این همایش اظهارداشت: سند چشم‌انداز افق 1404 در سال 84 به تایید مقام معظم رهبری رسید و ابلاغ شد و به دستور رییس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار شد هر سال همایشی برای بررسی میزان تحقق اهداف این سند برگزار شود‌.

حیدریان تاکید کرد: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سال 95 و بعد از امضای برجام خواست همایشی برای بررسی تحقق اهداف سند برگزار شود و براین اساس دوسال پیاپی همایش‌هایی برگزار شد اما با تغییر رویکرد در دولت‌های نهم و دهم، سند چشم‌انداز ازصحنه سیاست کشور حذف شد‌.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه قرار بود اهداف سند در 4 برنامه 5 ساله محقق شود، امروز بعد از گذشت حدود 12 سال از تایید سند چشم‌انداز، تنها 20 درصد از سند محقق شده و از طرف دیگر دراین سند هر سال رشد اقتصادی 8 درصد در نظر گرفته شده بود اما رشد اقتصادی به طور متوسط در 40 سال بعد از انقلاب 4/2 درصد و رشد اقتصادی 19 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 8/8 درصد بوده است.

حیدریان ابرازداشت: در جلساتی که با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم، مشخص شد ما در اهداف خود پیشروی نکرده‌ایم زیراقراربود قدرت اول منطقه درعرصه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی تا سال 1404 باشیم اما این امرمحقق نشده درحالی که رقبای منطقه‌ای ما نیز خوب پیشرفت کرده‌اند وبرای نمونه عربستان با سندی که برای سال 2030 تنظیم کرده تا حدودی به اهداف خود نزدیک شده است.

وی افزود: همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران رخدادی علمی و اقتصادی است وانتظار داریم راهکارمناسبی برای حرکت چابک‌تر به سمت اهداف 1404 برای کمک به دولتمردان و بخش خصوصی ارائه دهد.

 

پاشنه‌طلا: ایران در فضای کسب‌و کار رتبه 127 را دارد

محمدحسین پاشنه‌طلا دبیرعلمی همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران نیز درادامه این نشست خبری دوران فعلی را دوران حاکمیت فناوری اطلاعات برشمردواظهارداشت: بزرگترین رابطه ما، رابطه با حاکمیت فناوری است و بعد از بررسی اجرای اهداف سند چشم‌انداز درسالهای مختلف به این نتیجه رسیدیم که تنها ابزارما برای تحقق سریع‌تر این اهداف، فناوری اطلاعات است‌.

دبیرعلمی همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران تصریح کرد: پیش ازاین فناوری اطلاعات عامل توانمندسازی حاکمیت صنایع ومعادن وبهبود فرآیندها یادمی‌شداما امروز توانمندسازی با دگرگون‌سازی تغییر کرده است‌.

وی ابرازداشت: امروزه نمی‌توان صنایع را مانند پنج سال قبل اداره کرد و تغییرات عمده در فضای دیجیتال دنیا را باید در کشور خود با مولفه‌های بومی به کار گیریم‌ و مواجهه ما با فناوری معمولا واکنشی و منفعلانه بوده است اما این بار باید مواجهه فعالانه داشته باشیم بنابراین یکی از محورهای این همایش، تحول دیجیتال است‌.

پاشنه‌طلا تاکیدکرد:فناوری اطلاعات یکی ازشرکای راهبردی همه اقشارامروزاست وتوسعه امروزبه روش قدیمی و سنتی اتفاق نمی‌افتد و پیش از این باید قوانین را احصا می‌کردیم و سند تدوین می‌شد اما اگر از منظر دولتی نگاه کنیم گاهی عمر دولت‌ها تمام می‌شد و هنوز سندها آماده نبود.

وی درپایان سخنان خود گفت: ایران در فضای کسب‌وکاررتبه 127 را دارد و این رقم باید بهبود یابد چراکه به این معناست که سرمایه‌گذاری در ایران زیاد مطلوب نیست و این امر با ایجاد قوانین جدید یا کاهش قوانین قبلی هم روی نمی‌دهد بلکه به آسان ترشدن فضای کسب‌وکار نیاز داریم.

 

پشتکوهی: همزمان با همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران نمایشگاهی دیری نیز برگزارمی شود

مهدی پشتکوهی دبیراجرایی همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: ۱۰ روز قبل از برگزاری، در نشستی دیگر سخنرانان خارجی و داخلی، فهرست دقیق تر نشست ها و کارگاه ها اعلام خواهد شد. 

وی در پایان سخنان خود گفت: نمایشگاهی همزمان با همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران برگزار و در آن به معرفی مجموعه های فعال و مرتبط با موضوعات مطروحه در این رویداد پرداخته می شود.

بنابراین گزارش، همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ ایران تحت نظارت دفتر ریاست‌جمهوری در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۷ در محل مرکز همایش‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب