امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32284 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازدید معاون وزیر اقتصاد از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

خبرایران: بازدید معاون وزیر اقتصاد و رئیس‏ کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی معاون وزیر اقتصاد و رئیس‏ کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی بازدید کرد.
بازدید معاون وزیر اقتصاد از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی
به گزارش خبرایران از رسانه مالیاتی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور میزبان دکتر محمد خزائی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس‏ کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بود که برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی در این محل حاضر شده بود.
در جریان این بازدید که با حضور سیدکامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، معاونین وی و تعدادی از مدیران کل سازمان برگزار شد، علاوه بر تشریح سه هدف اصلی این طرح یعنی افزایش درآمدها، کاهش هزینه های وصول و رضایت ذینفعان، دیگر مزیت‏ها و ویژگی‏های برجسته و بارز طرح مذکور همچون نقش‏ محور بودن سیستم یکپارچه مالیاتی، سیستمی شدن تمامی منابع و فرایندهای مالیاتی، کشف فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی، میزان پیشرفت و پیاده‏ سازی طرح و همچنین نحوه گردآوری و پردازش اطلاعات موردنیاز سامانه ‏های اطلاعات مالیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس ‏کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز نقش مالیات را در عرصه اقتصادی مهم خواند و گفت: طرح جامع مالیاتی می تواند ظرفیت های نظام مالیاتی را در این زمینه تسهیل نماید.
خزائی تصریح کرد: آنچه امروز در نمایشگاه دستاوردهای مالیاتی دیدم نه تنها حاکی از تلاش، درایت و هوش علمی و اجتماعی رئیس کل سازمان و همکاران محترم ایشان است بلکه نمونه ای از ارتقاء و علمی سازی یکی از مهم ترین سیستم های اجتماعی و اقتصادی کشور عزیزمان است که انشاالله باعث شفافیت نظام مالیاتی و اقتصادی در کشور می شود.
پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و سامانه نرم‏ افزار یکپارچه مالیاتی از جمله سامانه هایی بودند که رئیس‏ کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با جزئیات و سازوکار آن ها ازجمله گردآوری اطلاعات، نحوه پردازش و مدیریت حسابرسی در آن آشنا شد. همچنین سامانه خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی، سامانه نقل و انتقال املاک و داشبورد گزارشات مدیریتی سامانه یکپارچه مالیاتی از دیگر بخش‏هایی بود که وی در جریان فرایند فنی عملیات مالیاتی قرار گرفت و سوالات و نقطه نظرات خود را با مسئولان سازمان امور مالیاتی در میان گذاشت.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب