امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32262 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد؛

پیگیر اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم

خبرایران: سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ۳۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم، گفت: پیگیر اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم.
پیگیر اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم

به گزارش خبرایران، سردار تقی مهری در حاشیه دومین همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هشت درصد جانباختگان تصادفات رانندگی، کودکان هستند، تاکید کرد: پیگیریم که استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری شود و از خودروسازان خواسته‌ایم که جایی برای صندای کودک در نظر بگیرند.

وی با اشاره به پویش مردمی "با احتیاط می‌رانم" گفت: یکی از اقدامات فرهنگ ترافیک، پویش‌های مردمی است و برای آگاه‌سازی و از بین بردن زمینه‌های پرخطر ترافیکی از آن استفاده می‌کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: از سال ۸۴ تا کنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مصدوم تصادفات رانندگی داشتیم که از این میزان ۲۷۷ هزار نفر کشته شدند. آمار کشته‌ها در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر رسید.

سردار مهری با بیان اینکه یکی از قشرهایی که بیشترین صدمه را از حوادث رانندگی می‌بینند، کودکان هستند، گفت: پویش "با احتیاط می‌رانم" برای حمایت از کودکان است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه امروز بیشترین جابجایی توسط خودروهای شخصی است، تصریح کرد: بیشترین تردد متعلق به خودروهای سواری است و سهم کامیون و اتوبوس نسبت به خودروهای شخصی در تصادفات کمتر است.

وی ادامه داد: ۳۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که از این تعداد حدود ۲ هزار نقطه در اطراف شهرها قرار دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان به پویش مردمی دومین یاد بود قربانیان سوانح ترافیکی کشور پرداخت و گفت: با احتیاط می‌رانم شعار این پویش است و امیدواریم این پویش در ارتقاء فرهنگ ترافیکی نقش مؤثری داشته باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از این همایش با بیان اینکه طرح تابستانه ترافیکی امسال با همکاری همه دستگاه‌ها به انجام رسید، افزود: با وجود اینکه امسال ۱۵ درصد افزایش تردد در سطح جاده‌های کشور داشتیم،  آمار پزشکی قانونی نشان می‌دهد که تقریبا شاهد کاهش جانباختگان و تصادفات رانندگی در تابستان بودیم.  

سردار مهری در پایان تصریح کرد: ۵۱ درصد جانباختگان رانندگی بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن دارند و هشت درصد جانباختگان کودکان هستند. امیدواریم با ارتقای فرهنگ ترافیک، کاهش حوادث رانندگی را شاهد باشیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب