امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32331 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توصیه رییس‌کل به سرمایه‌گذاران ارزی/۳میلیارددلار ارزدارو تامین شد

خبرایران: رییس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات داور اختصاص یافت، به سرمایه گذاران ارزی نسبت به ریسک بالای سرمایه گذاری در این بخش هشدار داد.
توصیه رییس‌کل به سرمایه‌گذاران ارزی/۳میلیارددلار ارزدارو تامین شد

به گزارش خبرایران، عبدالناصر همتی ظهر امروز (دوشنبه) و در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: برای ما بحث دارو و تجهیزات پزشکی اولویت اول است و ما می خواهیم این اطمینان را بدهیم که بانک مرکزی تمام قد پشت این قضیه است.

وی با اشاره به تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: بخشی از این رقم در اختیار وزارت بهداشت و بخش دیگری در اختیار بخش های مرتبط با این وزارتخانه قرار گرفته است.

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به تکلیف دولت برای اولویت دهی به تامین ارز داور و تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی چند صد میلیون دلار به طور آماده در اختیار وزارت بهداشت قرار داده تا این وزارتخانه هر زمان احساس نیاز برای خریداری دارو، مواد اولیه یا تجهیزات پزشکی داشت، خرید خود را انجام دهد. رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد که این بانک هیچگونه محدودیتی برای تامین ارز مورد نیاز دارو ندارد.

وی درباره حل مشکل نقدینگی شرکت های داروسازی نیز اظهار داشت: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شد تا نقدینگی مورد نیاز برای داروسازان از طریق سازمان برنامه و بودجه و همچنین نظام بانکی تامین شود تا آنها برای خرید ارز واردات دارو یا مواد اولیه مشکلی نداشته باشند.

ارز و سکه؛ سرمایه گذاری های پُرریسک

همتی همچنین درباره شرایط بازار ارز گفت: من ترجیح می دهم به جای صحبت کردن، بیشتر عمل کنم. وی تصریح کرد: ارز محصول خوبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک بالایی دارد؛ مردم بهتر است برای سرمایه گذاری محصولات دیگری را مورد توجه قرار دهند. رییس کل بانک مرکزی در عین حال خاطرنشان کرد ما بدنبال ایجاد تعادل در بازار هستیم و معتقدیم ثبات در بازار بسیار مهم است و برای ایجاد آن تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب